problemen bij de fabia2

Ja inderaad bij vepreda er werd mij verteld dat er al verschillende forum lezers langswaren gegaan om hetzelfde te laten doen .

bluskabouter

Forumguru
Bij jou dealer zullen ze wel weer moeilijk doen, bij elke ander Skoda delaer moet het geen probleem zijn, gewoon een kwestie van fabrieks garantie

hetzer:

ben bij de dealer langs geweest en zonder problemen wordt er een nieuw derde remlicht gemonteerd!!!!!
tevens wordt de a-styl bekleding v.v. omdat het rubber stuk is!
ALLES onder garantie.

Fabia II Sport

Actief lid
Een lek dak ... vanaf fabriek ! (Opendak water afvoer, linkerzijde).

Verder een top auto ... stuur er iedere dag met veel plezier mee rond.
Geen problemen nog mee gehad, kan niet zeggen dat het een slechte koop is.

JA ...:mad: en het probleem is nog steeds niet opgelost ... diverse nieuwe daken er in, modificatie na modificatie en nog steeds is het dak lek ! :mad:

Deze week draaide de vrouw de weg op en een grote plens water kwam over haar heen, en toen zag ze ook dat weer de dakhemel weer nat was.

De dak hemel is op verschillende plaatsen al nat geweest, links voor, rechts voor, rechts achter ...

De vorige keer heeft men bijna de gehele auto gesloopt omdat men het dashboard had beschadigd tijdens het repareren van het dak.
attachment.php

Ik begin er toch langzaam genoeg van te krijgen, en begin nu ook te twijfelen of de volgende auto ook weer een Skoda gaat worden.
We hadden gehoopt dat deze problemen de laatste keer opgelost waren en nu is het de 4de of 5de keer alweer .....

Ik zou zeggen ... PON doe er nu eens een keer wat aan, wees sportief en neem deze auto terug !

Fabia

† In Memoriam
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je Fabia meer dan zat bent. Ik zou ook zeggen neem deze auto terug en geef daar een hele nette prijs voor.

EdK

Forumguru
Ik zou zeker eens gaan kijken wat je rechten zijn mbt consumentenrecht !
Want dit is een probleem dat ze blijkbaar niet kunnen oplossen en daar mag jij uiteindelijk financieel niet de dupe van zijn !!

Persoonlijk vind ik dat jou dealer met PON samen zich moeten schamen dat ze het probleem tot heden niet hebben opgelost en dat er geen optie's jou zijn aangeboden in de vorm van nieuwe wagen andere wagen etc etc !!!

Ik ben geen jurist , maar lijkt me toch wel dat hier iets uit te halen is door een goede jurist !?

MarcoO2

Forumguru
Je hebt gelijk, EdK! Skoda heeft niet geleverd wat ze had moeten leveren. En de consument heeft niet gehad wat hij had moeten hebben. Heb je een rechtsbijstandsverzekering, Fabia II Sport?

Maarten

Forumguru
Het lijkt mij inderdaad meer dan hoog tijd voor de rechtsbijstandverzekering!
Wat een ellende heb je zo van je auto!

PON moet zich inderdaad schamen. De dealer kan daar dan naast gaan zitten.

Fabia II Sport

Actief lid
Het lijkt mij inderdaad meer dan hoog tijd voor de rechtsbijstandverzekering!
Wat een ellende heb je zo van je auto!

PON moet zich inderdaad schamen. De dealer kan daar dan naast gaan zitten.

Tja ... rechtsbijstand is al bezig sinds de 2 de keer, en ik heb net nagekeken het is nu de 4de keer.

Ik had persoonlijk iets meer verwacht van PON, en niet ach meneer hier heeft u 1000 euro en leg er zelf maar weer 7.000 bij voor een nieuwe. :407:Maar de dealer is aansprakelijk, hier heb ik mee zaken gedaan en niet met PON.
De dealer moet zich hard gaan maken bij PON en dat PON dan de auto terug gaat nemen.
En we gaan langzaam naar de 2 jaar en het probleem is nog steeds niet opgelost.

Maar het wordt nu structureel, dossier is nu gevormd en het is nu een kwestie van tijd en het wordt voor het bankje uitgevochten.
Men koop een product en indien het binnen een maand defect is of gebreken vertoond dan zat het probleem er al in bij de aankoop. Bij de meeste goederen wordt het product meestal kostenloos vervangen, maar bij auto's en motoren is het toch anders.

Maarten

Forumguru
Tja ... rechtsbijstand is al bezig sinds de 2 de keer, en ik heb net nagekeken het is nu de 4de keer.

En wat zegt de rechtsbijstand? Ik neem aan dat zij nu toch ook wel actie gaan ondernemen?

Ik begrijp dat het probleem zich al voordoet vanaf het moment van aflevering. De auto heeft dus nooit voldaan aan de eisen die je mag stellen aan een nieuwe auto. Ik zou zeggen; inruilen tegen een nieuwe zonder bijbetaling!

MarcoO2

Forumguru
En wat zegt de rechtsbijstand? Ik neem aan dat zij nu toch ook wel actie gaan ondernemen?

Ik begrijp dat het probleem zich al voordoet vanaf het moment van aflevering. De auto heeft dus nooit voldaan aan de eisen die je mag stellen aan een nieuwe auto. Ik zou zeggen; inruilen tegen een nieuwe zonder bijbetaling!

Dat zal dan, tenzij de dealer er wat mee gaat doen, wel een rechtszaak worden... om schadevergoeding te vorderen wegens wanprestatie. Je zal dan inderdaad wel je dealer moeten dagvaarden en niet PON.

Een nieuwe zonder bijbetaling gaat je niet lukken. Je hebt al wel bijna twee jaar "genot" van de auto gehad. De normale waardevermindering zal meestal wel voor eigen risico blijven. Maar in uitzonderlijke situaties wil de rechter daar nog wel eens van afwijken.

Fabia II Sport

Actief lid
Ik zou zeggen; inruilen tegen een nieuwe zonder bijbetaling!

Dat zeg ik ook ...
De rechtsbijstand en ik zijn er vanuit gegaan dat het probleem was opgelost na de vorige expertise door een gerenomeerd bedrijf in samen werking met PON en de dealer. Toch maar weer het voordeel van de twijfel geven.
Alle partijen staan nu echt perplex te kijken hoe het nu weer heeft kunnen gebeuren.
De dealer heeft de reparatie uitgevoerd onderleiding van een ervaren monteur van PON welk keek of de procedure goed gevolgd werd, de expert heeft het hele proces gevolgd en kon zich wel vinden in de reparatie en modificatie. En toch is het weer pet :407:
PON heeft gezegt en schriftelijk bevestigd, na de 1ste keer, dat het probleem 100% was opgelost, expert zegt alles is opgelost dus ik denk wel dat je kan concluderen dat het niet zo is.
Maar volgens de dealer had men nog een soortgelijk geval, dus moeten er denk ik binnen het forum ook mensen zijn met een vanaf fabriek opendak met een soortgelijk probleem... denk ik.

Fabia II Sport

Actief lid
Een nieuwe zonder bijbetaling gaat je niet lukken. Je hebt al wel bijna twee jaar "genot" van de auto gehad. De normale waardevermindering zal meestal wel voor eigen risico blijven. Maar in uitzonderlijke situaties wil de rechter daar nog wel eens van afwijken.

Dat vind ik geen probleem, ik zou dan zeggen een redelijke afschrijving tot het eerste moment ipv tot het moment nu.

Kijk men kan nu nog wel weer 2 jaar verder prutsen maar de afschrijving gaat gewoon door.
Z'n 10 tot 30 cent de kilometer tot de eerstekeer vindt ik OK.
Je zou bijna zeggen dat je hem niet met regen moet gebruiken en als het regent dat je hem moet stallen in een garage.

MarcoO2

Forumguru
Klopt. Het gedeelte wat voor jouw rekening zal blijven, wordt berekend aan de hand van de redelijkheid en billijkheid. In dit geval zijn er veel omstandigeheden die het rechtvaardigen dat een groot deel van de afschrijving voor rekening van de dealer zal blijven. Zij zijn immers in gebreke, niet jij. Maar 't blijft altijd een lastige discussie, waarvan je nooit weet hoe het af gaat lopen.

De mooiste (en meest eerlijke) oplossing zou toch zijn dat je dealer zijn verantwoordelijkheid neemt en de kosten vrijwillig op zich neemt. In overleg met jou zoeken naar een oplossing in de vorm van een andere auto (al dan niet met gedeeltelijke bijbetaling) zou de dealer sieren.

Ook voor de dealer is het immers slechte reclame om "voor het bankje" te staan.

bluskabouter

Forumguru
hetzer:

ben bij de dealer langs geweest en zonder problemen wordt er een nieuw derde remlicht gemonteerd!!!!!
tevens wordt de a-styl bekleding v.v. omdat het rubber stuk is!
ALLES onder garantie.

vandaag zijn beide onderdelen gemonteerd onder garantie.
tevens is de motorsteun ingevet i.v.m. een rammel bij lage snelheden op "slecht" wegdek.

ik hoop dat het nu afgelopen is met de klachten en we kunnen genieten van onze fabia sport combi.

Fabia II Sport

Actief lid
Tja probleem met het opendak is nog steeds niet opgelost.
Zijn er nog meer mensen die een probleem hebben met lekkage van het opendak.

Volg de Skoda rijder ..... doe mij maar even niet :crazy:

bluskabouter

Forumguru
nee,
ondanks alle andre problemen is mij dit gelukkig bespaart gebleven.
ik heb overigens een combi van april 2008, misschien is dit toen al verholpen.

groetn uut twente

Ik heb een probleempje de naad tussen dak en zijkant gaat scheuren.
Kdenk dat het de kit is die gaat scheuren.
Ben net langs de dealer geweest en ik moet volgende week terug komen want dan was de werkplaats chef erweer had nou effe met de verkoper gekeken.
Ik zal zometeen effe wat foto's maken.

Bovenaan Onderaan