Vandaag bij Steverink geweest. Wilde advies of schokbrekers vernieuwd moesten worden, o.a. omdat ik hulpveren wil voor de caravan.
Ik begrijp dat iedereen nu gaat roepen dat dat zonde is, want Eibach=beter en kont omhoog en wegligging. Kan allemaal kloppen, maar ik wil hulpveren, geen verlaging en geen lege portemonnee. Had ze op m'n oude Passat ook en reed comfortabel.
Schokdempers waren niet kapot, maar deden niet meer wat ze moesten doen. Aangezien ik vnl alleen in de auto rij, gewoon B4 (geen B6, ondanks de goeie recensies). Dubbel zo duur en m'n Octavia werd en niet comfortabeler van.
Maar goed, ook even gehobbel besproken en daar hebben ze direct naar gekeken. Bij ronddraaien wielen kwam links achter (band uit 2019 die er al op lag toen ik hem kocht) eruit als veroorzaker. Hoogteslag zichtbaar (iets met 7 na meting) en door starre as voelbaar links en rechts.
Dus hoogste punt bepaalt, velg gemeten zonder band en laagste punt velg bepaalt. Deze bij elkaar gevoegd en toen kwam we op '3' uit. Niet 100% rond, maar voelt en rijdt beter/minder slecht dan eerst. (2.7bar). Buitenkant band zie je het, binnenkant band niet.
Ik ga voor mezelf uitvinden of ik dit acceptabel vind of niet.
Dat was de update. Bijna.
M'n bekerhouderonderzetters van Ali pasten natuurlijk niet, alsook het bumperafplakstripding.
Wacht nog op LED H8 voor de mistlampen, want ondanks dat Philips Ultra White beter is, is het niet wit genoeg.
De lelijke Franse milieusticker zit er wel in.