poi's inladen columbus

Auke

Lid
ik krijg een deuntje daarna vraagt ze welke optie ik kan inspreken maar ze reageert er niet op, heb ook geprobeerd er pois op tezetten maar dat lukt ook nog niet als ik naar setup ga en navigatie is persoonlijke poi grijs en kan deze niet openen, vreemd is ook dat ik nog steeds 18,4 gig aan muziek ruimte heb, hoe kan ik zien hoeveel partities er zijn.
ik heb het gevoel dat er nog steeds 2 partities zijn.

hoor het graag

RogerS

Forumguru
Geen enkel probleem. Vanmiddag de POI gegevens van zo'n 30.000 campings in Europa. Ging flitsend. Ik heb wel het POI programma van Volkswagen.de gebruikt.

Auke

Lid
oke gelukt, ook via de site gedaan.
voice controle lukt alleen nog niet, ze hoort mij niet, als ik de voice op het stuur gebruik van de telefoon (engels) die doet het wel.
ligt denk ik aan de carkit dan.

RogerS

Forumguru
@auke: Welke carkit heb je dan? Als ik de volume knop op het stuur indruk dan heb ik ook de engelse voice control van de carkit...

Klaasje

Forumguru
@auke: Welke carkit heb je dan? Als ik de volume knop op het stuur indruk dan heb ik ook de engelse voice control van de carkit...

Ik heb gewoon de nederlandse voice control en kan nederlands inspreken
Ik heb FW3814 en V7.1 van kaarten
Heb je niet affabriek de bluetooth module ??
Anders moet je wat dingen aanpassen dacht ik

Auke

Lid
De carkit is er bij de garage ingezet dacht ik, welke dingen moet er dan aangepast worden kan ik dat zelf?
ze praat gewoon nederlands, maar ontvangt niks van mij ze geeft aan harder te praten of iets anders te zeggen maar reageerd totaal niet (vrouwen!!)

Auke

Lid
volgens mij is het de fw cd, heb contact gehad met garage, hebben de carkit later ingebouwd, ik heb een Blackberry torch deze is niet compatible met de ingebouwde carkit.
zou leuk zijn om voice controle alsnog te activeren maar weet nog niet hoe, firm 7.1 werkt trouwens prima geen last van bug probleem van de poi's .

groet,

Auke

RogerS

Forumguru
@auke: weet je de productieweek van je auto ongeveer. Is deze na week 22 2010 geproduceerd? Vanaf die datum levert Skoda een premium carkit dat zowel HFP (handsfree Profile) als ook RSap (Remote Sim Access Profile) ondersteunt. Ik heb zelf twee verschillende blackberries gebruikt en beide kon/kan ik zowel via HFP en RSap connecten via bluetooth. Conform de specs van Blackberry: http://docs.blackberry.com/en/smart...es/18577/Bluetooth_profiles_60_1136358_11.jsp ondersteunt de Torch zowel HFP als ook RSap (staat in de tabel als SIM access).
Omdat de Torch ook RSap ondersteunt zou deze zelfs met de oude (voor week 22) premium carkits moeten werken!
Duidelijk weer een gevalletje dat de dealer niet goed op de hoogte is of dat deze, misschien met het zelf naderhand inbouwen, meer centjes kan verdienen....

Klaasje

Forumguru
volgens mij is het de fw cd, heb contact gehad met garage, hebben de carkit later ingebouwd, ik heb een Blackberry torch deze is niet compatible met de ingebouwde carkit.
zou leuk zijn om voice controle alsnog te activeren maar weet nog niet hoe, firm 7.1 werkt trouwens prima geen last van bug probleem van de poi's .

groet,

Auke

De bug is dat je soms niet altijd de poi's ziet, terwijl je er wel naartoe kan rijden
Als je dan kijkt zie je icoon weer verschijnen
Ik zag een standaard poi niet en toen ik deze als eindpunt voor nav invoerde kon ik met zoom de POI wel zien
Met name diverse tankstations

srekveld

Nieuw lid
Ter informatie.

Ik heb de poi.db3 file uit de (Oost Europese) CD_7420 v7.1 map DVD met POInspect0r bekeken. Daar bleken stiekem ook (alle?) West Europese POI's gewoon in te zitten. Heb deze file op een SD kaart in de \Persionalpoi folder geplaats en via het Setup menu van de Columbus ingeladen. Kan ze allemaal opzoeken en naartoe navigeren.

Klaasje

Forumguru
OK.
Dus dat zou inderdaad ook nog kunnen.
Ik zal eens kijken of ik deze database ook met POIinspector kan inlezen.
Dan kan ik weer eigen icoontjes toevoegen :-)

@Rogers: premium carkit was er ook al voor wk22. Werkt perfect.
is off topic. vraag in ander topic stellen

dkoenders

Nieuw lid
blij dat het weer werkt.
Heb je de 38xx firmware gebruikt of 3810a_noru ??
Dacht dat die laatste voor oude modellen was. Zo niet, dan werkt FW38xx waarschijnlijk dus ook op
oud model.
Wellicht dat in de _noru versie die 2 bestanden standaard verwisseld staan

Ik heb de 3810a_noru versie gebruikt. Deze is nodig voor alle A, B en C versies van de Columbus.
Standaard staan hier de bestanden dus niet goed. Deze moeten hernoemd (omgewisseld) worden alvorens je de Firmware CD brand.

Bovenaan Onderaan