problemen bij de fabia2

Michel

Forumguru
Volgens mij zijn achteruitrijlichten nooit verplicht geweest, dus zou je ook niet zelf aan de gang hoeven gaan om die tweede lamp te monteren.

Voor mij is dit de bezuinigingswoede van Skoda een aanleiding om mijn Fabia I niet te vervangen door een Fabia II. Het lijkt wel alsof Skoda op veel fronten probeert te bezuinigen. Las afgelopen week nog bij een commentaar van een Myreview in Autoweek dat iemand allesbehalve tevreden was met het geproduceerde wind/motorgeluid van zijn/haar Fabia II. De vroegere Fabia I van deze commentator was voor zijn/haar gevoel stiller.

Waar is Skoda mee bezig? Je hebt als fabrikant een goede basis gelegd met de Fabia I en dan laat je het versloffen door te bezuinigen bij de de opvolger. Voor mij is het in ieder geval een afknapper. Een Fabia II maakt bij mij dan ook een erg kleine kans als vervanger van mijn huidige auto.

Fabia

† In Memoriam
Ben het niet met je eens. Ik heb weinig last van geproduceerde wind/motorgeluid. En het motorgeluid is meer te wijten aan het feit de gebruikte motoren niet de modernste zijn. Mijn 1.2 maakt ook geluid maar dat is m.i. een lekker knorretje. En verder denk ik dat alles redelijk subjectief is. Ga zelf eens rijden in een FII en beoordeel 'm op de dingen die jij belangrijk vind.

Volgens mij zijn achteruitrijlichten nooit verplicht geweest, dus zou je ook niet zelf aan de gang hoeven gaan om die tweede lamp te monteren.

Voor mij is dit de bezuinigingswoede van Skoda een aanleiding om mijn Fabia I niet te vervangen door een Fabia II. Het lijkt wel alsof Skoda op veel fronten probeert te bezuinigen. Las afgelopen week nog bij een commentaar van een Myreview in Autoweek dat iemand allesbehalve tevreden was met het geproduceerde wind/motorgeluid van zijn/haar Fabia II. De vroegere Fabia I van deze commentator was voor zijn/haar gevoel stiller.

Waar is Skoda mee bezig? Je hebt als fabrikant een goede basis gelegd met de Fabia I en dan laat je het versloffen door te bezuinigen bij de de opvolger. Voor mij is het in ieder geval een afknapper. Een Fabia II maakt bij mij dan ook een erg kleine kans als vervanger van mijn huidige auto.

Punt 1 Achteruitrijlicht(en) zijn verplicht voor voertuigen ingebruikgenomen na 31-12-1997 (A 5.2.51 sub L)

Punt 2/3 Misschien eerst zelf met een fabia II rijden en ervaren voordat een conclusie wordt getrokken uit allerlei verhalen...... dan nog geen goed gevoel?...... dan vooral geen Fabia II aanschaffen.

Ben het niet met je eens. Ik heb weinig last van geproduceerde wind/motorgeluid. En het motorgeluid is meer te wijten aan het feit de gebruikte motoren niet de modernste zijn. Mijn 1.2 maakt ook geluid maar dat is m.i. een lekker knorretje. En verder denk ik dat alles redelijk subjectief is. Ga zelf eens rijden in een FII en beoordeel 'm op de dingen die jij belangrijk vind.

De 1.2...........één van de mooiste motoren ooit gebouwd door de VW groep.:laugh:

Michel

Forumguru
Als achteruitlichten inderdaad verplicht zijn (wist niet eens dat die regel vanaf 1997 geldt) dan kan je toch wel uit de voeten met één achteruitrijlicht?? Volgens mij zijn er meerdere merken/modellen die slechts één achteruitrijlicht hebben. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de eerste generatie Daihatsu Sirion. Die heeft maar één licht in de bumper, dus daar kan je niet even een tweede lamp bij gaan zetten, want dat is dan weer het ene mistachterlicht.
Die komen toch ook door APK met slechts één achteruitrijlicht?

Vanuit oogpunt van symmetrie kan ik goed begrijpen dat je dan wel twee lampen wilt. Ik begrijp dan weer niet dat Skoda hierop bezuinigt.

Mijn conclusie lijkt wellicht wat voorbarig als je uitgaat van één mening op de Autoweek site, maar als je meerdere autotesten, zowel in het binnen- als buitenland leest komt toch wel naar voren dat met name de 1.6 tamelijk luidruchtig is. Dat wordt ook vaak ondersteund door dB-waarden. Als je die vergelijkt met de concurrentie steekt de Fabia helaas toch negatief af. De 1.2 kan best een stuk rustiger zijn, maar ik kan niet uit ervaring spreken.

Jullie hebben gelijk: ik zal in deze auto's moeten rijden om de geluidsproductie te ervaren, maar dat zal niet snel gebeuren: de Fabia II vind ik namelijk gewoon niet mooi.

Roco

Lid
oeps !

ok.....en bedankt.
dat schakelaartje is zo aangebracht.
super dank voor de tip ! dat wist ik echt niet.
( je mag ook niks meer voor de veiligheid.....)

enne..... tisnietvoordesymmetrie
ik vind linksachter echt te donker.
beter een stout lampje dan een vervelende kras/deuk

Als achteruitlichten inderdaad verplicht zijn (wist niet eens dat die regel vanaf 1997 geldt) dan kan je toch wel uit de voeten met één achteruitrijlicht?? Volgens mij zijn er meerdere merken/modellen die slechts één achteruitrijlicht hebben. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de eerste generatie Daihatsu Sirion. Die heeft maar één licht in de bumper, dus daar kan je niet even een tweede lamp bij gaan zetten, want dat is dan weer het ene mistachterlicht.
Die komen toch ook door APK met slechts één achteruitrijlicht?
Het ging er dus om dat als je twee achteruitrijlichten hebt, dat deze dan links en rechts symmetrisch etc. gemonteerd moeten zijn. En dat is nu dus niet het geval bij roco.

Fabia

† In Memoriam
die heb ik ook, maar desondanks......

(is trouwens lekker parkeren zo op de 30 cm nauwkeurig als je je concentreert !!) :worshippy:

Absoluut, je kan griezelig dichtbij de andere auto komen als je parkeert. Meer dan ik zou doen zonder mijn sensoren.

bluskabouter

Forumguru
vandaag viel het mij op dat de handgrepen van de achterdeuren niet terug gaan.
misschien door de kou??
zal dit eens in de gaten houden en anders retour dealer.
kan hij ook eens naar de achteruit kijken, gaat moeilijk in de achteruit.
het is net of de vergrendeling niet terug gaat.
na in de vrij de koppeling op te laten komen en weer in de achteruit lukt het wel.
iemand ook hiermee bekend??

muscleman

Nieuw lid
schijfremmen achter skoda fabia 2 combi

is het normaal dat er achter trommelremmen zitten op een skoda fabia 2 sport combi? of moeten er bij de sport schijfremmen opzitten?

muscleman

Nieuw lid
ik heb een skoda fabia 2 sport combi 1600 met esp en heb achter tommelremmen.is dit normaal of zijn die schijfremmen achter een extra optie?

bing69

Actief lid
ik heb een skoda fabia 2 sport combi 1600 met esp en heb achter tommelremmen.is dit normaal of zijn die schijfremmen achter een extra optie?

Mijn F2 sport van dec. 2007 heeft standaard achter schijfremmen. Dit kwam dacht door de combinatie automaat en esp.

Weet niet of jij ook een automaat hebt??

Hetzer

Forumguru
nee ik heb geen automaat maar wel esp

weet je dat zeker??

Standaard bij de sport = ABS+MSR+ASR+Dual rate

ESP is bij de sport een optie, (alleen standaard bij 1.6 automaat), en bij mij weten , kreeg je bij de ESP , de schijf-remmen achter.
Mocht jij dat niet hebben, en je hebt er wel voor betaald, zou ik maar terug gaan naar dealer.

Bovenaan Onderaan