Gieliovd
Forumguru
Een ringtank is inderdaad een tank in plaats van het reservewiel.
Tanken met het rode lampje is echt wel prima. Op dat moment zit er nog een hele boel in. Ik wil wel weten waarom dit dan zou moeten.
Het verbruik klopt eigenlijk best wel goed, gebaseerd op de boordcomputer. Ik reken het altijd even na bij de pomp en kom eigenlijk altijd op 1:12,5 uit. Dat is dus zeg maar 8 liter/100km. Pas sinds kort is de verbruiksteller nr 2 gezakt naar over de 8 liter.
Die 369 snap ik ook niet, ik heb getankt bij een andere pomp terwijl ik altijd in Alkmaar pomp. Dit was Krommenie bij de Benegas.
Wat ik heb gedaan tegen die problemen is in het begin er schijtziek van worden, elke keer naar de dealer, uitlezen, grote beurt laten uitvoeren waar tijdens de EGR klep en het gasklephuis gereinigd zijn.
Daarna kwam het gewoon nog steeds voor.
Toen ben ik 1600 km/maand gaan rijden in plaats van korte stukjes. Toen bleef mijn motormanagement lampje steeds uit, geen problemen meer. Heel soms loopt hij een beetje beroerd stationair en dat doet hij sowieso als hij net ingeschakeld is. Trillen etc. Is zo voorbij.
Daarnaast kan ik er geen pijl op trekken hoe de auto presteert op een dag. De ene keer is hij heel fel, de ander weer futloos. Gelukkig meestal tegenwoordig lekker fel. Benzine rijdt altijd nog feller.
Ik heb contact gehad met de gasboer en deze zei dat de injectoren vervangen moesten worden, de drukgroep en nog een paar dingen. 1000 euro, dan was hij weer goed.
Wat ik ook begrepen heb van de dealer is dat er een speciale labdasonde is voor gasinstallaties welke tegenwoordig direct ingebouwd horen te worden. Dit wilden ze bij mij ook nog wel proberen á 100 euro. Dat heb ik niet gedaan.
Ik heb nu vrijwel geen klachten meer behalve soms wat futloos gedrag.
Tanken met het rode lampje is echt wel prima. Op dat moment zit er nog een hele boel in. Ik wil wel weten waarom dit dan zou moeten.
Het verbruik klopt eigenlijk best wel goed, gebaseerd op de boordcomputer. Ik reken het altijd even na bij de pomp en kom eigenlijk altijd op 1:12,5 uit. Dat is dus zeg maar 8 liter/100km. Pas sinds kort is de verbruiksteller nr 2 gezakt naar over de 8 liter.
Die 369 snap ik ook niet, ik heb getankt bij een andere pomp terwijl ik altijd in Alkmaar pomp. Dit was Krommenie bij de Benegas.
Wat ik heb gedaan tegen die problemen is in het begin er schijtziek van worden, elke keer naar de dealer, uitlezen, grote beurt laten uitvoeren waar tijdens de EGR klep en het gasklephuis gereinigd zijn.
Daarna kwam het gewoon nog steeds voor.
Toen ben ik 1600 km/maand gaan rijden in plaats van korte stukjes. Toen bleef mijn motormanagement lampje steeds uit, geen problemen meer. Heel soms loopt hij een beetje beroerd stationair en dat doet hij sowieso als hij net ingeschakeld is. Trillen etc. Is zo voorbij.
Daarnaast kan ik er geen pijl op trekken hoe de auto presteert op een dag. De ene keer is hij heel fel, de ander weer futloos. Gelukkig meestal tegenwoordig lekker fel. Benzine rijdt altijd nog feller.
Ik heb contact gehad met de gasboer en deze zei dat de injectoren vervangen moesten worden, de drukgroep en nog een paar dingen. 1000 euro, dan was hij weer goed.
Wat ik ook begrepen heb van de dealer is dat er een speciale labdasonde is voor gasinstallaties welke tegenwoordig direct ingebouwd horen te worden. Dit wilden ze bij mij ook nog wel proberen á 100 euro. Dat heb ik niet gedaan.
Ik heb nu vrijwel geen klachten meer behalve soms wat futloos gedrag.