Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
dat komt dan idd aardig overeen, alleen waarom de Belgen meestal na 2 jaar niet meer omnium verzekeren is mij een raadsel, maar daar ging dit topic niet over dacht ik
Het is dan toch ongeveer hetzelfde in beide landen... Ik betaal nu 1420€ / jaar omnium / all risk voor een O2 RS. Voor een chauffeur onder de 25 jaar als hoofd- of bijrijder betaal je wel meer (bij mijn verzekeraar is het niet het aantal jaren dat je je rijbewijs hebt). Het is hier ook zo dat je slechts 75% van de premie betaalt als je op 'bonus malus 0' staat, de laagste risicograad voor de verzekeraar. Er zijn 11 bonus malus 'tiers' en 5 is denk ik een premie van 100%. Doe je een ongeval ga je 2 tot 4 tiers omhoog. Rij je enkele jaren schadevrij dan gaat het naar beneden. Op 11 is immens duur. Voor enkel de verplichte burgerlijke aansprakelijkheid betaal je 300-400€ voor een RS denk ik. Daar telt het vermogen wel.
Er is ook nog een 'kleine omnium' waarbij je eigen schade niet dekt maar wel diefstal en weerschade... Sommigen doen dat.
Het is wel zo dat werkgevers een omnium kunnen afsluiten voor alle kilometers die hun werknemers met de eigen wagen afleggen in dienstverband.
Als Belg zijnde,ben ik toch ook steeds all-risk verzekerd geweest.
Ik doe dit steeds tot de wagen 5 jaar is.(als ik de wagen dan nog bezit)
Enkele jaren geleden heeft mijn vrouw een 4 jarige wagen,een beetje korter gemaakt.
Op slag zijn dan al die reeds betaalde premies vergeten en staat er gewoon een nieuwe wagen voor de deur.
(ps:Ik heb geen eigen risico bedrag + uitkering nieuwwaarde tot 4 jaar)
@Joske :In Belgie is inderdaad een termijn van 2 a 3 jaar het gangbare.
Wat betreft maatschappij :idem hier.
Ps: Die 110% blijft ook nog voor wagens ouder dan 2 jaar en de waarde zakt veel trager dan de marktwaarde.
Bij onze ongevalwagen van 4 jaar was het uitgekeerde bedrag nog steeds hoger dan het aankoopbedrag.
Na 2 jaar omnium ga ik eens samen met de verzekeringsmaatschappij kijken wat de verzekerde waarde nog is van de wagen (=marktwaarde) en dan zie ik wel wat ik er mee doe. De voorwaarden van de polis zijn alleszins concurrentieel en het overwegen waard om langer te verzekeren, dat is zeker een feit.
@Joske
Ps: Die 110% blijft ook nog voor wagens ouder dan 2 jaar en de waarde zakt veel trager dan de marktwaarde.
Bij onze ongevalwagen van 4 jaar was het uitgekeerde bedrag nog steeds hoger dan het aankoopbedrag.
Weer een onderdeel van mijn auto in het zicht dat dat normaal niet is:
Altijd leuk om je eigen gezellige avond af te sluiten met een beetje vandalisme..............
Overigens is de lak niet beschadigd, dat lijkt enkel zo op de foto. Is het monteren van een nieuwe ruitenwisserarm moeilijk? Moet ik nog ergens extra voorzichtig mee zijn?
Dat is balen! Je hoeft alleen de zeskant moer er af te halen en dan met een beetje kracht (zal wel moeilijk gaan) de arm van het asje met vertanding trekken.
Let erop dat de arm bij montage weer mooi horizontaal staat (ongeveer 22mm vanaf de onderkant van het raam gemeten)
En wees voorzichtig met je achterraam. Anders lekker door de dealer laten doen, die hebben er het speciale gereedschap voor en doen het in een paar minuten.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.