problemen bij de fabia2

Roco

Lid
ben het helemaal met je eens.
Windgeruis hoort niet bij een auto.
Waar ik mij ook aan stoor is het geluid van de banden bij de Fab 2.
Je hoort ze gewoon draaien.
Om maar niet te spreken van het gesleep van de ruitenwisser over de achterruit.
 
zoals jullie weten heb ik scheuren in mijn dak.
Precies 4 weken geleden ben ik bij de dealer geweest en heeft die foto's gemaakt.
Gisteren heb ik gebeld het te lang vind duren.
En vertelde hij mij dat hij er alles aan doet en er vollop mee bezig is en dat het allemaal moeilijk is.
Het lijkt mij dat als het probleem bij PON bekend is dat het zo af te handelen is.
Weet iemand hoe ik er achter kan komen of die aanvraag echt ingediend is.
Of hoe ik nu moet handelen.
 

bluskabouter

Forumguru
Nou ja, je kan altijd een keertje met PON bellen lijkt me.

ik had ook enkele scheurtjes in de lak.
na een week al bericht van pon dat dit gerepareerd kon worden.{bericht wel via de dealer gekregen}.
auto is een week weggeweest en gerepareerd.
hij staat op dit moment weer bij de dealer voor:
a-vervangen van rechtermotorssteun i.v.m. overmatige speling
b-v.v. van drukschakelaar in rechterstoel i.v.m. wzige storing
c- vervangen van schuim zitvlak rechterstoel i.v.m. een scheur{na 20000km!!!!}
d- vervangen van klep bovenste dashboardkastje i.v.m. kapot scharnier
e- vervangen van drukknop achterklep i.v.m. het vaak weigeren, klep is dan alleen te openen met de sleuteldrukknop.
f- software aanpassing op eigen verzoek van 100km/liter naar km/liter


p.s.

charlie en ronnie bedankt voor de felicitatie`s

verder ben ik wel tevreden met mijn corridarode fabia II combi!!
 
Zo dat zijn wel erg veel zaken die niet goed zijn. Ik heb zelf nog helemaal geen problemen gehad met mijn Fabia II, alleen vind ik wel dat de koplampen vaak vervangen moeten worden. (Maar of dat nou aan de Fabia ligt?)
 
Mijn fabia combi is naar de dealer geweest voor de problemen met versnellingsbak en airco. De problemen zijn prima opgelost.
Na controle bleek de aircopomp niet goed te werken en deze is daarom vervangen en in verband met het slecht schakelen naar de 1e versnelling en de achteruitversnelling hebben ze andere versnellingsbakolie erin gedaan en tot op heden schakelt hij prima.

Dus Verdaat in Eindhoven: Bedankt
 

Ronnie

Forumguru
Zo dat zijn wel erg veel zaken die niet goed zijn. Ik heb zelf nog helemaal geen problemen gehad met mijn Fabia II, alleen vind ik wel dat de koplampen vaak vervangen moeten worden. (Maar of dat nou aan de Fabia ligt?)
De koplampunit of alleen het lampje?
Meet dan de boordspanning eens bij draaiende motor, moet zo'n beetje 13,7-14,2 volt zijn, anders heb je een probleem met de dynamo/spanningsregelaar.
Probleem ook al eens gezien op het werk met een Citroen, om de haverklap de lampen stuk, boordspanning 18,4 volt!
 

Kirsten

Senior Member
Zo dat zijn wel erg veel zaken die niet goed zijn. Ik heb zelf nog helemaal geen problemen gehad met mijn Fabia II, alleen vind ik wel dat de koplampen vaak vervangen moeten worden. (Maar of dat nou aan de Fabia ligt?)

Ff on-topic... ik heb hetzelfde probleem, mijn koplampen gaan steeds vaker stuk.

Off-topic.... Jouw auto is bijna helemaal hetzelfde als die van mij. Ik mis de witte kapjes voor mijn spiegel en de Parrot. Goeie smaak! ;)
 

Fabia

† In Memoriam
Frappant, ik zat me juist laatst te bedenken dat ik van mijn FII nog steeds mijn eerste lampen heb. Bij mijn FI ging om plus minus 8 maanden wel een van de lampen stuk. Ik bleef die krengen vervangen. En nu doe ik er al ruim een jaar mee. Maar je zal zien dat binnenkort er eentje stuk gaat nu ik dit typ.
 

EdK

Forumguru
Maw ik mag helemaal in me handen knijpen ??
De fabriekslampen zitten er nog steeds in na 2 jaar !!
Ja, ze doen het ook nog !
 

LenK

Forumguru
Mijn ervaring uit het verleden was dat H7 lampen snel kapot gingen. Is bij Seat garage ook een keer bevestigd.
Heeft de FII tegenwoordig niet H1 lampen? Dan zou daar een verklaring in kunnen zitten.
 

Wallie

Lid
Nee, H7, heb laatst bij +/- 52.000km m'n eerste keer koplampen vervangen, vind ik netjes (rijd altijd met licht aan). Bij m'n FI heb ik ook de H7 lampjes tussen de 40 en 50k km vervangen.
 

fabtdi

Lid
Vandaag is mijn dieseltje voor z'n 45.000 km beurtje geweest.
buiten het standaard beurtje zijn ook de ruitenwisser vernieuwd, de stank van de airco verholpen en is één van de rubbertjes van de A-stijl vervangen.

Maandag mag hij alweer terug om een scheurtje in de lak op het dak te laten repareren/spuiten. hiervan zijn eerste foto's gemaakt en binnen een week al goedkeuring van PON voor de reparatie.

Ondanks de kleine puntjes wordt ik steeds blijer van mijn autotje. Rijdt lekker, is zuinig service van de garage is top en het onderhoud is goedkoop ( in verhouding tot de Volvo die ik hiervoor reeed).
 
D

Deleted member 2266

even een update van mijn zijde.

ik heb de auto sinds 4 januari 2009. Hij heeft nu 38.888 gelopen :) problemen die ik tot zo ver heb gehad zijn:

vanaf het begin
- er blijft water staan op het vilt aan de bovenkant van alle portieren na heftige regen / wasstraat. Bij het openen van dan druppels naar binnen.

bij 15k beurt:
- niets bijzonders, behalve dat er nog geen oplossing van Skoda is voor de lekkende portieren, als die ooit komt

bij 30k beurt:
- schanieren achterklep kraken als een gek, beetje siliconenspray en het was opgelost.
- klepje van de passagiersairbag kraakt hinderlijk bij drempels e.d., opgelost door garage.

bij 35k, kleine reparatie:
- ff langs een Franse dealer gereden om dat de portierrem (heet dat zo, de pal die voorkomt dat je deur te ver openzwaait) compleet los kwam. Aan de autozijde zit een tigkantige-torx-bout en was compleet los, ff stevig aandraaien en het is weer opgelost. Wel meteen aan laten pakken, er hoeft maar een keer een windvlaag op te steken en dan kan je deur zo ver door zwaaien dat je schade hebt.

bij 38k, eerste serieuze reparatie
- starten ging steeds slechter, eigenlijk al vanaf de 30k maar nu was het helemaal pet. De motor raakte steeds verzopen leek het wel waardoor het starten een moeizame opgave (een minuut (!) lang de contactsleutel omgedraaid houden + gas) was geworden. Enkel bij LPG. Gisteren is de auto naar van der Bilt autogas in Amsterdam geweest en daar hebben ze de vier injectoren van de LPG-injectie vervangen. Er waren al meer problemen met deze geweest, ze lekte zodat de motor bezine en LPG kreeg bij de start en dus verzopen raakte. Er zitten nu verbeterde 2.0 versies is en de start is weer helemaal soepel. Ik merk ook dat de donkere brom die er vanaf ongeveer 30k inzat ook weer weg is.

nog steeds met alle originele lampjes :) en dat terwijl ik altijd met verlichting aan rijdt. Bij mijn Fabia I moest ik echt wel om de de 10k een koplamp vervangen.

Niet echt veel bijzonders. Helemaal top dus, heerlijke auto.
 

ronald_j

Actief lid
bij 38k, eerste serieuze reparatie
- starten ging steeds slechter, eigenlijk al vanaf de 30k maar nu was het helemaal pet. De motor raakte steeds verzopen leek het wel waardoor het starten een moeizame opgave (een minuut (!) lang de contactsleutel omgedraaid houden + gas) was geworden. Enkel bij LPG. Gisteren is de auto naar van der Bilt autogas in Amsterdam geweest en daar hebben ze de vier injectoren van de LPG-injectie vervangen. Er waren al meer problemen met deze geweest, ze lekte zodat de motor bezine en LPG kreeg bij de start en dus verzopen raakte. Er zitten nu verbeterde 2.0 versies is en de start is weer helemaal soepel. Ik merk ook dat de donkere brom die er vanaf ongeveer 30k inzat ook weer weg is.

EVen uit nieuwsgierigheid.

Welke LPG installatie heb je er eigenlijk in zitten?
 

Hetzer

Forumguru
Heb afgelopen zaterdag een afspraak gemaakt voor z´n eertse kleine beurt, na het vervangen van de voortste veerschotels, net na aflevering, heb ik geen noemenswaardige problemen meer gehad
 
D

Deleted member 2266

Vialle, 52 liter ringtank met 5 blauwe ledjes links van de handrem.
 

ronald_j

Actief lid
Vialle, 52 liter ringtank met 5 blauwe ledjes links van de handrem.

Aha, ja die staan bekend om de lekkende injectoren.
Gelukkig hebben ze daar dan blijkbaar nu een oplossing voor.

Zelf heb ik een Prins VSI. Ben ik ook erg tevreden over.

Maar is allemaal een beetje off topic natuurlijk.
 

Kirsten

Senior Member
Ik heb zojuist mijn auto moeten laten staan bij het schadebedrijf. Er komt een melding in het display "Engine fault workshop!" en alle lampjes waarvan je niet wilt dat ze aangaan, zoals die van de ASR, ESP en het motorlampje, gingen aan.

Weet iemand wat dit is?

De meneer van het schadebedrijf vond het niet verantwoord dat ik ermee ging rijden, dus hij brengt hem morgen naar de dealer. Het is niet ontstaan door de schade, aangezien ze alleen de achterbumper hebben gerepareerd.
 
Bovenaan Onderaan