Ik heb een dopsleutelset, incl bougiedoppen, (niet superduur, al zou ik nu misschien wel duurdere gekocht hebben, de fitting is dan net ff wat beter) en 2 momentsleutels. Veel meer heb je niet nodig voor het grootste deel van t werk. Ik heb daarna alleen een paar specifieke dingen bijgekocht, zoals een imbus-7 om de remmen te kunnen vervangen. Verloopje naar een hex-bit om je accuschroefmachine bits op je ratel te kunnen gebruiken is ook heel handig. Heel specifiek gereedschap kan je vaak lenen/huren bij de DHZ garage zelf.
Daarnaast heb ik wel al langer een uitgebreide set handgereedschap, met steek- en ringsleutels (geen ratel), verschillende tangen en een uitgebreide set schroevendraaiers, incl torx (heel belangrijk voor auto's!).
Mijn advies zou wel zijn: niet meteen het allerduurste gereedschap kopen, voor hetzelfde geld merk je over 1-2 jaar dat t zelf onderhoud doen je toch niet ligt of je er om andere redenen niet aan toe komt. Dan ligt dat mooie stuk gereedschap daarna alleen maar te verstoffen...