even een update van mijn zijde.
ik heb de auto sinds 4 januari 2009. Hij heeft nu 38.888 gelopen
problemen die ik tot zo ver heb gehad zijn:
vanaf het begin
- er blijft water staan op het vilt aan de bovenkant van alle portieren na heftige regen / wasstraat. Bij het openen van dan druppels naar binnen.
bij 15k beurt:
- niets bijzonders, behalve dat er nog geen oplossing van Skoda is voor de lekkende portieren, als die ooit komt
bij 30k beurt:
- schanieren achterklep kraken als een gek, beetje siliconenspray en het was opgelost.
- klepje van de passagiersairbag kraakt hinderlijk bij drempels e.d., opgelost door garage.
bij 35k, kleine reparatie:
- ff langs een Franse dealer gereden om dat de portierrem (heet dat zo, de pal die voorkomt dat je deur te ver openzwaait) compleet los kwam. Aan de autozijde zit een tigkantige-torx-bout en was compleet los, ff stevig aandraaien en het is weer opgelost. Wel meteen aan laten pakken, er hoeft maar een keer een windvlaag op te steken en dan kan je deur zo ver door zwaaien dat je schade hebt.
bij 38k, eerste serieuze reparatie
- starten ging steeds slechter, eigenlijk al vanaf de 30k maar nu was het helemaal pet. De motor raakte steeds verzopen leek het wel waardoor het starten een moeizame opgave (een minuut (!) lang de contactsleutel omgedraaid houden + gas) was geworden. Enkel bij LPG. Gisteren is de auto naar van der Bilt autogas in Amsterdam geweest en daar hebben ze de vier injectoren van de LPG-injectie vervangen. Er waren al meer problemen met deze geweest, ze lekte zodat de motor bezine en LPG kreeg bij de start en dus verzopen raakte. Er zitten nu verbeterde 2.0 versies is en de start is weer helemaal soepel. Ik merk ook dat de donkere brom die er vanaf ongeveer 30k inzat ook weer weg is.
nog steeds met alle originele lampjes
en dat terwijl ik altijd met verlichting aan rijdt. Bij mijn Fabia I moest ik echt wel om de de 10k een koplamp vervangen.
Niet echt veel bijzonders. Helemaal top dus, heerlijke auto.