problemen bij de fabia2

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk de accu een beetje onderspanning, tijdens het starten zakt de spanning helemaal in elkaar, met deze "kerstboom" als gevolg, want alle modules melden dan storingen.
Ik heb hetzelfde ook een gehad toen ik te lang met VAG-COM bezig was.

Kirsten

Senior Member
Hmmm... Apart, hij is net terug van de beurt. Hij start wel prima enzo. Vind het maar een vreemde melding.

Ronnie

Forumguru
Toen ik nog in 't schadebedrijf werkte kwam dit vaak voor, de auto's moesten meermaals per dag verplaatst worden en dus iedere keer motor starten, paar meter verplaatsen en weer stopzetten. Als je dit een keer of 10 doet is de accu behoorlijk uitgeput(hij krijgt geen tijd om bij te laden) met het bekende gevolg.
Tijdje achter de lader, of met een booster starten, of met startkabels dan is het probleem weg.

Kirsten

Senior Member
Ik heb contact gehad met de garage en er waren wat lampjes stuk, die zijn nu vervangen en de melding moet eruit zijn. Ik ben benieuwd morgen!

Ook Ik heb weinig problemen.
Binnenkort wel terug met de kitrand. En het wil maar niet lukken met de Parrot Carkit CK3200. Maar ze proberen alles. Hier niets dan lof.

Gisteren naar de dealer geweest. Voor drie dingen:

1. De lakscheur: Er is een foto van gemaakt en in overleg met PON zal de vervolgactie blijken. Even afwachten dus
  2. Inhouden bij wegrijden (LPG-G3): is terug geweest naar DMI (LPG inbouw). De storingen zijn geweest. Nu maar kijken of het euvel verholpen is.
  3. de Carkit Parrot 3200 LS: De heeft een nieuwe update gehad. Hiermee moeten de problemenen (niet syncen van adresboek) verholpen zijn. Ik ga er een aantal dagen mee rijden en kijken of het goed is nu.
Al met al bijna 3 uur bij de dealer gezeten. Terwijl werd verteld dat het met 1 uur klaar zou zijn. Er op wachten doe ik dus nooit meer.

LenK

Forumguru
Al met al bijna 3 uur bij de dealer gezeten. Terwijl werd verteld dat het met 1 uur klaar zou zijn. Er op wachten doe ik dus nooit meer.
Precies. Laatst mijn 1e onderhoudsbeurt. Zou een 1/2 uurtje duren ik kon er op wachten.
Begon er al mee dat ik niet meteen aan de beurt was en vervolgens werd de auto de garage ingereden en kon ik door de glazen wand zien dat er het grootste deel van het uur dat ie daar stond niemand in de buurt van de auto was.
Duurde uiteindelijk 1,5 uur. Een stuk minder dan jouw 3 uur maar nog steeds ellenlang als het wachten betreft.
Positieve was wel dat ik in de showroom alle auto's uitgebreid heb kunnen bekijken. Zaten wel enkele wannahaves tussen (een mooie luxe SUV en een mooie 2 seater cabrio), helaas beiden boven budget, maar dat is vaker met mooie dingen :1439:

Fabia II Sport

Actief lid
Geachte heren,

Voor de fabia II met af fabriek schuifdak is een verbetering beschikbaar.

Het betreft een extra water afvoer aan de linkerkant van de auto, af fabriek zit de afvoer nl alleen aan de rechterzijde, waardoor onder bepaalde omstandigheden (lees parkeren) een opeenhoping van water in de goot van het dak kan ontstaan, en niet kan worden afgevoerd naar de rechterzijde van de dak afvoer, met lekkage tot gevolg.

Raadpleeg uw dealer

Volgens mij is dit verschillende keren uitgevoerd, blijf lekkage hebben (lees: 5de keer !).
Er zijn diverse nieuwe daken in de auto geplaatst en modificaties uitgevoerd, volgens de importeur is er niks aan de hand.
We zijn momenteel bezig om de koop te ontbinden. :mad:

bluskabouter

Forumguru

[*]de Carkit Parrot 3200 LS: De heeft een nieuwe update gehad. Hiermee moeten de problemenen (niet syncen van adresboek) verholpen zijn. Ik ga er een aantal dagen mee rijden en kijken of het goed is nu.

hoe is deze up-date gedaan?
ik heb zelf ook een 3200ls en heb i.d.d het zelfde probleem.

Ongelofelijk. Het wordt nat in de auto en dan is er niks aan de hand??

Lijkt mij de enige oplossing, je hebt het al lang genoeg volgehouden zonder resultaat.
Maar dan begint nu natuurlijk het gehakketak over de restwaarde.

De koop ontbinden lijkt me lastig wanneer je de auto al bijna 2 jaar in gebruik hebt. Misschien dat de dealer de auto wil opkopen voor de prijs van een 2 jaar oude auto met enige schadevergoeding wellicht. Dan zou je al een hele goede deal hebben. Ik weet echter niet of ze dat verplicht zijn of willen doen, misschien doen ze het wel alleen als je wederom een (nieuwe) Skoda koopt.

[*]de Carkit Parrot 3200 LS: De heeft een nieuwe update gehad. Hiermee moeten de problemenen (niet syncen van adresboek) verholpen zijn. Ik ga er een aantal dagen mee rijden en kijken of het goed is nu.

hoe is deze up-date gedaan?
ik heb zelf ook een 3200ls en heb i.d.d het zelfde probleem.

Ik moet zegggen dat het wel verbeterd is maar het probleem is nog niet helemaal weg?
Welke telefoon gebruik jij? ik heb een Nokia 3109 classic.

Fabia II Sport

Actief lid
De koop ontbinden lijkt me lastig wanneer je de auto al bijna 2 jaar in gebruik hebt. Misschien dat de dealer de auto wil opkopen voor de prijs van een 2 jaar oude auto met enige schadevergoeding wellicht. Dan zou je al een hele goede deal hebben. Ik weet echter niet of ze dat verplicht zijn of willen doen, misschien doen ze het wel alleen als je wederom een (nieuwe) Skoda koopt.

Ik wil er op dit moment niet teveel over in discussie (je weet nooit wie er mee leest, lees:tongue:ON) gaan maar er is al een geruime tijd een advocaat bezig ... ik heb het er helemaal mee gehad, maar dat even terzijde.
Update volgt zeker nog hiero ...

Mijn Fabia combi heeft ook scheurtjes in de lak op het dak. Deze bevinden zich rechts en links even boven de voorruit in de gleuf van het dak. Heb jij ondertussen al iets gehoord omtrend deze klacht.
Natuurlijk als er andere Combirijders zijn die dit probleem hebbben(hadden) hoor ik dit ook graag.

Roco

Lid
Tijdens het poetsen van de motorruimte (....) zag ik rechtsonderin een soort steunbalkje ( zo'n beetje tegen het brandschot aan) waar wel een cm water in stond.
In dit u-vormig balkje zit een wit soort ronde dop, wat een laagje was bleek te zijn op een ...??? Zit er vast op/in, zodat ik niet weet wat er onder zit.
Maar links zit dat u-balkje ook en ook daar stond een cm water in.
dat lijkt me niet gezond.....
Iemand dezelfde ervaringen?
Meningen?
verbeteropties???

Br3cht

Actief lid
bij mijn F2 na 7000km
-windruis in de deur
-plastiekjes van de hoedenplank stuk

volgende week toch maar eens naar de dealer

Maarten

Forumguru
Windruis bij het linkervoorportier.
Daar heb ik ook al last van vanaf de aflevering.
De auto is al twee keer terug geweest, maar helaas...
Ook de laatste modificatie heeft niets geholpen.
Binnenkort maar weer eens terug.

De haarscheurtjes in de lak van het dak zijn inmiddels bekeken en de importeur heeft toestemming gegeven het dak te repareren.
Dit laat ik op korte termijn doen.

Br3cht

Actief lid
Windruis bij het rechtervoorportier.
Daar heb ik ook al last van vanaf de aflevering.
De auto is al twee keer terug geweest, maar helaas...
Ook de laatste modificatie heeft niets geholpen.
Binnenkort maar weer eens terug.

ik heb het bij de bestuurdersdeur
en mijn vader zei onlangs dat hij het ook hoorde langs zijn kant (toen hij eens meereed)

Bovenaan Onderaan