Ik ben er aardig uit wat het moet gaan worden, een 60 pk Tour met enkele opties. Alleen de kleur nog... weet iemand of de gekozen kleur kort na het bestellen eventueel nog te wijzigen is? Bij VW kan dat wel, uiteraard tot een bepaald moment.
Het panorama-schuifdak ziet er mooi uit, maar zal ik niet veel gebruiken, dus die optie is afgevallen. Wel het travelpakket en waarschijnlijk ook de lichtmetalen velgen. Nu rest alleen nog de vraag: Wel of geen sunset?... In combinatie met zilvergrijs staat het zeker van achteren wel mooi, maar opzij vind ik het verschil tussen de voorste en achterste ramen wat groot. Op foto's althans, misschien valt het in het echt reuze mee. Twijfel twijfel...
Ik heb hier drie offertes, het valt me op dat de kosten voor het rijklaar maken procentueel wel aanzienlijk zijn op zo'n kleine auto. In de folder staat 555 euro, plus dan nog zo'n 100 euro voor het kentekenbewijs en verwijderingsbijdrage, daarnaast komt er nog een tank benzine en zaken als matten en lampjes bij. Dan kom ik aardig in de buurt van de 795 euro die dealer A noteerde, dealer B zit daar net iets boven met 820 euro, maar dealer C spant de kroon: daar nadert dit bedrag op een paar euro na de grens van 1000! Staat bij die laatste dealer wel expliciet 'waxen' vermeld. Is dit aan te raden? Een beetje googlen leert mij dat voor waxen vaak een bedrag van 150-200 euro in rekening wordt gebracht, dus dat zou het prijsverschil wel verklaren, maar is dit te verkiezen boven een normale afleverpoetsbeurt of is het vooral gebakken lucht?