Bedankt! Helaas alleen 3-deurs dus... Op de landelijke Skoda-site kon ik zo snel niet informatie daarover vinden en ook is daar - zover ik kan zien - alleen de normale prijslijst beschikbaar. Maar op een dealersite ben ik zojuist de aanvullende prijslijst tegengekomen. Het enige wat aan de optielijst van de Tour dan nog ontbreekt is stoelverwarming. Voor mij niet van het allergrootste belang, maar vind het wel een leuk extraatje. Ook valt me op dat de Tour gebaseerd schijnt te zijn op de Ambition, maar de bekleding van het basismodel Easy/Active heeft (dus 'Haydn Black' i.p.v. 'Club Reverse'). Weet niet of er ook verschil is in de kwaliteit van de gebruikte materialen of dat het alleen andere kleuren zijn.
In het persbericht van Skoda staat overigens een fout: de Tour wordt in die tekst aangeboden met 75 pk-motor voor € 9.790, maar dit bedrag mag - volgens de prijslijst - neergelegd worden voor de 60 pk-variant. 15 paardjes extra vragen 550 euro meer. Verder valt me op dat de 15-inch 'Auriga'-velgen helemaal ontbreken in de Nederlandse prijslijsten, terwijl deze velg juist vrijwel elke persfoto van de Citigo siert. Ook vind ik het vreemd dat gesproken wordt over 'in hoogte verstelbare gordels vóór'. Bij de VW Up is dit niet mogelijk en ook op foto's van de Citigo kan ik niets ontdekken wat hier op wijst.
Gelukkig maar dat ik alles wat met auto's te maken heeft leuk vind, uitzoeken en vergelijken is een flinke klus :grin: Op de site van Skoda Tsjechië is trouwens een leuke 3D-configurator te vinden voor zowel de
3-deurs als de
5-deurs. Leuk om een beetje een indruk te krijgen, alleen de uitrustingen zijn daar mogelijk wel net een klein beetje anders dan hier (om over de taal nog maar te zwijgen
)