Optie Maxidot wel/niet?

Skoody Boo

Actief lid
@wanderer: Of je olietemperatuur wel of niet met minidot af kunt lezen is absoluut relevant voor het maken van een keuze tussen minidot en maxidot. Misschien nemen veel mensen omdat het er mooi uit ziet of meer overzicht geeft een maxidot. Maar wie zakelijk vergelijkt welke info de beide displays kunnen geven die wil hier graag een antwoord op. (WEL off topic: zie hier de treurnis van fora: wordt het EINDELIJK inhoudelijk, wordt het als off topic ervaren..... )

@jleeuw: Zeer eerlijk antwoordende figuur, gaf aan dat het volgens hem niet kon, en dat hij er in ieder geval nog nooit van gehoord had dat dit kon. Ik hou er altijd van als techneuten "weet ik niet" durven te zeggen.
Op dit topic op www.skodaforum.eu kan je overigens de reactie lezen van een Yeti-bezitter die dit voor zijn Yeti heeft geprobeerd, reactie nummer 36.

Skoody Boo

Actief lid
En kan de olietemp nu ingesteld worden door die VAG-COM gast uit Breda?

Sorry voor de late reactie. Hij gaf aan dat hij er nog nooit van gehoord had dat dit kon, en ook verwachtte dat dit niet kon. Ik heb nu zo her en der wel genoeg info vergaard om te concluderen dat je geen olietemp op minidot zichtbaar kunt krijgen. Daarvoor moet je toch echt een Maxidot nemen dus.

Skoody Boo

Actief lid
Hij heeft het zichtbaar gekregen op zijn laptop. Dus als output op de laptop, niet in de boordcomputer (maxidot) zelf.

Ik heb geen olie temperatuur op mijn minidot, maar ik heb een heel oude Skoda, dus weet niet of dat wel relevant is om te melden.

O ja, ff volledig: hij heeft het geprobeerd, en het resultaat was dat het niet is gelukt om het op z'n minidot te krijgen.

van_der_P

Senior Member
Op deze fotootjes zie het verschil tussen Maxi-dot en Mini-dot. Het Maxidot ziet gewoon beter uit, alleen al daarom heb ik het genomen.
En straks als occasion is die beter verkoopbaar.

Bovenaan Onderaan