problemen bij de fabia2

Hetzer

Forumguru
Maar is de oorzaak nu dat het losscheuren van de kit en dus de lak komt omdat het metaal niet voldoende is ontvet tijdens de fabricage ?
Of gaat de naad werken omdat er bv niet voldoende puntlassen zijn gezet, en dat door het rijden er frictie komt tussen de delen en dat hierdoor de kit gaat werken en zodoende de lak gaat scheuren ?

Want er moet een reden zijn, en alleen opnieuw opvullen en spuiten zou een tijdelijke oplossing zijn !

Dat weten ze nog niet, helemaal omdat bij mijn dealer zich nog niemand heeft gemeld met dit probleem, maar de chef werkplaats zat zelf aan het laatste te denken, dat door frictie de kit op een 1 of andere manier zou kunnen gaan werken.
 

EdK

Forumguru
Dat weten ze nog niet, helemaal omdat bij mijn dealer zich nog niemand heeft gemeld met dit probleem, maar de chef werkplaats zat zelf aan het laatste te denken, dat door frictie de kit op een 1 of andere manier zou kunnen gaan werken.

Die gedachte kwam bij mij op vanwege het feit dat kit op zich een vrij elastische werking heeft !
Dus dit is een probleem wat niet zo maar kan voorkomen , er moet dus een uiteindelijke reden wezen !
Dus ben benieuwd wat de reden van oorzaak is , en hoop ook dat er snel een dealer / pon / vag antwoord hierover bekend word !
 

LenK

Forumguru
Ben benieuwd hoe hier mee omgegegaan wordt door de dealer/importeur.
Het hoort niet zo te zijn die barstjes maar of ze er iets aan doen...
 

Wallie

Lid
Nou, 't zijn niet alleen combi's: ik heb het ook een heel klein beetje aan de bestuurders zijde, en 't is ook niet alleen bij metallic lak: ik heb corrida red, een uni kleurtje.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zal bij het wassen eens goed opletten. Mijn Fabia ziet er niet uit na mijn vakantie.
 

bluskabouter

Forumguru
vandaag ,maandag en belletje gehad van de dealer.
auto gaat maandag 17 augustus naar de spuiter.
de oorzaak kon hij mij niet vertelllen.
ik heb hem wel vertelt dt je met alleen spuiten niet de oorzaak wegneemt.
en ik hiermee niet accoord ga, met in het achterhoofd de gedachte hoe de reparatie zich houd de komende jaren.
 

EdK

Forumguru
vandaag ,maandag en belletje gehad van de dealer.
auto gaat maandag 17 augustus naar de spuiter.
de oorzaak kon hij mij niet vertelllen.
ik heb hem wel vertelt dt je met alleen spuiten niet de oorzaak wegneemt.
en ik hiermee niet accoord ga, met in het achterhoofd de gedachte hoe de reparatie zich houd de komende jaren.

Als je hiermee in de toekomst alleen nog meer mee wil doen als het zich weer voordoet buiten de garantie, dan zul je het niet accoord gaan schriftelijk moeten melden !
Anders wordt het straks een JA / NEE spelletje
 

fabtdi

Lid
Helaas, ook die van mij heeft scheurtjes in de lak aan de passagiers kant.
Kan ook bij op het lijstje van het kappotte rubber van de a-stijl aan de bestuurderskant en het opnieuw afstellen van de kabels naar de versnellingsbak.
Ik twijfel nog of ik binnenkort maar weer eens buurten bij de dealer of nog even wacht tot de 45.000 beurt.

De tip van het schriftelijk bevestigen van de problemen met de lak is een goede, ga ik in elk geval doen.
Ben benieuwd wat de dealers gaan zeggen op dit probleem.
 

EdK

Forumguru
De tip van het schriftelijk bevestigen van de problemen met de lak is een goede, ga ik in elk geval doen.
Ben benieuwd wat de dealers gaan zeggen op dit probleem.

Ben bang dat de dealers niet meer of minder zeggen dan wat PON zegt !
Want het garantie geval wat ik had met het stangetje van me ruitenwisser, daar werd een foto van gemaakt door dealer en deze werd doorgezonden naar PON die de uiteindelijke beslissing bleek te maken !
 

bluskabouter

Forumguru
volgens mijn verkoper is dit de werking van de kit die is gebruikt.
dit probleem is bekend bij pon,de enige optie is opnieuw spuiten en daarmee is de kous af.
op mijn opmerking: dan heb ik met een jaar of twee drie hetzelfde probleem kon hij alleen maar bevestigend antwoorden.
 

EdK

Forumguru
volgens mijn verkoper is dit de werking van de kit die is gebruikt.
dit probleem is bekend bij pon,de enige optie is opnieuw spuiten en daarmee is de kous af.
op mijn opmerking: dan heb ik met een jaar of twee drie hetzelfde probleem kon hij alleen maar bevestigend antwoorden.

Dus samengevat ze gebruiken de verkeerde kit , maar deze wordt dus niet vervangen !?
En de scheurtjes worden op een of andere wijze weer opgevuld en dan word je dak weer gespoten in de kleur !
 

Ronnie

Forumguru
Dus samengevat ze gebruiken de verkeerde kit , maar deze wordt dus niet vervangen !?
En de scheurtjes worden op een of andere wijze weer opgevuld en dan word je dak weer gespoten in de kleur !
We kregen vroeger(toen ik nog in het autoschadebedr. werkte, bekend bij bluskabouter) ook wel eens garantiegevalletjes binnen van Ford, met name de KA, dan werd alle kit eruit verwijderd en vervangen door de elastische carroseriekit van 3M, afgewerkt met "strijkkit"om het glad te maken, dan geprimerd en gespoten.
Problemen kwamen dan nooit weer terug.
Het is voornamelijk te wijten aan het uitzetten/krimpen van het dak,(zeer groot oppervlak) vooral in de palle zon wordt het zo'n 80-100*C! Vergeet daarbij de talloze drempels in ons landje niet die de carrosserie ook wel enigzins doen torderen!
Bij een serie busjes van de Peugeot/Citroen groep knapte vaak spontaan de voorruit als je over een drempel reed......
Tegenwoordig dragen de gelijmde ruiten voor een belangrijk deel bij aan de stijfheid van de carrosserie.
 

bing69

Actief lid
Morgenvroeg wordt de motor van mijn blower vervangen. In stand 1 produceert hij een hindelijke zoem, in de hogere standen waren er geen problemen.
 

bing69

Actief lid
Morgenvroeg wordt de motor van mijn blower vervangen. In stand 1 produceert hij een hindelijke zoem, in de hogere standen waren er geen problemen.

Nou de blower is vervangen (drie en een halve uur werk) en volgens mij maakt hij in stand een de zelfde zoem....zal dadelijk de vrouw eens laten luisteren.
Kom ik thuis staat de knop waarmee je de uitstroom regelt verkeerd, kan dus weer terug en toen ik de de auto vanmorgen achteruit in parkeerde pakte ik een betonnen paaltje mee. Schade aan de bumper 500 euro's. 30 jaar schadevrij en dan zo'n l*llig paaltje:407:
 

EdK

Forumguru
Hij was na afloop ondanks dat het geen beurt wel netjes gewassen:473:

Wel dat hoeft op dat moment van mij dan ook niet meer !
Zie je die deuk of die kras juist nog meer ! Doet het nog meer pijn !:smirk:
Laat dan maar lekker vies die wagen !
 
Bovenaan Onderaan