poi's inladen columbus

hemi24

Forumguru
@hemi24: ik heb kaarten V7.1 CD_7388. Is er al weer een nieuwe dan ?

De CD_7388 schijnt een beta te zijn; CD_7419 is de officiele release van de V7.1 West (CD_7420 is de V7.1 East).

Die had ik inderdaad ook al binnengehaald i.c.m. de FW3810, maar ik kwam er hier en daar toch nog wat waarschuwingen tegen over het gebruik van deze versie.
Ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen! Hou ons op de hoogte, zou ik willen zeggen...

@Mlaven: even de Columbus resetten (of anders even een nachtje wachten, schijnt ook te werken).

mlaven

Lid
Is de CD_7419 al 'ergens' te krijgen dan? ;)

En de Columbus resetten? Ik kan geen CTRL/ALT/DEL vinden.... :laugh: Hoe doe je dat?

manutrash

Nieuw lid
Auto vanmorgen afgeleverd en meteen daarna FW upgrade uitgevoerd. Upgrade is gelukt. Heb wel hetzelfde probleem als mlaven geen radio navi info op Maxidot.
Dus ook hier de vraag hoe te resetten of anders wacht ik inderdaad wel even een nachtje.

Verder werkte de selfmade Navi 7.1 DVD meteen prima.

Auke

Lid
is hiermee de info van de radio en navie op de maxidot mee opgelost?
anders wacht ik nog met de update.

auke

hemi24

Forumguru
Waarschijnlijk wel, tenzij de heren een FW-update hebben doorgevoerd, welke geschikt was/is voor een pre-facelift model van de O2.
Grootste bezwaar van mijn kant is dat ik nog geen originele release V7.1 W-Europa heb gevonden.

manutrash

Nieuw lid
Bij de volgende rit werkte alles gewoon goed.
Dus zonder iets te doen werkt nu alles helemaal goed.

Ben nu aan het uitzoeken hoe ik eenvoudig flitspalen kan toevoegen. Ben nog niet echt enthousiast over POInspector icons moeten png zijn ipv van de standaard bitmap bmp bestanden.
Tevens lijkt het erop dat ik de huidige POI database die standaard best goed gevuld is moet wissen en dan een nieuwe database die ik via POInspector moet opbouwen dan moet plaatsen.
Voor zover ik het nu kan zien voor mij nog niet ideaal ik wil alleen de flitspalen kunnen toevoegen aan de standaard aanwezige POI database.
Iemand suggesties?

mlaven

Lid
Audio en navigatie weergave op Maxidot werkt weer... na een aantal uurtjes hebben stilgestaan kwamen ze er plotseling weer bij!
Dus... alles werkt nu perfect.

Ook de nederlande spraakcommando's werken echt goed! En de kaartweergave lijkt een stuk vloeiender te zijn met betere automatische zoom van de kaart.

mlaven

Lid
Ik heb de flitspaal info van flitspaal.nl gehaald en zelf originele iccontjes met snelheidsweergave eraan gekoppeld.
De icoontjes heb ik ergens van internet. Dat was een hele verzameling van vanalles en nog wat.

Ik heb ze alleen nog niet geprobeerd in mijn Columbus.... Maar de db3 file van Poinspector heb ik al helemaal klaar! Gesorteerd op flitspalen/stoplichtpalen/trajectcontroles.

mlaven

Lid
Grootste bezwaar van mijn kant is dat ik nog geen originele release V7.1 W-Europa heb gevonden.

Ik zou dit niet als bezwaar willen bestempelen. Mijn systeem werkt nu echt zonder enige problemen! Natuurlijk... een definitieve release zal normaal gesproken beter zijn dan een beta, maar ik zou dan echt niet durven te zeggen wat er nog beter moet/kan.

mlaven

Lid
Voor zover ik het nu kan zien voor mij nog niet ideaal ik wil alleen de flitspalen kunnen toevoegen aan de standaard aanwezige POI database. Iemand suggesties?

Het is toch zo dat je een persoonlijke poi database kan toevoegen aan het systeem? De standaard poi's die met de dvd worden meegeinstalleerd blijven gewoon behouden. Tenminste... als ik de instructies goed lees/begrijp...

manutrash

Nieuw lid
@hemi via die link had ik een db3 bestand gemaakt echter die lijkt niet herkend te worden. Of het ligt aan de SD kaart zelf morgen even een ander kaartje proberen.

@mlaven dus ook jij hebt handmatig de icons verzameld en daarna aan de juiste POI's gekoppeld. Klinkt toch als best wel even handmatig werk had gehoopt dat het wat makkelijker zou gaan.
Ach kom er wel uit maar het is even wat werk. Morgen meer.

Overigens is de nieuwe Octavia wel genieten ben er echt heel blij mee.

mlaven

Lid
Het enige wat wel nog handig zou zijn als er ook een waarschuwing (via beeld of geluid) komt als je in de buurt van een flitspaal komt...
Weet iemand of dat (al) werkt?

Overigens is de nieuwe Octavia wel genieten ben er echt heel blij mee.
:aangenaam:

Klaasje

Forumguru
poiinspector wist helemaal niet de standaard POI's
Die blijven alijd bestaan.
Alleen jouw eigen poi's die je er al es hebt opgezet zullen worden vervangen
Ik heb tool die automatisch bmp naar png omzet
heb met POIInspector flitspalen, macs, Aldi, etc gemaakt
Je moet wel de V7 kaart opnieuw installeren na upgrade, want anders ben je POI's inderdaad kwijt
V7 kan namelijk oud en nieuwe indeling aan

V7.1 erop zetten helpt ook. Is zelfde als V7 maar dan alleen voor nieuwe indeling van HD

Klaasje

Forumguru
Het enige wat wel nog handig zou zijn als er ook een waarschuwing (via beeld of geluid) komt als je in de buurt van een flitspaal komt...
Weet iemand of dat (al) werkt?

:aangenaam:

komt in een volgende FW upgrade als ik gti-com goed lees

manutrash

Nieuw lid
Vanmorgen even de tijd voor POI verhaal genomen en inmiddels is het me duidelijk.
Heb een begin gemaakt met de tool op de VW site zelf, werkt super handig want daar kun je allerlei icoon formaten kiezen bmp,png,gif enz enz.
Daarna db3 file aangemaakt en in een juiste POIPersonal directory op de SD geplaatst.
Daarna heb ik die db3 file geopend in POInspector en kun je van daaruit verder werken.

Anywais ik weet nu prima hoe het werkt en blijkt dan toch best eenvoudig.
Nu nog de vraag of het mogelijk is en zo ja hoe om een geluidstoontje bij het naderen van een flitspaal te laten afspelen.
Thnx allemaal voor hulp en we gaan weer lekker verder met prutsen.

Klaasje

Forumguru
leuk spul allemaal niet ?

Geluid komt in een volgende firmware update als ik 1 en ander zo volg

Klaasje

Forumguru
is inderdaad geen geld

Wat me wel opvalt is dat ik altijd 2x de database moet importeren.
Ik druk op import en dan krijg ik bericht dat database is geimporteerd, maar blijkbaar niet dus. Dan nog eens importeren en dan staat de database erop

Wat ik ook zie is dat op de V7.1 de tankstations laat weergeven hij niet alle icoontjes laat zien (default icoon)
Wanneer ik vervolgens zoek naar de POI bestaat deze wel op die lokatie en als ik zeg show_on_map dan zie je icoon wel staan

Dit zie ik ook met bepaalde eigen POI's. Niet zichtbaar op kaart, maar kunt er wel naartoe navigeren. Show_on_map en is zichtbaar met icoon

misschien bewust gedaan zodat je kaart niet alleen maar uit POI's bestaat :-)
Ik denk dat het met Map Priority settings te maken heeft.
Misschien maar wachten op de officiele V7.1 dvd

Bovenaan Onderaan