Opzet nazomermeeting

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Ga toch naar praxis of gamma en haal daar een stukje 2 bij 3" en schroef die onder je gaspedaal.
Goedkoepe en perfecte downgrading voor je aanstaande.

Kiswum

Forumguru
Het gaat om de eerste 2mm die is te krachtig als je het zachtjes in wilt duwen, we zijn zo'n rappe auto niet gewend. :)

dirkkroneman

Forumguru
Lol de eerste 2mm?! Daar ga je zelfs met mijn auto niet mee van z'n plek af komen (althans wel alleen op de koppeling natuurlijk, maar daar ga je niet mee wegspurten).

Majefloti

Forumguru
Volgens mij heb ik al eens eerder gelezen dat mensen de DRL in Scandinavische mode hadden laten zetten (dus met achterlichten), door iemand met Vagcom. Ik weet alleen niet meer wie de auto-eigenaren waren, en welke autotypes/bouwjaren het waren, de uitvoerende van de verandering zou @adjego geweest kunnen zijn (hier af en toe ook aanwezig op het forum)
Ik ook door @Antera maar dan wel voor O3C EBL.

Majefloti

Forumguru
@Joske, in de topictitel staat "tuning met korting".
1) Is er al wat bekend over het type tuning OBD of externe ECU? zal voorlopig nog wel het laatste blijven voor de gevallen met Bosch computer zoals O3 1.6TDI (lijkt wel of die Duitse Bosch engineers er een kuisheidsgordel omheen hebben gelegd).
2) Is er al iets bekend over de prijzen voor tunen?
3) Heeft iemand al ervaring met tunen (externe ECU) bij VAGTechniek?

Ik wil zeker geen 'roet in het eten gooien' voor deze mooie meeting maar persoonlijk wil ik eerder tunen dan in het najaar zodat ik kan genieten in de zomer met sleurhut :D .

Ik had een half jaar geleden kontakt met JD (Mark) betreffende OBD. Nu wederom de vraag gesteld inclusief mogelijkheid voor groepsactie tunen (voor alsnog dus alleen externe ECU). Hieronder de prijzen:
1-4 leden: 5% korting
5-10 leden: 10% korting
11+ leden: 15% korting (bij audiblog.nl heeft JD momenteel ook een aktie lopen tot 31 maart 2014 met 15%)

Niet veel overigens vergeleken bij TVS die 50% deed. Iemand ervaring met eerdere groepsacties en prijzen van JD of wellicht veel betere connecties?

Joske

Forumguru
Momenteel wordt er 25% korting gegarandeerd ongeacht het aantal leden, de tuning gebeurt enkel via OBD. Externe ECU doet VAG Techniek niet aan mee. De prijzen voor tuning liggen zobiezo al lager dan bij bijvoorbeeld JD, dus voor een mooie prijs kan er getuned worden me dunkt.

Zoals ik al eerder aangaf zijn ook zij druk in de weer met toeleveranciers om software te verkrijgen om de ECU van de O3 gekraakt te krijgen. Eens er "iemand" in slaagt zullen gauw alle andere tuners volgen. Daarom ook voor mij een reden te meer om te wachten met de meeting tot het "najaar" aldoende er dan meer kans is dat de ECU in tussentijd gekraakt wordt.

Hopelijk een duidelijk antwoord voor jou? @Majefloti

grtn

Joske

Cordoba

Forumguru
Noord26 heeft 2?? jaar terug toch ook een collectieve actie bij JD geregeld, dus even topic terugzoeken, dan moet je ervaringen genoeg terugvinden.

Mensen die bij Vagtechniek hebben laten tunen zijn eigenlijk altijd tevreden, waarbij wel de aantekening dat bij JD een grotere groep gaat voor maximaal vermogen, waar de klanten van Vagtechniek volgens mij 'wat' extra vermogen willen en prettiger rijgedrag.

Majefloti

Forumguru
Ik heb (en meerdere met mij denk n.a.v. de meeting in Varsseveld) nog een vaucher van TVS dus als die OBD kunnen tunen dan ben ik eruit. Het gaat mij zeker niet om de peekaas. Belangrijkste vindt ik een soepelere loop en mer koppel. De peekaas staan op de derde plaats en laten we eerlijk zijn; als je echt voor het vermogen wilt gaan neem je in basis geen 1.6TDI ;).

• Leuk
Waarderingen: CDK

thekawa

Forumguru
Was er al iets geroepen over de 1.6tdi met dsg? En het overschrijden van de 250nm koppel van de dsg7?

Joske

Forumguru
Misschien ten overvloede, maar graag altijd je naam invullen bij "ik kom langs" als je aan 1 of meerdere activiteiten wil meedoen!! ;)

Kortingsvoucher voor een chiptuning:

1.Majefloti (OVB)

Vermogensrun:

1: Joske
2: Mike (Skoda 1.8T)
3: Mark (Skoda 1.8T) (OVB )
4: Corné
5: Internetboarder (OVB )
6: Rem82Sch (OVB )
7: Blackokkie2 (OVB )
8: Luuk Thijssen (OVB )
9: Pendragon (OVB ) wil graag prijs weten
10: Kippie-style (OVB ) getuned en chip op maat
11: Flem_nl
12: Plaza (OVB)

Ik kom langs:

2: ertromp
4: Gieltje
5: henriz
6: internetboarder
7: Desperado (OVB )
8: Peter-036 (OVB )
9: Corné
10: Jee13
11: R.Heikamp (OVB )
12: Rem82Sch (OVB )
13: Blackokkie2 (OVB, hangt van datum af)
14: Sparkie (OVB )
15: Luuk Thijssen (OVB )
16: Andrehj
17: Kiswum
18: Pendragon
19: Cordoba (OVB)
20: Kippie-Style (OVB)
21: Flem_nl
22: Falcon (na juni ivm levering O3)
23: Hetzer ( Fabia Monte Carlo 1.2 TSI)
24: Blacky
25: Plaza (OVB)
26: Leo 442 (OVB, hangt van datum af)
27: Ridley
28: Vanenkelen (OVB, hangt van datum af)
29: Majefloti (OVB)

Aanwezige VCDS goeroe's:

1: Antera
3: Jee13

Deelnemers VCDS aanpassingen:

1: Falcon (na juni ivm levering O3)
2: Hetzer ( Fabia Monte Carlo 1.2 TSI)
3: Corné

5: Vanenkelen (OVB, aanzetten achterlicht bij DRL)

nietje72

Forumguru
Hallo! Ik ben ook graag van de partij op de meeting in het najaar als het niet in de periode van 10-20 sept. is want dan ben ik met vakantie. Ik wil mijn O2 FL 1.4 TSI sowieso op de rollenbank hebben en in principe ook getuned. Zal me trouwens in het hiervoor bestemde topic even nader aan jullie voorstellen.

Misschien ten overvloede, maar graag altijd je naam invullen bij "ik kom langs" als je aan 1 of meerdere activiteiten wil meedoen!! ;)

Kortingsvoucher voor een chiptuning:

1. Majefloti (OVB)
2. Nietje72 (OVB)

Vermogensrun:

4: Corné
5: Internetboarder (OVB )
6: Rem82Sch (OVB )
7: Blackokkie2 (OVB )
8: Luuk Thijssen (OVB )
9: Pendragon (OVB ) wil graag prijs weten
10: Kippie-style (OVB ) getuned en chip op maat
11: Flem_nl
12: Plaza (OVB)
13: Nietje72 (OVB)

Ik kom langs:

5: henriz
6: internetboarder
7: Desperado (OVB )
8: Peter-036 (OVB )
9: Corné
10: Jee13
11: R.Heikamp (OVB )
12: Rem82Sch (OVB )
13: Blackokkie2 (OVB, hangt van datum af)
14: Sparkie (OVB )
15: Luuk Thijssen (OVB )
16: Andrehj
17: Kiswum
18: Pendragon
19: Cordoba (OVB)
20: Kippie-Style (OVB)
21: Flem_nl
22: Falcon (na juni ivm levering O3)
23: Hetzer ( Fabia Monte Carlo 1.2 TSI)
24: Blacky
25: Plaza (OVB)
26: Leo 442 (OVB, hangt van datum af)
27: Ridley
28: Vanenkelen (OVB, hangt van datum af)
29: Majefloti (OVB)
30: Nietje72 (OVB)

Aanwezige VCDS goeroe's:

1: Antera
3: Jee13

Deelnemers VCDS aanpassingen:

1: Falcon (na juni ivm levering O3)
2: Hetzer ( Fabia Monte Carlo 1.2 TSI)
3: Corné

5: Vanenkelen (OVB, aanzetten achterlicht bij DRL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan