Op zoek naar een S2 Combi (benzine)

Pivo

Forumguru
180.000 euro is ook wel fors ;)

Bi-xenon lampen zitten er gewoon op (standaard vanaf de ambition businessline).

Wat zouden jullie de auto waard vinden met inachtneming van het olieverbruik (en geen garantie)? Ik zou een prijs willen bedingen onder de voorwaarde van geen bijzondere kosten die uit een DeKRa keuring komen, dan laat ik een revisie uitvoeren met nieuwe ketting en spanner, en dan zou het toch een probleemloze auto moeten zijn..

Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Als dat allemaal kan is het wel een mooie wagen en automaat;)
180.000 vind ik alleen net iets te gortig voor een Škoda en dan moet die zeker wel probleemloos zijn.:maakmegek:
Olieverbruik zou mij in eerste instantie al wel te hoog zijn om eerlijk te zijn.

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Nu we hebben vastgesteld dat BOVAG garantie ook niet alle zekerheid biedt, hier weer een particulier aanbod :D

http://www.marktplaza.nl/auto/skoda...-dsg-automaat-elegance-business-64626822.html
Prijs is voor de uitvoering (automaat, EBL, trekhaak) icm bouwjaar en kmstand niet gek toch? Maar ja, toch 1 op 10.000 olieverbruik. Is zo'n auto dan wat jullie betreft direct -3000 euro waard?
De folderprijs van deze auto was in juni 2006 € 40.190. Tel daarbij nog op:
- €750 voor afleveren etc,
- €800 voor de trekhaak
- €650 voor metallic lak
- €240 voor de dubbele vloer
- € 70 voor het reservewiel.
(De aluminium interieurlijsten waren standaard, en de kofferbakmat gewoon een accessoire van een paar tientjes)
Dan kom je op € 42700 bruto. Lang geen 46.000 dus. En wie betaalt ooit de bruto folderprijs voor een nieuwe auto?

Maar eigelijk is die nieuwprijs helemaal niet interessant, het gaat erom wat de huidige marktprijs is. En die is (helaas) een stuk lager. Een bedrag rond de 16.000 euro is een stuk reëler.

(Zie attachment voor een de bovengenoemde prijslijst uit mijn archief)

Bijlagen

• NL 20110601_Businessline.pdf
    85,4 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:

Pivo

Forumguru
De nieuwprijs is inderdaad vrij irrelevant. De vraag is wat de auto nu waard is wetende dat hij 1 op 10.000 aan olie verbruikt. Is dat dan nog 16.000?

andrehj

Forumguru
dan laat ik een revisie uitvoeren met nieuwe ketting en spanner, en dan zou het toch een probleemloze auto moeten zijn..
Dat lijkt me wat overdreven. Laat een dealer de onderhoudshistorie uitdraaien en vervang dan de alleen de spanner (als die nog origineel is). Revisie hoeft echt niet eerder dan dat het olieverbruik echt toeneemt (boven de 1:2000 moet je je zorgen gaan maken). Er rijden er hier op het forum meerdere rond die de 160.000 zonder problemen halen. Dan ben je alweer een heel aantal jaren verder. Misschien is ie tegen die tijd wel total-loss gereden, of heb je om een andere reden inmiddels een andere auto.

Pivo

Forumguru
Nope, ik ga geen 300 kilometer heen en weer rijden als ik op voorhand weet dat de verkoper niet in de buurt wil komen van de maximale prijs die ik wil betalen. Of is dat vreemd? :D

Noord26

Forumguru
Dat is niet vreemd. Maar een auto die door een ringetje te halen is of niet kun je niet beoordelen vanaf een foto.

Afdingen gaat wel een stuk gemakkelijker ter plaatse. Geen enkele 2e hands auto ontbeert gebruikssporen, hoe klein ze ook zijn. En die staan nooit vermeld in een advertentie.

Pivo

Forumguru
Nee dat is natuurlijk zo. Ik krijg alleen de indruk dat particulieren veel moeilijker over prijs onderhandelen dan een garage. Lijken allemaal overtuigd van het feit dat hun auto echt bijzonder veel waard is :D Dus zeker bij een particulier heb ik graag op voorhand enige overeenstemming over de prijs. Of de auto is wat 'ie lijkt op de foto zal altijd nog moeten blijken.

Noord26

Forumguru
DSG is voor jou een vereiste zei je al. Het is een (bewuste keuze) handbak. Krijgt de 27e een grote beurt en dan zien we wel weer verder..

Loopt een topic over onze bolide. ;)

Pivo

Forumguru
Net je topic gelezen, je hebt nogal wat meegemaakt met die wagen! Maar daar staan ook flink wat kilometers op, en een beginnende olieboot begrijp ik ;)

Noord26

Forumguru
1 liter op 4300km is nog niets om zorgen over te maken. Bovendien hoef ik er geen 16K voor te hebben en zit er een nieuwe kettingspanner in.

Suc6 met je speurtocht.

Pivo

Forumguru
Voorlopig wel. De combi biedt meer ruimte maar vind ik vooral ook een stuk mooier. De elektrisch verstelbare stoelen met geheugen wil ik ook graag ivm het enorme verschil in stoel- en spiegelinstellingen tussen mij en mijn vriendin.

Als ik begin volgend jaar nog niks heb gevonden dan gaan we de eisen wat bijstellen denk ik :-)

fiestaman

Forumguru
Voorlopig wel. De combi biedt meer ruimte maar vind ik vooral ook een stuk mooier. De elektrisch verstelbare stoelen met geheugen wil ik ook graag ivm het enorme verschil in stoel- en spiegelinstellingen tussen mij en mijn vriendin.

Als ik begin volgend jaar nog niks heb gevonden dan gaan we de eisen wat bijstellen denk ik :-)

Zeker dat je geen diesel wilt?
Mijn auto is gewoon perfect voor jou :jaja:
Alles wat je zoekt, een élégance, elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie. Dsg-6 , combi, Trekhaak, en zooooveeeel meer.
Ook zetelverwarming achter, nooit een koud poepje :D

Pivo

Forumguru
Zeker dat je geen diesel wilt?
Mijn auto is gewoon perfect voor jou :jaja:
Alles wat je zoekt, een élégance, elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie. Dsg-6 , combi, Trekhaak, en zooooveeeel meer.
Ook zetelverwarming achter, nooit een koud poepje :D

Ben bang dat met 10 tot 15000 kilometer per jaar een diesel wat aan de dure kant wordt..

Bovenaan Onderaan