Even een update van mijn kant:
Zoals gezegd(over dat knakje rechtsvoor bij inveren) zei de monteur dat "het rubber zich wat zette". Hij heeft er wel degelijk naar gekeken, want het knakje is weg.
Verder regende het vandaag, dus ben ik in de Fab gestapt.
Ik heb geen last van druppels die in mijn gezichtsveld komen. Wat valt me wel op:
De wissers nemen heel veel water mee en als ze op hun dode punt komen en teruggaan, dan zijn er sterke cohesiekrachten in het water bezig en adhesiekrachten tussen wisserblad en waterhoeveelheid. Ik zie dan het water even zo'n 3 cm meegaan met het wisserblad.
Verder veegt de rechter wisser veel water bovenaan de ruit voor de bestuurder. Die plens neemt dan de linker wisser mee en dan is er even een botsing tussen omlaag stromend water en het linker wisserblad. Dat geeft soms wat gespat.
Door bovengenoemde cohesie- en adhesiekrachten, hoopt zich aan de onderkant van de linker wisser, als die helemaal beneden is, veel water op, waarvan een gedeelte weer omhoog komt op de ruit achter de linker wisser aan, maar slechts tot 10 cm hoogte, bij veel water. Normaal niet verder dan die drie cm.
Voor de rest veegt de linker wisser de ruit perfect schoon.
De rechter wisser smijt, als hij naar de bestuurderskant komt, nog al eens wat water op de ruit recht voor de bestuurder, los van al het water dat ie al meeneemt.
Grote bladen nemen veel water mee.
Ik vind ze perfect vegen en had geen moment last van veel/flinke druppels in het gezichtsveld.
Misschien dat anderen geen perfecte wisserbladen hebben of minder veerdruk oid?