problemen bij de fabia2

merivo

Nieuw lid
Ik herken het probleem doet de mijne ook. als je de rem vast houd tijdens het remmen voor een verkeers licht of zo. Volgens mij is het de rechter remschoen die wat losser zit in de remklauw. die klapt een beetje om bij het vasthouden van de rem als je bijna stil staat . Het kan dan ook geen kwaad maar het blijft vervelend om het te horen.

Fabia II Sport

Actief lid
Een lekkend opendak (van fabriek af) :407:, met veel waterschade tot 2 keer toe.
Dat is mijn grootste probleem met de Fabia II.

Een lekkend opendak (van fabriek af) :407:, met veel waterschade tot 2 keer toe.
Dat is mijn grootste probleem met de Fabia II.

Geachte heren,

Voor de fabia II met af fabriek schuifdak is een verbetering beschikbaar.

Het betreft een extra water afvoer aan de linkerkant van de auto, af fabriek zit de afvoer nl alleen aan de rechterzijde, waardoor onder bepaalde omstandigheden (lees parkeren) een opeenhoping van water in de goot van het dak kan ontstaan, en niet kan worden afgevoerd naar de rechterzijde van de dak afvoer, met lekkage tot gevolg.

Raadpleeg uw dealer

Roco

Lid
Ook bij mij hoor je de tik in de remmen voor. vind dat geen probleem. voor mij een teken dat de blokjes lossen..

wat ik wel veel minder vind, is dat er linksachter geen achteruitrijlamp zit en die mis ik behoorlijk !!

hallo allemaal,

zijn er tot nu toe al problemen bekend van de nieuwe fabia?
wij willen er een aanschaffen, en is was benieuwd of er al problemen bekend waren tot nu toe?

groetjes bea.

Voor de problemen omtrend mijn fabia combi zie autoweek my review fabia combi 1.4 16v ambient 2008.

Na ongeveer 12.000 km ben ik naar mijn mening al veel te veel bij de garage geweest voor problemen. Ik denk daarom niet dat ik nog voor deze auto zou kiezen de volgende keer of de kwaliteit moet verbeteren.

Voor het geld van deze auto zijn er veel meer keuzes met wellicht minder kinderziektes.

Robson

Robson

Roco

Lid
heb je verslag gelezen. Tja..mijn combi is tot nu toe vlekkeloos , beetje windgeruis, maar geruis komt ook van luchtrooster links bij portier als je climatronic hebt.
het stoort mij trouwens niet.
en...ik heb radio dance, maar zonder aansluiting. volgens mijn dealer is de plek niet handig en ik moet hem gelijk geven. voor ong 16 euro kun JIJ WEL een ipod aansluiting krijgen. net als ik een gewoon los snoertje aan de raio bevestigen en in het flessenbakje onder de radio uit laten komen. daar heb ik ook een 12 v usb aansluiting gemaakt zodat de ipod stroom heeft.
de ipod zelf zit met een simpele ronde plastic houder dmv magneetplaatje op dashbord (praxis, 9.95 euries)

Fabia

† In Memoriam
Heb je daar een foto van? Ben benieuwd naar de constructie. Wat voor kabeltje gebruik je tussen de Ipod en de Dance radio?

Roco

Lid
Heb je daar een foto van? Ben benieuwd naar de constructie. Wat voor kabeltje gebruik je tussen de Ipod en de Dance radio?

En bedankt...... tis koud buiten hoor ! en het sneeuwt.
maar vooruit, ik heb een foto gemaakt.
De delaer heeft het kabeltje aangesloten. Wat er voor stekker in de radio zit weet ik niet, (ik gok op 2 x tulp) maar voor de ipod heb ik een 3mm stereo contra liggen. Voor de ipod koop je dan een male-male 3 mm stereo snoertje en die verbind je via de oortelefoon uitgang met dit stekkertje dat naar de radio gaat.
Ook heb ik een usb stopcontact gehaald dat je aan kunt sluiten op de sigaretten aansteker.
omhulsel veranderd en ingebouwd in luidsprekerdoosje met 1 Watt luidspreker voor mijn Tom Tom Rider navigatie. (das de uitvoering voor de motor en die heeft zelf geen luidspreker in de behuizing)
dinsdag krijg ik winterbanden en als ik het niet vergeet zal ik vragen wat voor aansluiting er achter in de radio zit.
en nu es kijken of de foto mee wil.....

Bijlagen

• Rider audio-klein.JPG
    Rider audio-klein.JPG
    11 KB · Weergaven: 85

Roco

Lid
even wat anders......
vandaag bleken bij mijn fabia de sierdopjes verdwenen van de speciale moeren in de lichtmetalen velgen.
waarschijnlijk eraf gegaan in de wasstraat tijdens het wassen of velgen reinigen.
meer mensen met dit probleempje ??

de F2 rijdt nu op de vr. snowtrac 3 en da's super !!!

even wat anders......
vandaag bleken bij mijn fabia de sierdopjes verdwenen van de speciale moeren in de lichtmetalen velgen.
waarschijnlijk eraf gegaan in de wasstraat tijdens het wassen of velgen reinigen.
meer mensen met dit probleempje ??

de F2 rijdt nu op de vr. snowtrac 3 en da's super !!!

Dit probleem heb ik helaas ook. Ik zag er tijdens het wassen een naast mijn velg liggen, maar toen zag ik dat ik er al meerdere miste...

Dit probleem heb ik helaas ook. Ik zag er tijdens het wassen een naast mijn velg liggen, maar toen zag ik dat ik er al meerdere miste...
En ik ook! Was m net voor de meeting kwijt, gelukkig heeft niemand van jullie het gezien...

Maar wel raar, dat ze blijkbaar zo los zitten...

bluskabouter

Forumguru
En ik ook! Was m net voor de meeting kwijt, gelukkig heeft niemand van jullie het gezien...

Maar wel raar, dat ze blijkbaar zo los zitten...
en men name op de bouten die voorzien zijn van de speciale slotboutkop.
ben er ook al 3 kwijt.

update: vandaag bij de dealer geweest i.v.m. een brommende kachel motor op stand 1.
motor wordt v.v.
moet binnenkort terug,ook wordt de riemvergrendeling bestuurderszijde v.v. omdat het piepje vaak afgaat als je de auto alleen al op contact zet.
aan het kantelen van de blokken kunnen ze niets doen, komt vaker voor bij de fabia II en roomster.

Roco

Lid
ik niet, maar de auto heeft 185 x 60 x 14 en dat wou ik ook, want nu passen de 4 sneeuwkettingen ook weer !
en ik heb 290 all in betaald. en dat vind ik een heel mooie prijs.:473:

...ook wordt de riemvergrendeling bestuurderszijde v.v. omdat het piepje vaak afgaat als je de auto alleen al op contact zet...
He, dat heb ik ook. Maar klinkt eigenaardig, dat het aan de riemvergrendeling zou zitten. Of die nou wel of niet goed werkt, als je stilstaat hoort er niets te piepen. Lijkt me dat dat in de computer wordt geregeld en niet in het contact.

Roco

Lid
Heb inmiddels ook een oplossing voor het ontbrekende tweede achteruitrijlampje links.
In de reflector van het knipperlicht een mooi gaatje geboord (ja, met zweet in de handen) en daarna een simpele draaifitting erin gedraaid.
Ik had er nog één liggen van de ford, maar skoda heeft ze zelf ook en er zitten er twee in de linker unit, dus die kun je zo los kopen bij de dealer.
Nu nog snoertje leggen van rechter lampje naar links en een 21 watt lampje opsnorren. Zo één met glazen voetje en die is er.
als de dealer hem niet heeft of halfords...dan
http://www.auto-lampen.nl/categorie/autolampen-104.html?page=16.

dat ze bij skoda dat linker lampje voor achteruitrijden hebben weggelaten is echt een misser.

dat ze bij skoda dat linker lampje voor achteruitrijden hebben weggelaten is echt een misser.[/quote]

Niet alleen skoda hoor......... de lijst met merken met 1 achteruitrijlicht is redelijk lang.
En....1e apk (en ja..... dat duurt nog 4 jaar) afkeur, want volgens apk artikel 5.2.55 moeten: "quote" Lichten met dezelfde functie moeten van gelijke grootte, gelijke kleur en gelijke of nagenoeg gelijke sterkte zijn.Lichten en retroreflecterende voorzieningen met dezelfde functie moeten symmetrisch links en rechts van het midden van het voertuig zijn bevestigd. "unquote"

Toch maar ff een extra schakelaartje monteren van halford's

Bovenaan Onderaan