poi's inladen columbus

hemi24

Forumguru
@Klaasje : wat jij omschrijft was volgens mij ook al elders opgemerkt als zijnde de bug van de beta versie van 7.1.

Verder goede ervaringen met het importeren van eigen POI-categorieën?

Klaasje

Forumguru
OK is dus wellicht een bekende bug.
Ik heb verder geen problemen met inlezen van de eigen POI categorieen
Heb nu een goede verise gemaakt met POI's die mij handig lijken en die erop gezet
Geeft geen problemen.

TL@

Forumguru
Gisteren mijn O2 gaan halen, gelijk de firmware geupdate naar versie 3410 (geeft 3414 aan in setup) en mijn eigen POI's erop, werkt perfect.
Garage had V7 kaarten meegegeven, deze zijn eigenlijk best recent, bij ons in het dorp zijn alle enkelrichting straten 2 jaar geleden verandert van richting, deze zitten al correct in de columbus, prettig.

Klaasje

Forumguru
34xx waar 14 staat voor Skoda. Inmiddels is ook 3814 uit voor Skoda.
Heb je ook voice control in Nederlands met 3414 ?

TL@

Forumguru
Yep voice control werkt perfect in het Nederlands. Alleen een beetje slordig dat de navigatiestem een norse vrouw is en de feedback commando's van de voice control een belegen man. Voor de rest werkt alles perfect. Als nu de maxi-dot nog in het Nederlands had gekunnen had het plaatje helemaal compleet geweest.

Klaasje

Forumguru
Ik heb bij voice control gewoon een vrouwestem (FW3814)

Je kunt ook je eigen voice commando's inspreken. Lekker handig
misschien updaten naar laatste officiele versie

Auke

Lid
ik heb de update gedaan dat is gelukt, nu wil ik de nav updaten maar dat lukt niet, geeft in het begin aan hoe ik het wil opslaan daarna niks meer, geen melding oid, betreft 7.1 heb ook 7.0 geprobeerd maar daar krijg ik geen enkele melding in de columbus te zien. ik kan dus mijn nav niet updaten, ik heb geen pois meer en spraak reageert ook niet als ik wat terug roep. wie heeft de oplossing.

hoor het graag, ps de versie dei erin zit = 7333 maar mis nu wel de blauwe streep als route begeleiding dat is nu een onduidelijke rode begeleiding geworden.

groet,

Auke

Klaasje

Forumguru
Alsje geen POI's meer hebt, dan heb je nog V7.0 erop.
je hebt nu rode, gele en oranje begeleidings strepen. Afhankelijk welk soort route je kiest

@TL@: laatste officieele firmware is 3814 (niet BETA)
er zijn genoeg beta releases
versie 3410 kan ik niet. Dit kan een zelf gemaakte Firmware zijn.

Versions

3970/3974/3976/3978 – beta

3930/3934/3936/3938 – beta

3890/3894/3896/3898 – beta

3810/3814/3816/3818 - release with support for older units

3800/3802/3804/3806 – beta

New Startup Logo

File System Changes

1xxx/2xxx firmware has a 20GB music and 10GB navigation partition.
3xxx firmware has a 15GB music, 7.5GB navigation and 7.5GB POI database partition.

POI Database

Requires a separate partition on the hard drive and new POI data v6 or greater.

Auke

Lid
ik heb versie 3814, maar ik krijg met geen mogelijkheid 7388 erop geïnstalleerd, als ik de dvd er in doe geeft de colombus aan deze op te slaan maar doet daarna helemaal niks, je hoort de dvd ook net draaien oid meer dan een uur gewacht maar is niet geinstalleerd, inmiddels heb ik meerdere geprobeerd. als ik kijk naar de partitie geeft deze voor de muziek 18,2 gig aan dit moet dan toch veranderd zijn na de firm update, ik kom er niet uit. heb net wel weer een beta versie gezien firmware 3970 beta is het verstandig om deze uit te proberen.
ik hoor graag of iemand mij kan helpen kan evt ook bij iemand langs komen bij wie het wel is gelukt.

dkoenders

Nieuw lid
Ook mijn Columbus geupgrade met de nieuwe Firmware.
Aangezien het een A versie in een Octi voor facelift is, moest ik de aangepaste versie gebruiken.
Vervolgens de 7.1 kaarten erop gezet en flitspalen via SD kaart ingeladen.
Alles goed tot zover.
Totdat ik ging rijden en mijn volume wilde aanpassen via de stuurbediening.
Niet dus !!! geen van de knoppen werkt meer.
Diverse dingen geprobeerd inclusief coding aanpassingen via VCDS.
Geen resultaat.
Ben nu de Firmware opnieuw aan het laden en mocht dat niet werken, zal ik de accu eens even loshalen.
Heeft iemand dit ook ervaren? En zo ja er een oplossing voor gevonden??
Alvast bedankt.

Groeten,
Dennis

***** Update *****
Opnieuw Firmware laden heeft geen verbetering gebracht.
Vandaag maar eens een tijdje de accu loskoppelen.

Klaasje

Forumguru
als je een oude columbus hebt moet je 2 bestanden switchen om de stuurbediening weer te laten werken
Is hier op het Forum ook al ergens vermeld

ff zoeken, want ik weet ook niet meer precies waar het stond
geloof dat het dit was
Note! Skoda owners (thanks to Ted)

Extract files PQTABLE and SKTABLE from image (use magiciso or ultraiso). Files can be found from path: \VUCI\B101\RNSMIDEC\PROG
Switch the filenames by just renaming SKTABLE to PQTABLE and vice versa
Overwrite the renamed files back to image and save the image. Burn this image to DVD or CD.
Load or reload the Firmware to your RNS-510 using the steps below.
Voilá… buttons are back!

dkoenders

Nieuw lid
Hoi Klaasje,

Bedankt voor je reactie. Dit blijkt inderdaad de oplossing te zijn.
Alles werkt nu naar behoren :laugh:
Nogmaals hartstikke bedankt !!

Grt,
Dennis

Klaasje

Forumguru
blij dat het weer werkt.
Heb je de 38xx firmware gebruikt of 3810a_noru ??
Dacht dat die laatste voor oude modellen was. Zo niet, dan werkt FW38xx waarschijnlijk dus ook op
oud model.
Wellicht dat in de _noru versie die 2 bestanden standaard verwisseld staan

Klaasje

Forumguru
ik heb versie 3814, maar ik krijg met geen mogelijkheid 7388 erop geïnstalleerd, ....

werkt het inmiddels ??
Is anders vervelend dat het bij jou niet werkt. Probeer anders ook eens de DVD een ander nummer te geven (bv 7389)
dan opnieuw branden en kijken of hij hem dan wel juist installeerd.
tijdens installeren druk je nog eens op Eject en dan zou systeem moeten zeggen dat hij bezig is met installeren en kun je
aangeven dat ie een waarschuwing geeft als ie klaar is

Succes!!

Auke

Lid
Nog steeds niet, heb inmiddels ge upgrade naar 3974 maar dat maakt ook niks uit, de groote van de hdd voor muziek blijft 18,4 gig en alle gegevens blijven ook op de hdd staan, heb ook geprobeerd om dvd een andere naam te geven maakt ook niks uit. als ik op eject druk komt de dvd er gewoon uit zonder enige vermelding maar in het begin vraagt hij of deze op de hdd moet worden ge installeert, als ik een andere versie installeer dan 7333 bijv. 7354 dan installeert deze wel.zou ik een corrupte versie kunnen hebben. als ik bij de speech kijk zie ik geen Nederlandse taal staan alleen DEDE en ENGB.

mijn columbus is nieuw ik heb de auto pas een maand heb dus wel een D versie lijkt me.

Ik ga maar op zoek naar een andere versie van 7388

Groet,

Auke

Auke

Lid
Het is me eindelijk gelukt, het probleem was dat mijn brander minimaal op 6x kon branden, heb een andere dvd brander op 4x gedaan en eindelijk is het gelukt.
1 probleempje nog voice-controle, ik kan niets roepen daar reageert ze niet op kan dat aan de carkit liggen?
maar neem ik voorlopig maar voor lief, heb mijn poi's weer terug, klaasje bedankt voor alle tips.

groet, auke

Klaasje

Forumguru
krijg je een pieptoon wanneer je voice knopje indrukt ?
hij moet een korte toon geven als teken dat je iets kunt inspreken
Ik heb wel 3814 als FW, want FW3974 is een Beta versie en daar waag ik me nog niet aan.
heb je bij speech nu wel Nederlandse taal staan ?
Voice control is net handig om te hebben, dus ...

Bovenaan Onderaan