problemen bij de fabia2

muscleman

Nieuw lid
schijfremmen achter

dit geldt ook voor mij, het is asr en niet esp want ik heb geen knopje op het dashboard met esp.niet goed in de folder gekeken voordat ik hem bestelde.dacht dat dit standaard was op de sport.

hetzer, je hebt gelijk.
is asr geen esp.
niet goed gekeken!
 

Roco

Lid
iemand nog een idee om het snel vervuilen van de achterkant te verminderen?
Het gaat om de combi sport uitvoering. Ondanks (de kleine) spatlappen achter, is na een paar dagen de hele achterkant bijzonder smerig. Ook de achterruit slaat meteen dicht met vuil.
Zelf zit ik al te denken aan het verlengen van de spatlappen, maar komt al het vuil wel van de wielen ?
iemand een idee ? Soortgelijke ervaring ?
 

Ronnie

Forumguru
Alle combi's die ik heb gehad(Golf1 GTI, Audi Quattro, A4, Passat variant, Volvo V70) hadden dit verschijnsel, wordt veroorzaakt door de onderdruk achter de auto. Het is helaas niet te verhelpen, of je krijgt enorme spoilers aan je auto.
 
Alle combi's die ik heb gehad(Golf1 GTI, Audi Quattro, A4, Passat variant, Volvo V70) hadden dit verschijnsel, wordt veroorzaakt door de onderdruk achter de auto. Het is helaas niet te verhelpen, of je krijgt enorme spoilers aan je auto.

Uiterst correct......je krijgt het er gratis bij, bij elke combi, busje, e.d.
 

bluskabouter

Forumguru
maandag a.s gaat mijn fabia II combi weer naar de werkplaats om o.a.
de deurhandels achter gaan niet helemaal weer terug in de juiste stand,
de achteruitversnelling laat zich nog steeds niet lekker inleggen,
lekkage langs de beide voorportieren{bovenaan},
een ondefineer piepje, samen met het lampje van de gordel die aangaat als je de sleutel in het contact steeekt en inet meer uit wil, ook niet nadat je de gordel ingelegd hebt en de motor hebt gestart.
zoemertje van de lichtschakelaar die het niet meer doet,
krakende achterklep als je hem open en/of dicht doet.

eenpaar kleine dingen waar ze twee dagen voor nodig denken te hebben.
 
Ik heb de problemen met het inschakelen van de achteruitversnelling ook. De 1e versnelling wil er regelmatig helemaal niet in. Diverse keren afstellen van de versnellingsbak helpt niet. Het probleem is dat hij deze klachten niet altijd heeft dus steeds naar de dealer heeft geen zin. De dealer gaat deze klacht bij de importeur neerleggen. Dus we wachten gewoon maar af.
 

Roco

Lid
dat van die eerste versnelling heb ik ook, maar als ik de koppeling iets laat opkomen, glijdt de eerste versnelling er wel in.
Voor mij niets nieuws, mijn vorige auto (ford) had dit ook.
Ben benieuwd hoe dit dus afloopt.
Dit blijf ik even volgen
 

bluskabouter

Forumguru
als je nog garantie hebt, blijven klagen.
bij een nieuwe auto mag je toch verwachten dat het schakelen zonder problemen gaat!!!!
 

bluskabouter

Forumguru
auto donderdag weer opgehaald bij de dealer.
alle punten zijn afgewerkt, wat opvalt is dat er minder windgeruis is bij de voorportieren.
alleen het inleggen van de achteruit is nog niet je van het, denk dat dit toch nooit 100% voor elkaar komt.
auto was netjes gewassen, we kunnen weer lekker genieten van onze fabia.
 

fabtdi

Lid
Het punt van het slecht inschakelen van zowel de eerste versnelling komt blijkbaar vaker voor, zowel in Nederland als in Duitsland.
Helaas had ook mijn auto er last van, maar na vervanging van de synchromeshring voor de achteruit versnelling en de koppelingsplaat is het probleem bij mij opgelost.
Ik heb overigens op het duitse forum ook al gelezen dat er hele versnellingsbakken zijn vervangen.

Mijn skoda is overigens net weer terug van de dealer wegens klachten over bijgeluiden rechtsvoor in de vering (geluid van buigend blikje) Dit bleek een kapot lager in de veerpoot te zijn. De auto veert nu weer zonder bijgeluiden.

Overigens mag ik nog een keer weer terugkomen voor vervanging van de handel van de cruise control. Het resume/+ knopje blijft met enige regelmaat hangen.

Ik moet wel zeggen dat de dealer alle klachten serieus en zonder problemen oplost. Ook leenauto is geen enkel probleem. Wat dat betreft ken ik het helaas ook anders. Compliment aan de dealer
 
Nou, de eerste beurt is geweest en er blijkt nog een vaker voorkomend euvel te bestaan bij de FII: Tussen de A-stijl en het spatbord zit een klein reepje rubber. Dat laat wel eens los. Had ik dus ook, waardoor ik weken heb lopen zoeken naar de oorzaak van een rammeltje. Bleek dus het flapperen van het bijna afgescheurde rubber tegen het koetswerk te zijn. Hield natuurlijk op toen het helemaal was afgescheurd. Bij de dealer wisten ze direct wat ik bedoelde. En hebben ze het weer netjes verholpen.
 
D

Deleted member 2266

@bluskabouter

hoe is die lekkage bij de voorportieren opgelost? Ik heb er ook lastvan dat het fluweel daar zeiknak wordt en soms zelfs drupt als de deuren dicht zijn. Ga ik wel een puntje van maken tijdens de eerste beurt.
 

Fabia

† In Memoriam
Dat heb ik ook. Doe je de deur dicht na het instappen, komen er binnen nog druppels vanaf.
 
Bovenaan Onderaan