problemen bij de fabia2

Roco

Lid
alleen de eerste keer als je een drempel pakt....of een afrit afrijdt ....
.
het hakerige van de eerste versnelling en de achteruit.

Vering voor is helemaal nagekeken. Alles is in perfecte staat. Kan even het zetten van het rubber zijn.

Kan gebeuren, dat de tandjes even toevallig tegenover elkaar staan.
de schakelvoorgang gaat licht en soepel. Dus niets aan de hand.

Ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan de deskundige verklaring van de monteur van de uitstekende garage.

Ik denk maar zo....de vorige auto was wat dat betreft een ramp. En het blijft tenslotte mechanisch spul.

Echt last heb ik er zeker niet van. Ik wou alleen weten of er wellicht iets was. Niet dus.:winkie:

skodafabia

Nieuw lid
Mijn Fab 2 heeft sinds kort af en toe last van een krakje rechtsvoor als de auto over een drempel gaat of van de afrit afgaat.
Volgende week eerste beurt...es even naar laten kijken.

Hey:aangenaam:,

En.. Wat is de oorzaak, heb ik namelijk ook.:smiley29:
Over een drempel hoor je kzz kzzz hahah

O zag dat er niks aan de hand was ,, mooi zo!

bluskabouter

Forumguru
inderdaad niet te geloven, dat er al zoveeeel vervangen is aan een bijna nieuwe auto!!

i.d.d. en het keukste komt nog.
vandaag een rekening voor de jaarbeurt EN een rekening voor het reinigen,nieuw oliefilter en 3.5 liter olie omdat ze zelf de eerste keer verkeerde olie er in hebben gedaan.
totaal samen: 2 x € 136,=

toch even een belletje plegen, ben namelijk niet van plan om de fout van hun te gaan betalen.

Ronnie

Forumguru
Auto van Hu....-Ko..... ? Volgende keer toch maar even over de grens naar Vortk...
of Brookh...&Eng...., Daar heb ik een stuk betere ervaringen mee!

bluskabouter

Forumguru
Auto van Hu....-Ko..... ? Volgende keer toch maar even over de grens naar Vortk...
of Brookh...&Eng...., Daar heb ik een stuk betere ervaringen mee!

nee ronnie,
een dealer uit hengelo {o}
en {jammer genoeg} zit de auto nog steeds in de fabrieksgarantie.
ze durven ook nog 18,00 euro te rekenen voor het afstellen van de achterklep, ongevraagd!!!
kun je trouwens met de fabrieksgarantie naar een andere skodadealer?

eddy

Michel

Forumguru
Het geeft wel meteen weer aan hoe nauwkeurig ze hun administratie bijhouden. Zou voor mij een reden zijn om eens naar een andere dealer uit te gaan kijken.

Volgens mij verandert er niets m.b.t. de fabrieksgarantie als je naar een andere Skoda-dealer overstapt. Stel dat je verhuist naar de andere kant van het land gedurende de garantieperiode, dan ook moet je gewoon aanspraak kunnen blijven doen op de garantie. Want je gaat dan niet meer steeds terug naar je vorige dealer voor onderhoud en/of garantieclaims.

Hetzer

Forumguru
ze durven ook nog 18,00 euro te rekenen voor het afstellen van de achterklep

Dat kan toch niet ???????????, wat een schandalige dealer!!, Ik had van de week een spijker in mijn achterband , deze is ook gewoon hersteld door mijn dealer zonder iets in rekening te brengen en dat terwijl dit soort zaken niet eens onder de garantie vallen!!!!!!!!

maar ik neem aan dat je de 18 euro niet betaald hebt???

bluskabouter

Forumguru
Het geeft wel meteen weer aan hoe nauwkeurig ze hun administratie bijhouden. Zou voor mij een reden zijn om eens naar een andere dealer uit te gaan kijken.

Volgens mij verandert er niets m.b.t. de fabrieksgarantie als je naar een andere Skoda-dealer overstapt. Stel dat je verhuist naar de andere kant van de garantieperiode, dan ook moet je gewoon aanspraak kunnen blijven doen op de garantie. Want je gaat dan niet meer steeds terug naar je vorige dealer voor onderhoud en/of garantieclaims.

dit is niet een op zich staand feit.
ze durven rustig een rekening te sturen van € 1.= voor brandstof die er nog bij in kon, of voor een toegezegde leenauto onder de garantie en dan toch een rekening maken.
prijsafspraken die niet worden na gekomen,onderdelen waar je lang op moet wachten, terug bellen wat ze niet doen, enz,enz,enz...

neen, we hebben beide rekeningen nog niet betaald en vrijdagmorgen 8.30 uur ben ik de eerste die aan de telefoon hangt.

bij mij op de hoek gaat huiskes-kokkeler nieuw bouwen, lekker dicht bij al is dat ook een delaer waar niet iedereen mee wegloopt.

Michel

Forumguru
Ronnie's stelling lijkt mij terecht. Als je bijvoorbeeld emigreert naar een ander land en je neemt de auto mee, dan ook moet er garantie op worden verleend. Daar heb je per slot van rekening voor betaald, want dat zit gewoon in de aanschafprijs verwerkt.

Enne... die dealer rommelt wel lekker in de marge. € 1,- brandstof rekenen..... Dan heb je als dealer niet begrepen wat klantvriendelijkheid inhoudt.

Roco

Lid
Even een update van mijn kant:
Zoals gezegd(over dat knakje rechtsvoor bij inveren) zei de monteur dat "het rubber zich wat zette". Hij heeft er wel degelijk naar gekeken, want het knakje is weg.

Verder regende het vandaag, dus ben ik in de Fab gestapt.
Ik heb geen last van druppels die in mijn gezichtsveld komen. Wat valt me wel op:
De wissers nemen heel veel water mee en als ze op hun dode punt komen en teruggaan, dan zijn er sterke cohesiekrachten in het water bezig en adhesiekrachten tussen wisserblad en waterhoeveelheid. Ik zie dan het water even zo'n 3 cm meegaan met het wisserblad.
Verder veegt de rechter wisser veel water bovenaan de ruit voor de bestuurder. Die plens neemt dan de linker wisser mee en dan is er even een botsing tussen omlaag stromend water en het linker wisserblad. Dat geeft soms wat gespat.
Door bovengenoemde cohesie- en adhesiekrachten, hoopt zich aan de onderkant van de linker wisser, als die helemaal beneden is, veel water op, waarvan een gedeelte weer omhoog komt op de ruit achter de linker wisser aan, maar slechts tot 10 cm hoogte, bij veel water. Normaal niet verder dan die drie cm.
Voor de rest veegt de linker wisser de ruit perfect schoon.
De rechter wisser smijt, als hij naar de bestuurderskant komt, nog al eens wat water op de ruit recht voor de bestuurder, los van al het water dat ie al meeneemt.
Grote bladen nemen veel water mee.
Ik vind ze perfect vegen en had geen moment last van veel/flinke druppels in het gezichtsveld.

Misschien dat anderen geen perfecte wisserbladen hebben of minder veerdruk oid?

bluskabouter

Forumguru
een nieuw probleem dient zich aan.
doe vanochtend de achterklep dicht en zie dat er een hoekje van het derde remlicht is afgebroken.
verder geen sporen van schade, ben benieuwd of dit onder de garantie valt?
viel me wel op dat er links meer ruimte zit dan rechts.
weer op naar de dealer!

Hetzer

Forumguru
Ik ben ook even langs de dealer geweest naar aanleiding van wat gerommel (op lage snelheid ) bij de wielophanging voor , na een testrit door de monteur is er geconstateerd dat er nieuwe veershotels in gaan dan zou het opgelost moeten zijn ,ik heb nu ongeveer 6500 km gereden en de reparatie word op 25 mei gedaan . word vervolgd .

En al wat wijzer geworden??

Ik heb de afspraak afgezegd want ik hoor niets meer , maar zodra de klacht zich weer voordoet dan mocht ik weer langskomen om het alsnog te laten verhelpen . Ik had trouwens van de chef monteur gehoord dat jij de zelfde klacht had en het al had laten doen. Nog wat anders ik weet nu wie je broer is hij stond met een foto en een intervieuw in een bedrijfblaadje .

Hetzer

Forumguru
Ik heb de afspraak afgezegd want ik hoor niets meer , maar zodra de klacht zich weer voordoet dan mocht ik weer langskomen om het alsnog te laten verhelpen . Ik had trouwens van de chef monteur gehoord dat jij de zelfde klacht had en het al had laten doen. Nog wat anders ik weet nu wie je broer is hij stond met een foto en een intervieuw in een bedrijfblaadje .

Ik had al zo'n vermoeden dat jij de zelfde "klachten" had, het geluid is alleen hoorbaar binne, buiten hoor je niet, het is afkomstig van de bovenste veerschotels, nu is het geluid verdwene, is bij mij al in de eerste maand herstelt.

p.s, oke dus je herkende mijn broertje (CGO hier op het forum) dus wel.

Bovenaan Onderaan