problemen bij de fabia2

Fabia

† In Memoriam
Ik had net de dealer aan de lijn maar het is een bekend probleem. De constructie is een beetje simpel. Wordt volgende week dinsdag onder garantie vervangen en dan maar hopen dat het heel blijft.

Ik ben weer een tevreden man. Het is vandaag verholpen omdat ik dinsdag niet kon. Gelukkig is mijn dealer Van Loon erg flexibel en kon ik vanmiddag terecht. Het is netjes onder garantie vervangen en nu maar hopen dat het heel blijft.

Wallie

Lid
Wat betreft mensen met een hoedenplank waarbij de bevestigingslipjes zijn afgebroken: ik had het ook en bij de 30k-beurt heeft de dealer er nieuwe lipjes aangemaakt, alleen zijn deze veel steviger en zit de hoedenplank ook weer vastgeklikt (net zoals bij de F1).

Fabia

† In Memoriam
Heb je een foto daarvan? Ik ben er nieuwschierig want ik ben bang de nieuwe lipjes ook weer snel afbreken.

Wallie

Lid
Heb je een foto daarvan? Ik ben er nieuwschierig want ik ben bang de nieuwe lipjes ook weer snel afbreken.
Dit zijn ze... volgens mij beter als wat ik eerst had, toch? :)
Ingevet door dealer zoals je ziet ;)

Bijlagen

• IMG_4757_2_resize.jpg
    IMG_4757_2_resize.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 65

bluskabouter

Forumguru
vanmorgen had mijn fabia geen zin om te starten.
wat ik ook probeerde, geen resultaat.
mob garantie gebeld en die stuurde de anwb,de monteur stapte in en ging met volgas starten.
na een aantal keren kwam er met veel moeite leven in mijn fabia.
eerste reactie van de anwb monteur: heeft de auto pas geleden een beurt gehad?
ik antwoorde met ja, ok zegt de monteur dan weet ik al wat er mis is!!
vol verbazing vroeg ik: wat dan?
verkeerde olie gebruikt waardoor een klep blijft hangen en de auto geen compressie opbouwd.
daarnaast kreeg ik de melding: engine fault, workshop.
auto staat nu bij de dealer die het een vreemd verkaal vondt van de olie.
heb een leenauto, hoor wel wat de oorzaak is!

oja; auto heeft 14321 km gelopen en is van 08-04-2008!

Maarten

Forumguru
Wat een vreemd verhaal. Ben benieuwd waar je Fabia last van heeft. Dat van de olie klinkt mij ook een beetje vreemd in de oren.

tlpeter

Actief lid
Ik denk dat de monteur van de ANWB wel weet wat hij doet als hij zo gericht vragen stelt en wel de auto gestart krijgt !

bluskabouter

Forumguru
klopt tlpeter,
hij wist gelijk wat er scheelde en had binnen 2 minuten mijn fabia weer aan de praat.
in mijn gesprek met de verkoper melde deze dat hij het ook heeft gehad met enkele auto`s die op de plas staan.
ben benieuwd naar het antwoord van de werkplaats!!

wordt vervolgd.

bluskabouter

Forumguru
vandaag mijn fabia weer opgehaald bij de dealer.
lag een briefje bij de receptie met de vermelding dat de motor is gereinigd en olie en oliefilter is vervangen.
lag dus i.d.d. aan de verkeerde olie.
het vertrouwen in mijn dealer loopt zo toch een aardige deuk op!
maarja hoop dat het verholpen is en ik nu eindelijk na de vele problemen, een paar probleemloze km tegemoet ga.

p.s.

problemen vanaf aflevering:

abs regelapparaat kortsluiting, 8 weken stil gestaan
motor van kachel v.v. i.v.m. brommen
deuren opnieuw afgesteld i.v.m. waterlekkage
beide gordelsloten v.v. i.v.m. terugkerende storing
contact in bestuurdersstoel v.v.
tandwielen in wisselbak van de achteruit v.v. i.v.m. het slecht schakelen in de achteruit, zie ander draadje op dit forum
a-stijl rechts afdekkap v.v. i.v.m. kapotrubber

verder bevalt de auto wel goed.

groetn uut twente

bluskabouter

Forumguru
ja ik overweeg om toch eens een gesprek met de verkoper aan te gaan.
ik had van een nieuwe auto minder problemen verwacht, gelukkig is alles onder garantie gerepareerd, maar deze loopt -4-2010 ook af!

Ronnie

Forumguru
Dan mo's de kommnde tied good ragg'n met' ding, kiek'n of d'r nig mer kapot lup!
Veul plezeer!

Nu in het nederlands:De komende tijd de auto goed aan de tand voelen, kijken of er niet meer stuk gaat, Zit ja nog in de garantie!

Ik ben ook even langs de dealer geweest naar aanleiding van wat gerommel (op lage snelheid ) bij de wielophanging voor , na een testrit door de monteur is er geconstateerd dat er nieuwe veershotels in gaan dan zou het opgelost moeten zijn ,ik heb nu ongeveer 6500 km gereden en de reparatie word op 25 mei gedaan . word vervolgd .

Roco

Lid
Mijn Fab 2 heeft sinds kort af en toe last van een krakje rechtsvoor als de auto over een drempel gaat of van de afrit afgaat.
Volgende week eerste beurt...es even naar laten kijken.

bing69

Actief lid
Mijn Fab 2 heeft sinds kort af en toe last van een krakje rechtsvoor als de auto over een drempel gaat of van de afrit afgaat.
Volgende week eerste beurt...es even naar laten kijken.

Heb ik ook maar alleen de eerste keer als ik een drempel pak. Als ik de tweede keer oplet dan hoor ik niets...

Het is inderdaad af en toe.

chelmi

Nieuw lid
Heb ik ook maar alleen de eerste keer als ik een drempel pak. Als ik de tweede keer oplet dan hoor ik niets...

Het is inderdaad af en toe.

Ik zou maar goed op letten ik heb dit met mijn fabia I gehad meerdere keren en ze konden niks vinden en hadden de vering gesmeerd. en rubber vervangen... na een tijd weer, of je hoord een plonk of kraken... en wat denk je bij de beurt moest er een voor beugel vervangen worden.. tjing tjing heb wel coulance gehad omdat ik zei dat ik er steeds voor terug geweest wat...

heb nu een nieuwe Fabia II maar nog niks gehoord.. zodra ik het hoor gelijk terug en laat het niet met rust als het pas echt weg is...

Roco

Lid
idd, alleen de eerste keer als je een drempel pakt....of een afrit afrijdt ....
hmmm, vreemd.
afijn, morgen weet ik meer.
en....het hakerige van de eerste versnelling en de achteruit.

ben benieuwd

Bovenaan Onderaan