Op zoek naar een S2 Combi (benzine)

fiestaman

Forumguru
Ben bang dat met 10 tot 15000 kilometer per jaar een diesel wat aan de dure kant wordt..

Verbruikt minder als een benzine :D

Neen, ik hoop dat je iets vindt naar jouw goesting. Hopelijk dit jaar nog zodat je je eisen niet moet bijstellen

luissies

Senior Member
16k voor een superb, vind ik op zich zeer veel geld, die van mij 6 maand geleden gekocht voor 10.500 bij de bovag garage, dit betreft wel een normale octavia, maar wel de buisnessline, de 1.8 motor is nu compleet gereviseerd en gebruikt nu geen olie meer, wel onder garantie, de ketting is uitgerekt en de dsg lag er uit , dus zeer veel kosten in zeer korte tijd. en garantie heb je bij de particulier niet, ik zou het niet doen

CDO

Forumguru
@Pivo ook al bij je lokale dealer gevraagd om je te bellen als hij een inruiler heeft? Veel mensen rijden het hele land door terwijl er leuke dingen dichtbij ingeruild en doorgestoten worden naar de handel ivm niet meer te verkopen in de showroom......

Als jij er dan net bent is het win/win. Hij beurt meer dan van de handel en jij hebt 1e keus.

Pivo

Forumguru
Ben al bij Goritzlehner geweest en die hadden er geen staan die aan onze eisen voldoet. Hij gaf aan dat hij ook weinig benzines aan inruil krijgt. Wel m'n gegevens achtergelaten uiteraard.

Noord26

Forumguru
Het is niet alleen de vraagprijs wat een auto zijn waarde geeft. Heb je er een goed gevoel bij, zit er garantie op, onderhoudshistorie bekend, etc.

Neem aan dat er bij een dealer 6 maanden BOVAG garantie op aanwezig is? Beetje stoute schoenen aantrekken, proefrijden en 14.000 bieden als hij bevalt? Hij heeft 5000km geleden een zeer uitgebreide beurt gehad zie ik.

In dit geval is het een goed uitgevoerde S2 met DSG. Met garantie en voorlopig geen omkijken naar onderhoud. Of je kan opteren om wat meer te bieden en dat men dan 12 maanden garantie geeft (is nu een optie). Met maximaal 15.000km per jaar zullen ze daar niet moeilijk over doen.

Ik zie overal acties dat je nu 'gratis' een elektrische fiets krijgt als je een auto koopt. Laat ze die maar houden en de prijs van de auto afhalen..

Laatst bewerkt:

Pivo

Forumguru
Hij wordt volgens mij aangeboden zonder garantie (basic buy conditions).. misschien zondag ff kijken :-)

Pivo

Forumguru
@Noord26 waar zie je trouwens dat 'ie een uitgebreide beurt heeft gehad? Op de foto staat een boekje waarin alleen olieverversing staat bij 135k :arghh:

Cordoba

Forumguru
Hij wordt volgens mij aangeboden zonder garantie (basic buy conditions).. misschien zondag ff kijken :-)

Als je als particulier een auto koopt bij een garage heb je altijd garantie, zelfs als in het koopcontract staat dat je geen garantie hebt. (vooraf door de verkoper gemelde gebreken, die volgens afspraak ook voor de levering niet gerepareerd zijn, vallen nooit en te nimmer onder garantie). Nu is alleen de vraag of je die wettelijk verplichte garantie ook daadwerkelijk krijgt.

Jewepe

Forumguru
@Pivo
Dagwaarde van de Superb is zowel volgens Zomoto.nl als de koerslijst van de ANWB tussen de € 13.000,- en € 13.200,- (verkoop door autobedrijf zonder garantie). Dat Smeeing van de auto af wilde heb ik in mijn eerdere post (#54) al aangegeven. Het verdienmodel van Smeeing is gebaseerd op omloopsnelheid. Tijd tussen inkoop en verkoop zo kort mogelijk. Geld niet "dood" op het parkeerterrein laten staan.

Noord26

Forumguru
Als je als particulier een auto koopt bij een garage heb je altijd garantie, zelfs als in het koopcontract staat dat je geen garantie hebt. (vooraf door de verkoper gemelde gebreken, die volgens afspraak ook voor de levering niet gerepareerd zijn, vallen nooit en te nimmer onder garantie). Nu is alleen de vraag of je die wettelijk verplichte garantie ook daadwerkelijk krijgt.

Je vergeet alleen dat je als koper ook een onderzoeksplicht hebt. De verkoper heeft meldingsplicht. En dat is juist het grijze gebied in de wet bij aankopen.

Pivo

Forumguru
En Smeeing lijkt niet bij BOVAG te zijn aangesloten. Heb de onderhoudshistorie opgevraagd, ben benieuwd. Bedankt voor jullie reacties :thumbsup:

Peerke1960

Actief lid
Mooie bak, lekker luxe. Ik zou dit serieus overwegen. Bovag zegt niet alles. Wanneer ze een betrouwbare partij zijn zou ik er mee in zee gaan. FF googlen op ervaringen met deze handelaar. Suc6.:jaja:

Pivo

Forumguru
Op de site van de Anwb staat Smeeing wel weer als BOVAG bedrijf? Najah, eerst maar eens kijken, die garantieregeling dat je voor reparaties bij je eigen dealer terecht kan is wel erg handig, maar dat zal vermoedelijk ook wel extra kosten.

Iets anders, de kleur op de foto's is dat hoe grijs metallic er in het echt ook uit ziet? Er zit een soort zweem doorheen die ik wel mooi vind, het lijkt haast geen grijs.

[edit]

Smeeing staat wel gewoon als lid op de BOVAG site, ze hebben het logo alleen niet op hun eigen website staan.

Die 14.945 is dus de meeneemprijs zonder enige garantie en ook geen nieuwe apk.

Laatst bewerkt:

Frenk21

Forumguru
Op papier is het misschien grijs metalic, maar in het echt zit er een flinke paase zweem overheen. Ik kom ff niet zo snel op de orginele naam:pieker:

Cordoba

Forumguru
@Pivo Volgens mij heb ik hier op het forum al eens twijfelachtige ervaringen gelezen over de garage die deze auto te koop aanbiedt.

@Frenk21 Volgens mij bedoel je 'Topaz brown metallic' zoals het officieel heet.

Pivo

Forumguru
Vandaag wezen kijken! Auto rijdt prima, geen gekke dingen kunnen ontdekken (geen slippende DSG bv.). Auto had wel meer lakschade dan ik zou verwachten van een auto van 5 jaar oud, van binnen wel prima overigens. Flinke lakschade op het dak middenin (hadden ze zelf gemist). Daarnaast ook aardig wat lakschade op de achterbumper.

Auto staat te koop voor 14.945 meeneemprijs. Komt 495 bij aan kosten rijklaarmaken (poetsen, schoonmaken, apk en onderhoudsbeurt volgens schema). Dan nog 6 maand garantie voor 795. Komt 'ie op 16.235.

Vervolgens onderhandelen.

Uitgekomen op 15.745, maar dan incl. 12 maanden garantie (incl. dichtbij service) en het volledig spuiten van het dak en de achterbumper.

Inruil van onze C5 was als verwacht minimaal: 500 euro. Krijg die prijs gegarandeerd maar mag tot aflevering ook zelf de auto verkopen (verwacht particulier toch wel 1000 te kunnen krijgen).

Heb nog niet direct besloten. Onderhoudshistorie wordt nu opgevraagd. Ze hebben de auto niet ingeruild gekregen maar zelf ingekocht van de vorige lease eigenaar (mag je veronderstellen dat ze niet zomaar iets inkopen maar zelf de auto dan goed nalopen?).

Wat vinden jullie van de prijs 15.740 met de bovengenoemde extras? Er zou wat mij betreft nog wel wat af mogen..

Iets anders: ik was ervan overtuigd dat de Superb EBL elektrisch inklapbare spiegels heeft maar er gebeurde niks bij het sluiten met de AB. Voelde ook geen weerstand bij het handmatig sluiten, dus het leek er gewoon niet op te zitten, klopt dat??

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan