problemen bij de fabia2

bluskabouter

Forumguru
afgelopen zaterdag van plan om even een paar boodschapjes te doen.
we rijden de straat uit en plotseling een gepiep vanachter het dashboard van daan.
de controlelampjes van de stuurbekrachtiging,airbag,handrem,asr,epc en wat er zoal meer kan branden gingen aan en uit.
de melding:airbag fault verschijnt op het display en ook geen stuurbekrachtiging meer.
de teller vielen op 0 en gingen van links naar rechts.
snel de dealer gebeld en vertelt wat het probleem was.
auto naar de dealer gebracht en als straf{lol} stond er een octavia scout voor mij klaar.
tsjonge tsjonge wat een straf is dat om deze auto mee tekrijgen als leenauto.
ik heb gezegd dat ze maar heel goed moesten kijken waar de storing vandaan kwam en dat ik geen haast heb!!{hahaha}.
maandag bellen ze wat de storing heeft veroorzaakt.
zal z.s.m. melden wat er aan de hand was.
ga nu even strafkilometers maken met de scout.

Scheppie

Actief lid
Oeps daar zit je niet op te wachten zeg.....
Ben benieuwd waar het aan lag, maar dat horen we vast wel.
Succes in ieder geval

bluskabouter

Forumguru
vandaag even bij de dealer geweest hoe de zaak er bij stond.
kan beter zeggen er bij lag !!!!!
het hele dashboard,stuur, middenconsole,onder de motorkap alles los liggend,mistlampen eruit en ga zo maar door.
de dealer weet niet waar de storing weg komt.
ze hebben en eerste instantie de boel gereset, en een hele lange proefrit gemaakt zonder probleem tot dat ze rechtaf terug naar de garage reden.
toen begon de ellende weer van voorafaan met de storingen.
kortom, ik rijdt nog eventjes rond in de octavia scout 4x4,{jippie}.
houd jullie op de hoogte.

groetn uut enschede.

Atria

Actief lid
Olie

Vandaag even olie gepeild.....zie ik een oliespoor(tje) langs het kleppendeksel naar beneden lopen. Zucht. Eerst al lekkende aandrijfassen gehad waardoor heel de onderkant van de motor onder de olie(vet) werd geslingerd en nu lekt het bovenop weer. Komt echt door het kleppendeksel heen. Erg jammer!

Bijlagen

• lek.jpg
    lek.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 80

bluskabouter

Forumguru
vandaag even bij de dealer geweest hoe de zaak er bij stond.
kan beter zeggen er bij lag !!!!!
het hele dashboard,stuur, middenconsole,onder de motorkap alles los liggend,mistlampen eruit en ga zo maar door.
de dealer weet niet waar de storing weg komt.
ze hebben en eerste instantie de boel gereset, en een hele lange proefrit gemaakt zonder probleem tot dat ze rechtaf terug naar de garage reden.
toen begon de ellende weer van voorafaan met de storingen.
kortom, ik rijdt nog eventjes rond in de octavia scout 4x4,{jippie}.
houd jullie op de hoogte.

groetn uut enschede.

tot op heden nog geen reactie van de dealer gehad, ze dachten dat het probleem voortkwam uit de abs-regeleenheid.
deze is besteld maar moet uit tsjechie komen.ben een paar keer bij de dealer geweest, ze hebben mij heel duidelijk uitgelegd wat ze hebben gedaan om de storing op te sporen, en eerlijk is eerlijk, ook hun zijn afhankelijk van de importeur c/q skoda in tsjechie.
nu maar afwachten of het i.d.d. aan de regeleenheid ligt.

wordt vervolgd.....

p.s. ja ik rijdt nog steeds vrolijk rond in de scout!!!!!

Ik heb gisteren de dealer gebeld.
- Mijn stuur staat schuijn naar links, als ik mijn handen van het stuur houdt heb ik een afwijking naar rechts.
- Als het regent komen er soms enkele tot meerdere druppels water naar binnen
- Aansteker werkt niet, komt wel stroom uit de 12 volt. Moest ik al voor teruggaan maar nu kan dat mooi meegenomen worden.

28 Juni de auto brengen en dan vervangende auto.'

Ben erg benieuwd.

Gieliovd

Forumguru
Vandaag even olie gepeild.....zie ik een oliespoor(tje) langs het kleppendeksel naar beneden lopen. Zucht. Eerst al lekkende aandrijfassen gehad waardoor heel de onderkant van de motor onder de olie(vet) werd geslingerd en nu lekt het bovenop weer. Komt echt door het kleppendeksel heen. Erg jammer!
Komt het van daar boven of daar tussen de pakking vandaan in het midden van de foto?

Atria

Actief lid
Geen idee, vorige week weer gekeken (vandaag weer), zie nu gelukkig niks meer. Misschien was het wel wax of vet van de fabrikage. Hij is nu brandschoon gelukkig. Vals alarm. Kunnen we weer lekker verder tuffen ;)

Jep, afgelopen maandag wat hevige buien getrotseerd en ook ik had last van druppels vanuit de bovenkant van de deur. Volgens mij heeft het iets te maken met een niet optimaal werkende afdichting. Aan de autokant is het rubber, maar aan de deurkant is het iets fluweel-achtigs, dat het water lijkt te absorberen maar daarmee ook een doorgeefluik voor meer water wordt. (klinkt dit logisch?)

Swimmer

Nieuw lid
Jep, afgelopen maandag wat hevige buien getrotseerd en ook ik had last van druppels vanuit de bovenkant van de deur. Volgens mij heeft het iets te maken met een niet optimaal werkende afdichting. Aan de autokant is het rubber, maar aan de deurkant is het iets fluweel-achtigs, dat het water lijkt te absorberen maar daarmee ook een doorgeefluik voor meer water wordt. (klinkt dit logisch?)

Hoi,

Hier Swimmer. Wel toepasselijk bij lekkage. Het lekkageprobleem dat jij constateerde, heb ik ook. Ik houd het ook in de gaten.

Fabia Combi 2: 1.4 5.500 km.

EdK

Forumguru
Hoi,

Hier Swimmer. Wel toepasselijk bij lekkage. Het lekkageprobleem dat jij constateerde, heb ik ook. Ik houd het ook in de gaten.

Fabia Combi 2: 1.4 5.500 km.

He heren , zou het niet in de gaten houden maar even naar de dealer rijden !!
Voor je het weet is je garantie voorbij en moet je gaan betalen voor dit geintje !!

He heren , zou het niet in de gaten houden maar even naar de dealer rijden !!
Voor je het weet is je garantie voorbij en moet je gaan betalen voor dit geintje !!

Voor mijn bijrijdersportier is dus al een compleet nieuwe afdichting besteld die asap erin wordt gezet.

Is er al verschil te merken na het vervangen van de raamrubbers en steilen. Is er ook minder rijwind merkbaar. Als er verschil is kan ik mijn combi ook aanbieden bij mijn dealer.

webber

Lid
Ik ben vorige week voor de 30.000 km beurt naar de dealer geweest en heb de lekkage aangekaart. ze hebben de deur afgesteld en het zou nu over moeten zijn. heb er ook nog geen last van gehad maar ook nog geen zware regenbui gehad.

EdK

Forumguru
Ik ben vorige week voor de 30.000 km beurt naar de dealer geweest en heb de lekkage aangekaart. ze hebben de deur afgesteld en het zou nu over moeten zijn. heb er ook nog geen last van gehad maar ook nog geen zware regenbui gehad.

In de wasstraat heb je ook zware regenbuien !! :)

bluskabouter

Forumguru
ik reed gisteren achteruit uit de parkeerplaats en remde zachtjes.
ik hoorde aan de voorkant en lichte "tok" toen ik de rem lichtjes intrapte.
zijn er meer forumleden die dit bekend voorkomt?
de dealer heeft 1 fabia II binnen gehad met het zelfde probleem, echter ze kunnen niets vinden!!!

Bovenaan Onderaan