problemen bij de fabia2

LenK

Forumguru
Mevr LenK heeft al 2 x gehad dat het rubber van de rechtruitenwisser niet meer goed in het metalen deel van de wisserarm zat en de wisser dus een stuk raam niet meer goed schoonveegde. Was vlak na de aflevering het geval en nu ruim een jaar later weer een keer.

Even prutsen om het weer terug te duwen, maar dan wist de wisser weer goed.

Vergeleken met de Octavia heeft de Fabia de budget uitvoering van de flatblades, een stuk fragieler, dus daar zal het wel door komen.

Niet te hopen dat het metaal een keer over de ruit schraapt.

LenK

Forumguru
Vandaag met Mevr LenK meegereden over een hobbelige klinkerweg.
Nou dat viel niet mee. Het interieur kraakt van alle kanten. Deur links, dashboard links en rechts, ergens bij de hoedenplank.
Behalve gestegen prijzen is dit ook niet meer zoals het vroeger was (O1 en F1).

Roco

Lid
ik weet niet of je incidentele zaken kunt genereren naar het hele bestand aan Skoda's.
De mijne is doodstil, zelfs na een giga klapper in/door een gat in de straten van Praag.
Het enige dat piept is de losse hondenkooi achterin en we hebben een rammeltje van de halsketting in het zijvak van de deur.
Maar misschien heb ik wel een hele goeie dealer ( van het jaar...)

Fabia

† In Memoriam
Vandaag met Mevr LenK meegereden over een hobbelige klinkerweg.
Nou dat viel niet mee. Het interieur kraakt van alle kanten. Deur links, dashboard links en rechts, ergens bij de hoedenplank.
Behalve gestegen prijzen is dit ook niet meer zoals het vroeger was (O1 en F1).

Heerlijk toch weer een Skoda kunnen afkraken. Ik heb met mijn Fabje nergens last van. Dus niet gelijk het hele Skoda bestand afkraken aan de hand van een incident. We weten dat je anti Skoda bent maar etaleer het niet elke keer. Maakt je ook zeer ongeloofwaardig op den duur.

LenK

Forumguru
De AW tevredenstest heeft het toch ook dik aangetoond. Er mogen nu zelfs alleen maar nieuwere auto's meedoen en toch is Skoda flink gekelderd. Dus niet meer zoals het vroeger was met de O1 en de F1.

Als ik met een auto van net een jaar mee rij en van alle kanten hoor ik iets kraken dan vind ik dat niet geweldig goed. Ik vind het ook niet zo'n ramp, maar perfect is anders.
Mevr LenK rijdt vaker mee met mij dan omgekeerd, dus dat het kraken ondertussen van alle kanten kwam was nieuw voor me. Het wordt dus erger blijkbaar.

En zoals ik eerder schreef, altijd alles maar ophemelen is ook niet geloofwaardig.
Je moet gewoon reeel zijn. En voor de 101e keer, ben geen Skoda hater maar ook geen Skoda fetisjist.

Fabia

† In Memoriam
Het hangt ook vanaf hoe Mevr. LenK met de Fabia rijdt. Misschien heeft de Fabia gewoon een hekel aan je gekregen en vandaar die kraakjes;)

Roco

Lid
Mevr LenK heeft al 2 x gehad dat het rubber van de rechtruitenwisser niet meer goed in het metalen deel van de wisserarm zat en de wisser dus een stuk raam niet meer goed schoonveegde.
Ik kan er voor zorgen dat het elke week, of zelfs elke dag ut het metalen deel glijdt.

Ik bedoel, dat het in dit geval , mijns inziens, duidelijk ligt aan hoe je de wissers schoonmaakt, of er zit een slap rubbertje in.
Kan gebeuren.

En ik denk dat hier eindeloze discussies kunnen worden gevoerd over slecht en goed.
Elke auto heeft wel wat, wellicht "maandagochtendproducten".

Ik weet alleen zeker, dat in ieder geval 1 werknemer in de Skoda fabriek, (hij zegt zelf dat iedereen zo is) meer dan normaal begaan is met zijn Skoda's die ze in elkaar zetten.
Goed verkopen en blijven verkopen is de enige manier om brood op de plank te krijgen/houden.
Ik kan 4 merken op noemen, die ik nieuw gereden heb. (Jij wellicht meer), maar ik ben kritisch en toch zeer tevreden met mijn Skoda.
Maar bovenal met mijn dealer, die enkele zwakheden kent, en ze voor de aflevering heeft aangepast of behandeld.
Dus...de dealer telt ook mee.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij het feit dat het met de kwaliteit droevig is gesteld bij Skoda. Vooral deze Skoda fabia combi 2008 is me vanaf het begin alleen maar tegengevallen. Steeds weer nieuwe dingen die gaan irriteren. Eerst de overmatige aanwezigheid van windruis, dan de schakelproblemen en nu weer de airco.
Geen van deze problemen zijn opgelost.
Of de volgende auto weer een Skoda wordt ligt in de handen van Pon.(inmiddels is dit mijn 3e nieuwe Skoda).

tlpeter

Actief lid
Ook ik heb een combi maar ik heb totaal geen last van allerlei problemen !
Windruis valt best mee, airco doet het prima, geen scheuren in de lak op de kitrand (tot nu toe), schakelen gaat prima

Het is voor mij de eerste skoda, maar ben niet super tevreden.
Inderdaad een hoop windgeruis ik denk elke keer dat het raam een stukje openstaat.
Scheuren in de kitrand hebben ze 2 weken geleden foto's van gemaakt maar heb ik nog niks van gehoord.
En de airco vind ik ook slecht werken al je hem bv op rond de 19 graden insteld gaat die koelen en als die onder de 19 komt gaat die gelijk verwarmen is niet lekker met warm weer bij de garage zeggen ze moet je hem iets lager instellen dan gebeurd het niet meer.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij het feit dat het met de kwaliteit droevig is gesteld bij Skoda. Vooral deze Skoda fabia combi 2008 is me vanaf het begin alleen maar tegengevallen. Steeds weer nieuwe dingen die gaan irriteren. Eerst de overmatige aanwezigheid van windruis, dan de schakelproblemen en nu weer de airco.
Geen van deze problemen zijn opgelost.
Of de volgende auto weer een Skoda wordt ligt in de handen van Pon.(inmiddels is dit mijn 3e nieuwe Skoda).

Ook Ik heb weinig problemen.
Binnenkort wel terug met de kitrand. En het wil maar niet lukken met de Parrot Carkit CK3200. Maar ze proberen alles. Hier niets dan lof.

EdK

Forumguru
Ik lees dat er meerdere last hebben van windgeruis !
Is het geen optie om de windgeleiders bij de voorruiten te plaatsen ?
Heb dit zelf op mijn RR zitten , die ook door meerdere als lawaaig bestempeld wordt en ik heb vanaf dealer van die geleiders erop zitten en totaal geen last van windgeruis.

Ik ga niet zeggen dat het probleem hiermee is opgelost maar misschien dat het een oplossing voor het probleem is !?

Roco

Lid
Nou, IK heb die problemen ook niet hoor.

Vraag me wel af, van wanneer de auto's zijn. Ik weet dat mijn auto (oktober 2008) de verbeteringen van 2009 al had.
Voor die datum zaten de updates/upgrades enz er nog niet op. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft ??

Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel met de Fabia combi het blijft een mooie auto en eerlijk is eerlijk hij heeft me tot nu toe niet 1 keer laten staan. Dat is bij sommige andere merken wel anders.
Het plaatsen van windgeleiders is wellicht een optie om te proberen i.v.m. de windruis en de gehele lente en zomer heb ik bijna geen klachten gehad over het inschakelen van de 1e en achteruitversnelling wat me doet vermoeden dat het probleem in de versnellingsbakolie gezocht moet worden.(warm of koud weer).
De scheurtjes in de lak bij de kitrand heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.

LenK

Forumguru
Windgeruis oplossen met windgeleiders? Die zijn toch bedoeld om met de ramen (een stukje) open te rijden?
Windgeruis bij alle ramen dicht heeft een andere oorzaak, zoals verkeerde afstelling portier bijvoorbeeld.

De windgeleiders zijn kleine schelpachtige vormpjes die worden geplaatst bij de sponning van je raam.. Ikzelf heb deze er standaard al op zitten(nw model 2009). Vriend van mij had hetzelfde probleem met windruis, na het plaatsen van deze vormpjes was het probleem weg.:xyxthumbs:

LenK

Forumguru
Beetje jammer dat je het uiterlijk van je auto moet verpesten vanwege windgeruis.

Dat je wat windgeruis hebt boven de 150 of wanneer het stormt ala, maar in normale omstandigheden mag dat niet voorkomen of in ieder geval niet zodanig dat het erg opvalt cq storend is.

Bovenaan Onderaan