problemen bij de fabia2

Ik heb al een paar keer naar de oorzaak van de windruis laten kijken, diverse oorzaken hebben de revue passeerd, de grotere buitenspiegels, de dakrails en de algemene constuctie van de auto. Het afstellen van de portieren zou ook niets helpen. De eindconclusie van mijn dealer is dat er niets aan te doen is.

Berry

Senior Member
inderdaad model van de spiegel en ook de zwarte platen op de A stijl worden als oorzaak genoemd
ik heb zelf niet zo'n last van het wind geruis maar dat is persoonlijk,
ik heb last van vocht in de auto daar door is nu vaak mijn voorruit aan de binnenkant bevroren

Maarten

Forumguru
ik heb last van vocht in de auto daar door is nu vaak mijn voorruit aan de binnenkant bevroren

Dat is ook zo'n irritant verschijnsel. Daar heb ik ook behoorlijk last van in deze tijd.
Is dit normaal of is dit iets om aan de dealer voor te leggen?
Ik had het in mijn Fabia I ook trouwens.

Door de kou heb ik nu regelmatig last van vastgevroren portieren, omdat de afdicht'rubbers' - die dus deels een soort vilt/fluweel zijn - water vasthouden dat 's nachts kan bevriezen.

En ik heb een lelijke kras op de zwarte B-stijl. Eigen schuld, iets te enthousiast gekrabbeld. Maar hoe kom je eigenlijk weer van zo'n kras af?

bluskabouter

Forumguru
voor de kras kan ik 1,2,3 niet zo snel iets bedenken maar voor de vastgevroren rubbers helpt een beetje vaseline heel goed.
ook kan je siliconenspray gebruiken.
pas wel op dat je niet de spray op de bekleding krijgt.

Fabia

† In Memoriam
Dat is ook zo'n irritant verschijnsel. Daar heb ik ook behoorlijk last van in deze tijd.
Is dit normaal of is dit iets om aan de dealer voor te leggen?
Ik had het in mijn Fabia I ook trouwens.

Ik heb erg gelukkig geen last van. Was het knap zat met mijn vorige FI's.

Hetzer

Forumguru
Door de kou heb ik nu regelmatig last van vastgevroren portieren, omdat de afdicht'rubbers' - die dus deels een soort vilt/fluweel zijn - water vasthouden dat 's nachts kan bevriezen.

En ik heb een lelijke kras op de zwarte B-stijl. Eigen schuld, iets te enthousiast gekrabbeld. Maar hoe kom je eigenlijk weer van zo'n kras af?

voor die krassen lees dit stukje misschien, dat je er wat aan hebt,

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=8106

en spuit het vilt van je afdichtrubbers regelmatig in met silicone spuitbus, om vastvriezen tegen te gaan.

Check ook hier eens of het vilt van je afdichtrubbers aan de portier zijde ook niet te vochtig zijn, ook heirvoor helpt regelmatig inspuiten met silicone...

Roco

Lid
In Tsjechië heb ik rond de kerstdagen geen problemen gehad met de Fab2. En daar was het -15 toen we aankwamen, later die dagen oplopend tot -5.
Starten ging prima, geen vastgevroren deuren , maar wel een weigerende parkcontrol, die alleen maar constant piepte. De achterkant was zo smerig, dat ik de sensoren met warm water moest schoonwassen, toen was het goed.
De ASR en de ABS had ik vaak nodig en deden het perfect op de heuvelachtige smalle weggetjes boven Praag, die vol lagen met sneeuw(en kleine steentjes)
Dijk van een auto !:worshippy:

Kirsten

Senior Member
Ik heb juist het gevoel dat de auto dit weer niet trekt, hij springt soms weer over van LPG naar benzine als ik al een half uur aan het rijden ben. Daarnaast zit er totaal geen power meer in.

Roco

Lid
vreemd!

de power valt bij mij soms weg als de ASR ingrijpt, maar dat is logisch. verder geen enkel powerverlies.
Zou het liggen aan de gas/benzine combinatie en wat er nog bijkomt dan ? Dus het omschakelen oid ?

Mijn probleempjes

Heb de auto nu ongeveer 1,5 jaar en zal mijn probleempjes hier eens posten.

Laat ik voorop stellen dat ik eigenlijk uitermate tevreden ben met de fabia!!!
Maar toch heb ik af en toe wat rare dingen.

-Ook lakscheurtjes in dak
-Radio (Dance) loopt soms vast, geluid valt weg 1x een hele harde knal over alle speakers en radio reboote. Moet dan auto echt uitzetten met sleutel uit contact om boel te resetten.
-Laatst bleef gordel lampje en piepje aan terwijl ik gewoon de gordel omhad en er ook niks op de bijrijders stoel zat. (heel irritant)
-Er gaat soms heel kort een lampje op het dashboard branden en er is dan ook een waarschuwings toon hoorbaar. Het lampje brand zo kort dat ik het bijna niet kan herkennen. Het is in elk geval geen standaard lampje en het zit rechts boven de benzine aanduiding. Lijkt op een soort mistlamp icoontje. Gebeurd meestal alleen als de auto koud is maar niet altijd.

Dat was het volgensmij wel...

LenK

Forumguru
Lijkt me stug. Op dat soort simpele veiligheidsbevordering zal toch niet bezuinigd worden?
Defect (of niet aangesloten) is eerder de reden.

Ronnie

Forumguru
Mijn FII heeft geen gordellampje en piepje. Is dat uitvoering afhankelijk?
Ik denk dat het er wel is, maar dat het even geactiveerd moet worden door de dealer/VAG-Com. Ik kan het zo snel niet vinden of de module is gemonteerd.
Volgens mij waren er op de meeting toch ook mensen die het hebben laten inschakelen?

Hetzer

Forumguru
Piep voor de veiliheids gordel is standaard, zat in mijn Roomster Style en mij huidige Fabia, bij beide heb ik het uit laten schakelen.

Je kunt met vagcom ook het aantal piepen aanpassen..

Maarten

Forumguru
Nou, dat is dan iets voor mijn lijstje!
Ik heb het nu echt niet werkend!
Als iemand de VAG-com instellingen heeft, dan zou ik ze graag hebben!

Ronnie

Forumguru
Nou, dat is dan iets voor mijn lijstje!
Ik heb het nu echt niet werkend!
Als iemand de VAG-com instellingen heeft, dan zou ik ze graag hebben!
Heb het gevonden: Land omcoderen van EU naar Saoedi Arabie, 6 dus, alles blijft hetzelfde echter wordt de deurgong en gordelpiep toegevoegd.
Het module bevindt zich achter op het instrumentenpaneel.
  1. Ga naar [Select]
  2. dan naar [17 - Instruments]
  3. dan naar [Recode - 07]
  4. schrijf het getal op wat daar staat, dan kun je nog terug
  5. het derde getal in het code-nummer is de land-code.
    • 1: Europe (EU)
    • 2: USA
    • 3: Canada
    • 4: Great Britain
    • 5: Japan
    • 6: Saudi Arabia
    • 7: Australia
  6. verander het derde getal (xx?xx) om de land-code te krijgen die je wilt
  7. [Test] [Save] [Exit]

Bovenaan Onderaan