PIAIR1982's Skoda Fabia Combi Dynamic 1.2 TSI 63kW

piair1982

Forumguru
Zal ik morgen kijken. Ik dacht september 2010.

Morgen toch lange rit voor de boeg. FF dagje naar Brugge. ;)

Cordoba

Forumguru
Pierre heb je dat alleen aan de buitenkant van het loopvlak, of zit het ook aan de binnenkant? Niet dat ik een antwoord op de vraag heb, maar dergelijke info kan wel helpen om de juiste oorzaak te vinden.

CDK

Forumguru
Respectabele leeftijd / km stand voor een band trouwens! De cuppende banden die ik gezien heb gingen nooit met zulke beelden gepaard maar het zou kunnen, ik denk dat het ouderdoms / droogte scheurtjes zijn.

CDK

Forumguru
Als ze 4 jaar op de auto zitten en ze waren al een jaar of 3 oud toen ze gemonteerd zijn én de auto staat buiten vaak in de zon etc. zou het kunnen, cuppen treedt meestal ook niet op bij alle 4 de banden toch?

Hetzer

Forumguru
Kans dat er vier banden cuppen bij een 2 wiel aangedreven auto is idd klein... :pieker:

Maar het zelfde is natuurlijk voor 4 banden die uitdrogen door uv licht, dit zie je vaak aan 1 zijde van het voertuig

Blijft een lastige case dit :D
@piair1982 , ik zou er toch ook eens mee naar de dealer rijden.....

Als je terug bent uit Brugge ...:D

Joske

Forumguru
hoe gebeurt de stockage (indien winterbanden van toepassing) ?

en ik ben er van overtuigd dat dit droogtescheurtjes zijn hoor!

Peter maakt ook een goed punt qua bandenspanning ;)

Cordoba

Forumguru
Gisteravond dacht ik bij het zien van de foto's in eerste instantie niet aan te hoge, maar juist veel te lage bandenspanning/rijden bij lekke band: als een band extreem zacht is (orde grootte 1 bar, in plaats van 2-2.5 bar overdruk), dan gaat het loopvlak hol staan en rijd je dus juist op de buitenranden van de band. Maar gezien het feit dat het op alle vier de banden is, lijkt mij dat geen erg waarschijnlijke verklaring.

Ook geen foto's op de forummeeting gemaakt waar de DOT-code leesbaar is?

CDK

Forumguru
@Antera heeft volgens mij pas een heel nieuwe set ontvangen onder garantie, ook ivm scheurtjes, dacht dar het Bridgestone's waren, maar weet het niet zeker.... Hoeft dus niet altijd ouderdom te zijn...

piair1982

Forumguru
Bij de dealer geweest en dit komt bij nagenoeg alle Bridgestone turanza er300 banden voor. Zolang de scheurtjes niet het canvas tonen is er niets aan de hand dan alleen lawaai.

Overigens vandaag is mijn zijscherm en motor kap onder handen genomen door de spuiter die destijds de reparatie uitgevoerd had.

Zie het resultaat.

uploadfromtaptalk1402077597859.jpg

uploadfromtaptalk1402077597859.jpg

Ik ben weer gelukkig!

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1402077614538.jpg
    uploadfromtaptalk1402077614538.jpg
    73,1 KB · Weergaven: 24
Bovenaan Onderaan