Optie Maxidot wel/niet?

Nand

Nieuw lid
Het is zover...na jarenlang brandstofslurpende monsters te hebben gereden nu toch de zuinige Fabia greenline in het vizier.
En laten we eerlijk zijn, da´s niet om z´n spetterende uiterlijk.
Eerlijk is eerlijk, de proefrit was een waar feest!
De auto is standaard bijzonder compleet, en de opties zijn goed betaalbaar.
Jammer alleen dat de gemiddelde Skoda dealer zo'n slechte inruilprijs geeft voor je in te ruilen auto. E.e.a. zal ermee te maken hebben dat de Fabia greenline niet aan te slepen is.

Maar goed, eigenlijk heb ik een vraag:
Is het Maxidot display nu een aan te raden optie of niet?
Het is mij volstrekt onduidelijk wat de functies van deze optie zijn.
Op de site van skoda vind ik daar ook niets over.
Wie kan me er meer over vertellen?

Dank,

Nando.

Multi1100

Actief lid
@Nand, eens met Erik, maxidot gewoon doen. Inruil; heb het hier geloof ik al eens eerder aangegeven..laat ook een offerte maken door nieuweautokopen.nl en zie het verschil, heb je onderhandeling ruimte (zullen Skoda.nl en/of dealers niet leuk vinden maar is gewoon de commerciële realiteit..)

Noord26

Forumguru
Ik kreeg een goede inruilprijs bij de lokale dealer, een stuk meer zelfs als inruil bij het eigen merk. Daarbij nog eens 8,5% korting weten te bedingen. Beetje kunnen en willen onderhandelen scheelt de helft.

Nieuweautokopen was bij mij €2000,- duurder.

MaxiDOT? Ik heb het wel en mijn vader heeft alleen climate-control gekozen- dus niet. Het ziet er een stuk netter uit op je dashboard. Ook zitten er wat meer functies op. Zelfs speel ik regelmatig met het switchen tussen de functies. Waarom ik er specifiek wel voor het gekozen is dat het de olie-temperatuur kan laten zien ipv de watertemperatuur. Dan kun je pas goed zien wanneer de motor echt warm is. Aangezien ik lang met de auto wil doen maakt de meerprijs, extra functies en netheid meer dan goed voor die geringe meerpijs.

Ik heb geen maxi dot op mijn greenline en heb tot op heden nooit het gevoel gehad iets te missen.
Wat ik wel kan aanbevelen is het klein leder pakket. Skoda gebruikt vaak goedkope plastics voor stuur, versnelling en handrem en daar dit onderdelen zijn waar je constant mee in aanraking bent vind ik dit wél belangrijk.

@erik2907
Heb je maar zo weinig voor je Zafira gekregen ?

Bij mij was de uiteindelijke prijs bij nieuweautokopen.nl E800 minder dan bij de dealer.

Noord26

Forumguru
Klein lederpakket is inderdaad een aanrader. Zeker met de kou is je stuur gelijk warm met het leder. Ook climate-control is een sterke aanbeveling.

Rosinfield

† In Memoriam
Weet niet hoe het bij de Fabia zit, maar op de Yeti heb je in de goedkopere uitvoering wel een multifunctionele display en maxidot op duurdere uitvoeringen. Die standaard display geeft mij al de info die ik nodig heb, zelfs meer dan dat.

@ Nand:

Het hangt helemaal af welke opties je verder neemt op je Greenline. Buiten dat het er gewoon een stuk mooier uitziet kan je hier nog veel meer mee. Zo heb ik bv. gekozen voor de Bluetooth telefoon inbouw af fabriek en zo kan ik al mijn contacten netjes zien op de Maxidot. Let wel: dit alleen weer i.c.m. met klein leerpakket en het multifunctionele stuurwiel. Totaal €820,- maar tot nu toe zijn al deze opties het meer dan waard! Wanneer je mocht kiezen voor de Navi Amundsen kan je de aanwijzingen (pijlen en afstanden in km's) niet alleen zien via dit systeem maar ook via je Maxidot. En als je van plan bent climatronic te nemen en je het gewoon bij je standaard Radio Swing houdt combineert het qua kleur ook nog eens goed.

Wat betreft www.nieuweautokopen.nl, dit was voor mij echt een afknapper. Het scheelde mij uiteindelijk ruim €3100 met de dealer. Ik heb hem besteld bij Kreijne Midland in Hoogland en was er erg snel uit, deze gaf zelfs nog flink wat meer terug dan Skoda Center Utrecht. Erg prettige dealer met prijs en service.

Nieuweautokopen.nl geeft gewoon slechte inruilprijzen die flink onder het dealergemiddelde liggen. Dit komt omdat men hier je auto aanbiedt aan www.taxatienet.nl, handelaren kunnen dan op je auto bieden aan de hand van jouw omschrijving. Ik kan uit ervaring spreken, het zijn boeven!

rweersch

Actief lid
Ik heb de maxidot standaard in de O2 BL. Het is absoluut een prettige functionaliteit, maar ik zou er niet meer dan een paar tientjes voor willen neerleggen, omdat ik slechts één schermpje echt gebruik: resterende actieradius. De rest gebruik ik eigenlijk nooit.

van_der_P

Senior Member
Bij de RR had ik Maxi-dot, en bij de GL heb ik het ook genomen. Het ziet er gewoon leuker uit.
Dat is met veel opties zo, de GL rijdt er niet beter of slechter door, het is niet noodzakelijk.

FabiaGL

Actief lid
Ook ik heb spijt dat ik geen Maxi-dot heb genomen om de volgende redenen:
-geen koelvloeistoftemperatuur
-geen motorolietemperatuur
-geen brandstofmeter met wijzer
-geen witte tellerverlichting wat heel mooi aansluit bij de swing radio en de climate control

henm

Lid
hum, nadenkertje...
even opsommen graag wat er standaard wordt weergegeven met de boordcomputer?
en wat er extra met dat maxidot wordt weergegeven?
met dank!

Ook ik heb spijt geen Maxidot genomen te hebben om dezelfde redenen als FabiaGL.

Ik hoop eigenlijk nog dat het achteraf in te bouwen is, het is tenslotte niet meer dan een andere cockpit.
Zal wel megaduur zijn :ahum:

henm

Lid
van de maxidot nu wel een beeld, groot scherm met witte letters. ook duidelijk te zien op de foto's
maar hoe zit het met de minidot? wat wordt er standaard allemaal op weergegeven, en welke kleur letters? is er misschien iemand die een foto heeft?

Bovenaan Onderaan