Op zoek naar een S2 Combi (benzine)

CDO

Forumguru
@Noord26 in 1e instantie besloten om door te rijden en er nog maar wat tegenaan gegooid. Ik heb het voordeel van zakelijk rijden dus dat was de eerste 21% (BTW) al weer. Inruilen van zo'n olieboot levert je ook niet de hoofdprijs op en die van mij slurpte elke 600km een liter. Je kunt dan niet met droge ogen bij inruil zeggen dat hij geen olie verbruikt (tenminste dat lukt mij niet). Na revisie geen centje pijn meer en zeker weer goed voor nog heel veel kilometers maar soms komt er iets op je pad........ en brengt een gereviseerde Superb ook nog weer een mooi bedrag op bij inruil!

Pivo

Forumguru
Het lastige is dat in geen enkele advertentie is vermeld dat de revisie is uitgevoerd. Ik ga er dan van uit dat er niet is gereviseerd.

Noord26

Forumguru
Ik zou het er zelf dan ook wel nadrukkelijk bij vermelden inderdaad. Geen reactie gehad van de verkoper?

Thokozanoah

Forumguru
Nope de verkoper van de Superb in delden heeft niet meer gereageerd.
Hij heeft mij zelfs nog een berichtje gedaan, ik heb enkele weken geleden aangegeven interesse te hebben , maar dan moest hij wel zakken met de prijs. Ik heb toen een bod van 14500 uitgebracht. Vandaag liet de eigenaar weten gezakt te zijn met de prijs aangezien hij een andere auto had gekocht, hij wilde zakken naar 15500...... maar als ik de winterbanden erbij wilde, dan kwam het bedrag weer op 16000 uit. Laten weten hier geen gebruik van te maken :D

Pivo

Forumguru
Vreemd dan dat 'ie naar mij helemaal niet heeft gereageerd :pieker: Maar goed, ben nu aan het wachten op de EBL met DSG voor minder dan 20k met minimaal een half jaar garantie. Voorlopig nog geen gevonden :lezen:

Pivo

Forumguru
Wat vinden jullie van deze? http://www.autotrader.nl/auto/skoda...oda-superb-18-tsi-160pk-dsg-7-combi-eleg-bsn/

Helaas niet echt in de buurt, maar wel alles wat we willen (behalve dan dat ik liever iets meer km's heb en wat jonger). Wat me hier dan weer het probleem lijkt is dat 'ie dus pas 85k heeft gelopen en het échte olieverbruik vaak pas vanaf 100k de kop op lijkt te steken. Zelfs met 6 maand garantie loop je het risico dat het probleem zich pas daarna openbaart.. En 150km moeten rijden voor garantiegevallen is ook niet echt handig :D

Noord26

Forumguru
150km is toch niets? NL is nogal klein. Het is maar net wat je gewend bent.

Vorig jaar mensen uit Australië op visite. Die wilde nog even naar Barcelona rijden, omdat het voor hun in de buurt was..

Er zitten kentekenhouders op van een Skoda dealer. Dus je kan altijd even bellen naar die dealer wat het verleden is. Schijnbaar daar onderhouden.

EdK

Forumguru
150Km....... ach is dan echt om de hoek....
En anders ga je met de garantie gevallen naar de verkopende dealer en met de servicebeurten naar je dealer om den hoek..

Jewepe

Forumguru
@EdK Dat laatste valt te betwijfelen. Smeeing heeft volgens Zomoto de auto al sinds 22 juni in zijn handelsvoorraad (hiervoor vijf jaar lease). Ik denk eerder dat hij eraf wil. Vandaar de aanbieding van € 500,- korting.

Pivo

Forumguru
Ik wil eigenlijk niet terug naar een handgeschakelde auto, maar misschien nog belangrijker: ik ben op zoek naar een Elegance Business Line, omdat ik heul heul graag elektrisch verstelbare stoelen wil en die zie ik eigenlijk alleen maar terugkomen op EBL uitvoeringen.

VincentPC

Nieuw lid
aha, duidelijk. Die staat bij Smeeing, zelf gezien van de week. "Hout" beslag binnenin. Heb hem laten staan :), aangezien het een automaat is.

Pivo

Forumguru
Toevallig nog wel grondig bekeken of naar bepaalde zaken geïnformeerd? Die auto ziet er op zich goed uit, maar die 140k kilometers is wel weer aardig wat.. Aan de andere kant: bij deze stand zou het olieverbruik probleem zich al wel voordoen en dus onder de garantie vallen. En de auto rijden we toch 'op' lijkt me: ik kan geen opties bedenken die een nieuwe auto dan nog kunnen rechtvaardigen, en meer ruimte vinden we toch nergens anders :)

VincentPC

Nieuw lid
ehh....hoezo valt die olieverbruik onder de garantie......ik heb gelezen dat de garantie van skoda ophoud bij de 100.000km. Nee ik heb er enkel in en rondom gekeken. Ik heb gekozen voor een handgeschakelende 1.8TSI met minder km's dan 140.000km (107.000). En de prijs afgedongen op het risico van een revisie.

Noord26

Forumguru
ehh....hoezo valt die olieverbruik onder de garantie......ik heb gelezen dat de garantie van skoda ophoud bij de 100.000km. Nee ik heb er enkel in en rondom gekeken. Ik heb gekozen voor een handgeschakelende 1.8TSI met minder km's dan 140.000km (107.000). En de prijs afgedongen op het risico van een revisie.

Garantie is max 100.00km inderdaad. Maar coulance wordt per geval afzonderlijk bekeken.

Cordoba

Forumguru
Als je een auto kóópt die over de 100.000 km is én het olieprobleem blijkt te hebben, dan lijkt mij dat de normale garantie zoals op iedere (behoorlijke) occasion van toepassing is. Hoe een garage daar mee om gaat is een ander verhaal, als de garage beweert dat het een producteigenschap is, valt dat moeilijk te ontkennen.

Bovenaan Onderaan