Op zoek naar een S2 Combi (benzine)

CDO

Forumguru
@Cordoba ik geef het je te doen. Wanneer is een olieprobleem een olieprobleem. De mijne begon vanaf circa 100.000 mee te gebruiken dan ik normaal vond (meer dan 1 keer bijvullen in de long-life periode) en eindigde bij 160.000 km met 1 liter op 600 km.

Wanneer is het een probleem,hoe definieer je dat en wie gaat dat dan voor je oplossen als consument (zonder bakken met geld naar een advocaat te brengen). Ik zou het er niet op gokken in ieder geval.
 

Noord26

Forumguru
Als je een auto kóópt die over de 100.000 km is én het olieprobleem blijkt te hebben, dan lijkt mij dat de normale garantie zoals op iedere (behoorlijke) occasion van toepassing is.

Dat is wel heel erg gemakkelijk praten hoor. Wat jij denkt en wat je daadwerkelijk toegewezen krijgt, juridisch of niet, zijn 2 volledig andere zaken.
 

0ri0n88

Forumguru
Ik weet niet wat er in het boekje staat, maar 1 liter op 600 km is mijns insziens echt veel te veel. Wellicht dat de VAG groep er anders over denkt, maar wordt wel een dure hobby dan zo een 1.8 rijden :nailbiting:.
 
Laatst bewerkt:

Pivo

Forumguru
Ik zou ook alleen een auto met garantie kopen als ik schriftelijke afspraken kan maken over het olieverbruik en bij welk verbruik een reparatie zal worden uitgevoerd. Vraag me alleen af hoeveel garages zulke afspraken durven te maken :pieker:
 

Pivo

Forumguru
Staat in de BOVAG garantiebepalingen dan iets concreets over olieverbruik? Dat zal natuurlijk de discussie worden. Is een verbruik van 1 op 10.000 al een probleem? Wij weten dat dat de opmaat is naar een verbruik van 1 op 1000, maar als het op de laatste dag van de garantietermijn nog 1 op 10.000 is, dan wordt het (zonder concrete afspraken mbt olieverbruik) knap lastig om nog kosteloos een revisie uit te laten voeren denk ik.
 

Pivo

Forumguru
Verbruik tot 1 op 1000 wordt als acceptabel beschouwd volgens de ANWB die de BOVAG garantiebepalingen uitlegt. Dan moet bij aanschaf al duidelijk zijn dat de auto een olieboot is...
 

0ri0n88

Forumguru
Als dat het verbruik is lekker laten staan. Uiteraard moet er een limiet gesteld worden, maar elke 1000km voor 30 euro dure olie erin zou ik behoorlijk sikkeneurig van worden denk ik zo :banghead:
 

Noord26

Forumguru
Beetje olie bijvullen is niets mis mee. 6 liter koop je voor €50,-, de 5W30 Long Life van Castrol geschikt voor VW. Maar zoals hierboven ook gezegd wordt is dat niet de bestrijding van de onderliggende oorzaak en ontkom je dan niet aan een revisie op langere duur door interne vervuiling.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Cordoba
Wanneer is het een probleem,hoe definieer je dat en wie gaat dat dan voor je oplossen als consument (zonder bakken met geld naar een advocaat te brengen). Ik zou het er niet op gokken in ieder geval.

Wat het geld naar een advocaat brengen betreft: bij de meeste auto-rechtsbijstand-verzekeringen zitten ook problemen bij aankoop van een auto. Zo'n verzekering kost je typisch 50-100 euro per jaar, dus dat lijkt me te overzien - als ik zo in dit topic lees is dat goedkoper dan olie bijvullen. ;)
 

Pivo

Forumguru
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Het komt regelmatig voor dat aanbieders niet alle opties aanvinken wat een auto wel heeft. Automaat gaat eigenlijk altijd goed. Maar stoelverstelling met geheugenfunctie word nog al eens vergeten.

Bij ons zaten er nog een aantal dingen op wat ook niet vermeld was. Bij een Skoda dealer die hem zelf nieuw had verkocht en in onderhoud had. ;)
 

Pivo

Forumguru
Nu we hebben vastgesteld dat BOVAG garantie ook niet alle zekerheid biedt, hier weer een particulier aanbod :D

http://www.marktplaza.nl/auto/skoda...-dsg-automaat-elegance-business-64626822.html

Over onze Superb kan ik het volgende melden :

De auto heeft elke ca. 30.000 km een onderhoudsbeurt gehad. De meest recente beurt was afgelopen zomer bij ca. 95.000 km waarbij tevens alle filters en bougies zijn vervangen. Nu heeft hij rond de 100.000 km op de teller staan.
De banden zijn nog goed en kunnen nog geruime tijd mee. De remblokken waren bij de laatste beurt nog ruim voldoende . Wij zijn rustige rijders dus ik verwacht weinig verdere slijtage.
De nokkenasketting en spanner gaven tot op heden geen aanleiding tot vervanging.
Bij de DSG -7 bak is naar aanleiding van een terugroepactie de olie vervangen. Normaliter hoeft de olie niet vervangen te worden (ik meen door de droge plaatkoppeling) . Dit in tegenstelling tot de DSG -6 bakken die wél geregeld van nieuwe olie moeten worden voorzien.
Sinds de laatste beurt heb ik naar schatting ongeveer een halve liter motorolie bij moeten vullen.
De auto heeft een schadevrij verleden. Op het rechter voorspatbord zit wel een klein krasje van een winkelwagentje of iets dergelijks.
Mocht je voor je eigen gemoedsrust de auto willen laten keuren bij een Skodadealer of de Dekra dan heb ik daar geen probleem mee.

Prijs is voor de uitvoering (automaat, EBL, trekhaak) icm bouwjaar en kmstand niet gek toch? Maar ja, toch 1 op 10.000 olieverbruik. Is zo'n auto dan wat jullie betreft direct -3000 euro waard?
 

Noord26

Forumguru
Die auto heeft nieuw echt geen €46.000,- gekost. Er zitten minder opties op als de onze. Enige wat deze wel heeft is DSG tov de onze. Onze koste nieuw €40.500,-.

;)
 

Thokozanoah

Forumguru
Nu we hebben vastgesteld dat BOVAG garantie ook niet alle zekerheid biedt, hier weer een particulier aanbod :D

http://www.marktplaza.nl/auto/skoda...-dsg-automaat-elegance-business-64626822.html



Prijs is voor de uitvoering (automaat, EBL, trekhaak) icm bouwjaar en kmstand niet gek toch? Maar ja, toch 1 op 10.000 olieverbruik. Is zo'n auto dan wat jullie betreft direct -3000 euro waard?
Dan vind ik persoonlijk de vorige SuperB (magnetic Brown uit 2012) interessanter, is namelijk bijna 2500 euro goedkoper en is van 2012. Alleen geen automaat, maar als dat geen pré is.......
 

Pivo

Forumguru
De automaat is eigenlijk een vereiste ;) De meerkosten van een automaa tov handgeschakelde bak ligt als ik andere advertenties bekijk wel rond dat bedrag dus dat is op zich niet zo gek.

Nieuwprijs verschil van een Élégance handgeschakelde tov DSG is volgens de brochure 3400 euro (in 2011).
 

Peerke1960

Actief lid
Ik vind m prijzig. Particulier bijna 18000 euro. De mijne, welleswaar diesel geen automaat, wel meer opties was 3/4 jaar geleden 14.200 euro met garantie. (Sept 11). Persoonlijk zou ik xenon koplampen missen. Wil niet meer zonder.
 
Bovenaan Onderaan