Zo. Bij mijn Fabia zit 'ie er ook op. Is prima te doen zonder iets te hoeven demonteren o.i.d.
Dat materiaal is wel zo ontzettend kwetsbaar - je hoeft je vinger er maar op te leggen en de lamellen zijn ter plekke ingedeukt
Voor de Fabia moet je genoemd rooster dus iets bijknippen, de breedtemaat van de condensor bij mijn Fabia is 51cm en het rooster iets van 54cm. Ik hield dus een klein stukje rooster over.
Tip 1: bestel iets meer clipjes (ik zou zeggen 20) Ze gaan niet snel stuk, maar des te beter kun je het rooster op verschillende plekken goed op z'n plaats houden. Het is nogal glad materiaal op glad materiaal dus het verschuift redelijk gemakkelijk van z'n plek, heb ik de indruk. En als de plastic delen niet precies goed voor de leidingen zitten, dan worden die minder goed beschermd.
Tip 2: bestel 2 roosters!
Ik begrijp niet waarom alleen de onderste 12 cm van de condensor beschermd wordt? Je kunt er met gemak nog één kwijt boven de onderste, zit je helemaal goed. Je zal maar een lek door steenslag krijgen vlák boven waar het roostertje ophoudt
De clipjes moet je telkens tussen 2 leidingen door klikken, dus je ziet een leiding met daaronder de lamellen, in een soort van W=vorm (WWVWWVWVWV) Daar druk je de pootjes van het clipje tussendoor, dus tussen de bovenste en onderste leiding in (met natuurlijk het rooster er voor geplaatst) De pootjes van het clipje moet je dan even inknijpen. Nadat je de pootjes erdoor geduwd hebt, grijpen ze zich dankzij de voetjes (van die pootjes) vast aan de achterkant van de condensor(leiding)
Plaatjes.