PizzaPieter's Seat

PizzaPieter

Forumguru
Ik hoor succes en horror met polijsten, ook op CC. "Je moet ervaring hebben""oefen met staal met pecies dezelfxe verf""heb gasten zien polijsten die door de lak gingen". Moet je precies MIJ hebben....ik schijt al 7 kleuren stront als ik de machine uit pak.

Heb mn schoonpa gevraagd of hij ergens een stuk gelakt auto onderdeel kan meenemen, kan ik eens rustig klooien en proberen.

Als ik weet dat wassen kleien wassen glazen waxen the safe way to go is, dan is dat wat ik ga doen.

Machine heeft nog geeneens aangestaan, dus eerst dat...

Cordoba

Forumguru
Check even de handleiding vóór je 'm aanzet. Bij oudere versies stond in de handleiding dat deze eerst 10 minuten moest inlopen (machine aanzetten en op zijn kop leggen) vóór het eerste gebruik, maar het kan goed zijn, dat dit ondertussen niet meer nodig is voor de koolborstels.

PizzaPieter

Forumguru
Heb ik gedaan, zal nog eens doen voor zekerheid, maar niks gezien

Wel dat stand 1+2 voor de glazen/waxen is (uit mm hoofd).

Morgen k-weer, dus wrs gebeurt ee niet meer dan met tranen in mn ogen de CC doos openmaken

EdK

Forumguru
tranen van plezier of verdriet ???
Maar weet niet wat voor machine je in die doos hebt liggen ?
Maar ik ken je gevoel wel een beetje, durfde er ook niet aan door het onwetende en de sommige horrorverhalen.
Maar ben toen op een demodag van CC geweest en daar wat kunnen zien, kunnen vragen en wat demo's van CC personeel kunnen zien met wat wel en niet te doen.
Hierdoor had ik genoeg vertrouwen gekregen dat ik het zelf ook aandurfde.
En het stelt uiteindelijk niet veel voor als je weet wat te doen en niet te doen.
Maar met excentrische machine kan er theoretisch eigenlijk nog weinig fout gaan....
Heb op kras aardig staan polijsten , maar de grondverf heb ik nooit door de lak zien komen !
Behalve dan op de plek waar de kras zat op een stukje

PizzaPieter

Forumguru
Beidd typen tranen:

Van geluk met wat voor moois er uit de doos komt en wat ik er hypothetisch mee zou kunnen doen.

Van verdriet als ik denk wat ik inmiddels naar CC heb weggebracht, terwijl ik een tijdje terug nog zei dat ik "geen gekkie" was o.i.d. die heel veel tijd in auto wilde stoppen. Dit houdt nooit op!

Die machine ligt thuis in de schuur. DAP Evo 8mm DA (deze maand binnen gehad). Doosje van vandaag is Monello set met 250gr klei, doek en klei-spray. Daarnaast nog extra doeken en Ultimate Screenwash.

Dus....schuur wordt steeds voller

Cordoba

Forumguru
Oh Pieter, denk er even aan dat je voor de winter vorstgevoelige producten uit de schuur haalt.
Wat het steken van tijd en geld in het uiterlijk van de auto: de beloning is ook het genieten van het uiterlijk van je auto en de opmerkingen die je krijgt. Daarnaast krijg je een stukje van het geld weer terug als je de auto inruilt: ook de meeste autoverkopers zijn gevoelig voor een fraaie glimmende bolide. Mooi voorbeeld toen ik aan het rondkijken was voor een F3 om mijn F1 te vervangen. De hoofdverkoper bij de dealer gaf direct een inruilprijs van € 500 op basis van kentekengegevens. Ik heb de verkoper gevraagd om even mee te lopen naar de auto, en zodra ie de auto zag staan (op zo'n 50 meter afstand) gaf ie direct al aan dat €1000 inruil een realistischer was.

Een auto vertroetelen en verfraaien is economisch geen winstgevende zaak. Het plezier dat je er achteraf van hebt is de echte winst.

brepus13

Forumguru
@PizzaPieter je mag altijd een keer langskomen, dan laat ik je mijn apparaat zien en mag je hem wel even vasthouden :maakmegek:

de fiat heeft vast wel een plekje waar we even op kunnen oefenen :-)

PizzaPieter

Forumguru
@brepus13 , haha. Wat moeten die gasten hier wel niet denken..... Eerst op een achteraf-weggetje in het donker elkaar lampen afstellen en nu elkaars apparaat vasthouden....

Bakkie doen kunnen we natuurlijk wel doen, ff bijbeppen. Ik drop wel een keer spontaan langs; jij bent toch altijd buiten aan t klussen

@Cordoba , niet aan gedacht, al denk ik niet dat het in mijn schuurtje vriest.

Mijn vrouw was al blij dat niet meer alles binnen stond.... Moet ik haar mss wel gaan teleurstellen (al heb ik een extra MF doek besteld die vandaag komt om het 50ct doekje van de Blokker te vervangen waarmee we de douche droogmaken). Win! Als dat geen n*&k€+ wordt!

PizzaPieter

Forumguru
https://shop.seat.nl/auto-acce...en-winterset-copper-cupra-leon

Werd genoemd op Seat forum. Kan niet echt wennen aan koperkleur met rood

Wel kneiterprijs
a881f06094c247882541b2748d5453cf.jpg

JeSko

Forumguru
Koper met rood is heeeeeeeeeel mooi, maar ik vind het persoonlijk echt wat voor getunede auto's, dus nu wel verder tunen he ;)

EdK

Forumguru
Pieter als je je wagen nu verhoogt dan zie je je velgen juist nog veel beter.....

En ik ken een superB rijder met bronzen velgen die ze toch weer een andere kleur wil geven omdat dat brons gaat vervelen.....:banghead::banghead:
Of dat t niet lekker uit komt...:pieker::koffie:

PizzaPieter

Forumguru
En lid vh Seat forum heeft gebeld met Seat . Of het wel klopt.... ...

Antwoord was 'ja, het is een set'
5 min later stond de prijs op €2.195 op de website.

Mijne zijn nog niet geleverd. Ben er nu niet meer zeker van dat dat gaat gebeuren....

JeSko

Forumguru
Ja das wel te mooi om waar te zijn :D 549 zal de prijs per velg zijn, 549 x 4 = 2196. Typfout op de site, daar komen ze wel onderuit, ze zijn juridisch dichtgetimmerd tegen zo'n fouten.

brepus13

Forumguru
Wel top dat je ze gewoon besteld hebt! Soms moet je een gokje wagen je :-)

Heb ooit een foutje gehad bij AUTODOC waarbij een 5L olie fles 4€ was. Meerdere besteld en zijn netjes tegen die prijs geleverd, soms heb je geluk hè ;)

Bovenaan Onderaan