problemen bij de fabia2

tlpeter

Actief lid
Ik heb er ook (nog) geen last van
Ik heb wel de "rubbers" in gesmeerd voor de vorst
Misschien dat dit iets tegen zal houden

De dealer heeft de klacht omtrend de versnellingsbak aan de technische afdeling aan de importeur voorgelegd en deze gaf aan om in Leusden(importeur) te gaan rijden met de auto. De dealer en ik zijn van mening dat dit waarschijnlijk geen enkel resultaat oplevert omdat dit probleem niet altijd voorkomt. Dus als hij het toevallig die dag gewoon goed doet verlies je je geloofwaardigheid in de toekomst. Dus maar gewoon doorrijden in de garantie en hopen dat de versnellingsbak binnen de garantietermijn de geest geeft. Het is natuurlijk niet zo als het hoort maar wat doe je eraan. De klacht moet bij de importeur gewoon bekend zijn dus een oplossing is er ook.

bluskabouter

Forumguru
De dealer heeft de klacht omtrend de versnellingsbak aan de technische afdeling aan de importeur voorgelegd en deze gaf aan om in Leusden(importeur) te gaan rijden met de auto. De dealer en ik zijn van mening dat dit waarschijnlijk geen enkel resultaat oplevert omdat dit probleem niet altijd voorkomt. Dus als hij het toevallig die dag gewoon goed doet verlies je je geloofwaardigheid in de toekomst. Dus maar gewoon doorrijden in de garantie en hopen dat de versnellingsbak binnen de garantietermijn de geest geeft. Het is natuurlijk niet zo als het hoort maar wat doe je eraan. De klacht moet bij de importeur gewoon bekend zijn dus een oplossing is er ook.

ik heb dit ook aangegeven bij mijn dealer en hij zou via e-mail contact op nemen met pon.
ik heb gesteld dat ik van een nieuwe auto verwacht dat deze goed{soepel} schakelt en niet dat ik eerst de koppeling op moet laten komen, in trappen om dan te kunnen schakelen.
de dealer gaf aan dat dit met 10 tot 15 duizend km vanzelf goed komt.
maar ja, mij auto heeft inmiddels 13000 gelopen en in het begin had ik GEEN klachten.
ik krijg maandag 3 maart bericht.

Fabia II Sport

Actief lid
Inmiddels op z'n 27000 km:
- Drie nieuwe opendaken (water lekkage)
- Nieuw dashboard en achterbank na laatste water lekkage

Verders geen problemen

Fabia II Sport

Actief lid
Moest er nog bij komen, bij die lijst van jou, bah bah.
Is de lekkage nu opgelost?

Ik hoop het ... het gebeurt voornamelijk met koud weer :( en dat is nu wel weer voorbij ... :1884:

Zo ziet een nieuwe Fabia van net 1 jaar er uit ...... ja :crazy: gelukkig hebben we er een advocaatje er op zitten :disc:

Maar voor de gene die willen weten wat er achter het dashboard zit .......

Kijk maar het water loopt oa uit de A-stijl ....

Bijlagen

• DSC_0093 (Small).jpg
    DSC_0093 (Small).jpg
    59,7 KB · Weergaven: 183
  • DSC_0100 (Small).jpg
    DSC_0100 (Small).jpg
    56,7 KB · Weergaven: 88
  • A-stijl.JPG
    A-stijl.JPG
    26,6 KB · Weergaven: 90

LenK

Forumguru
Als ik dat zo zie dan denk ik "komt dat nog goed?" Zeer waarschijnlijk dat een monteur voor het eerst zo'n klus doet. Staat ie vast met de bouwtekening in zijn hand.

En dat alleen omdat je een open dak hebt besteld, af-fabriek.
Retour afzender met dat ding. Binnen in een auto hoort geen water, dus wie weet wat er nog aan vervolgschade komt.

Fabia

† In Memoriam
Allemachtig zeg, wat een puinhoop. En maar hopen dat je geen rammels hebt als het dashboard er weer in zit.

Roco

Lid
haha, prachtig gezicht. sorry, maar dit doet me denken aan wealers dealers op discovery channel, waarbij Edd China auto's sloopt en weer prachtig hersteld.
jouw fabia doet me denken aan.....was dat geeb jaguar? ook helemaal gesloopt, maar het komt goed.
Ik vind wel dat de kwaaltjes en defecten hier me zorgen baren......
Pfff, je zal deze problemen maar hebben.ben je ziek van.
suc6 met de afhandeling ! Ik hoop echt voor je dat het goed komt.
echt goed. skoda wardig.
dit is dikke sh*t.

Fabia II Sport

Actief lid
Retour afzender met dat ding. Binnen in een auto hoort geen water, dus wie weet wat er nog aan vervolgschade komt.

Ja dat zeg ik ook ! :407:
Mijn advokaat heeft ook een technisch expert ingeschakkeld welk naar het probleem heeft gekeken, in uitgebouwde stand en nadat alles weer in elkaar is gezet. (afwachten wat de resultaten van het raport zijn)
Ik heb nu weer z'n 500 km met de auto gereden en kan nog niet veel vinden qua rammels ... Alleen het stuur schuurt iets langs de stuurkolom kappen.
Maar het vertrouwen is weg bij de auto.

Zal standaard maar een regenpak in de auto gaan leggen...

bluskabouter

Forumguru
ik heb dit ook aangegeven bij mijn dealer en hij zou via e-mail contact op nemen met pon.
ik heb gesteld dat ik van een nieuwe auto verwacht dat deze goed{soepel} schakelt en niet dat ik eerst de koppeling op moet laten komen, in trappen om dan te kunnen schakelen.
de dealer gaf aan dat dit met 10 tot 15 duizend km vanzelf goed komt.
maar ja, mij auto heeft inmiddels 13000 gelopen en in het begin had ik GEEN klachten.
ik krijg maandag 3 maart bericht.

even een update: ben gisteren,19 maart bij de dealer geweest en die had inmiddels bericht van pon.
in het kort komt het er op neer dat de tandwielen van de achteruit bij de 1e beurt worden vervangen.
hij heeft zelf gereden met de auto en ook geconstateerd dat het niet goed was.
auto staat in gepland voor de eerste week van mei, kunnen ze gelijk de winterbandjes wisselen voor de line-velgen.
wordt vervolgd!!

Fabia

† In Memoriam
Over problemen gesproken, bij mijn Fabia Hatchback zijn ondertussen beide bevestigingsoogjes waarmee de hoedenplank op de nokjes hangt afgebroken. Die zijn van erg slechte kwaliteit, een soort dun plastic. Is erg iemand die dat toevallig ook overkomen is? Ik ga straks de dealer eens bellen en kijken wat íe zegt. Vind het een garantiegevalletje.

Over problemen gesproken, bij mijn Fabia Hatchback zijn ondertussen beide bevestigingsoogjes waarmee de hoedenplank op de nokjes hangt afgebroken. Die zijn van erg slechte kwaliteit, een soort dun plastic. Is erg iemand die dat toevallig ook overkomen is? Ik ga straks de dealer eens bellen en kijken wat íe zegt. Vind het een garantiegevalletje.
Is bij mij ook vervangen onder garantie maar ziet er wel zwak uit

Fabia

† In Memoriam
Ik had net de dealer aan de lijn maar het is een bekend probleem. De constructie is een beetje simpel. Wordt volgende week dinsdag onder garantie vervangen en dan maar hopen dat het heel blijft.

marnic

Nieuw lid
Niet ernstig, wel slordig

Inmiddels rijd ik alweer een maand met veel plezier in m'n F2-combi. Toch een paar puntjes gehad die inmiddels, gelukkig, door de dealer zijn verholpen.

Ten eerste trok de auto naar rechts, wat vermoeiend rijden was. Na een proefritje was dat snel geconstateerd door de betreffende monteur. Aangezien het zelden bij een nieuwe auto voorkomt dat er niet goed is uitgelijnd, besloot men de wielen te verwisselen (voor naar achteren en v.v.)
Het probleem was inderdaad verholpen. Kan iemand mij uitleggen wat dat kan zijn geweest? Of heb ik nu een fout wiel achter zitten maar merk ik het niet meer omdat je voorwielaandrijving hebt.

Ten tweede heb ik een aantal malen startproblemen gehad. De startmotor draaide wel, maar de auto sloeg niet aan. Als het eindelijk lukte was de auto van slag en bleef het oranje motormanagement lampje de gehele dag branden. Na een nachtje rust was het weer uit, tot het probleem zich weer een keer voor deed.
Uiteindelijk bleek dit veroorzaakt te worden door een loszittende accupool. Af fabriek komen de auto's met een losse accupool binnen en die dient tijdens het rijklaar maken vastgezet te worden. Op dit punt hadden ze dus een steekje laten vallen. Het rammelen van de accupool had voor diverse storingen in het electronisch systeem gezorgd.

Excuses van de dealer aanvaard, maar hoezoe rijklaar? Ik kreeg de auto mee met alle 4 de banden maarliefst op 3,5 Bar!!!, trekkend naar rechts, een losse accupool maar wel 2 gemonteerde lifehammers (mocht ik met zoveel speciale effecten in de gracht belanden):crazy:

bing69

Actief lid
Na anderhalf jaar probleemloos gereden te hebben bleek mijn benzinemeter ineens op nul te staan.

Na een lang onderzoek bleek het stekertje niet helemaal lekker te zijn op de tank onder de achter zitting. Heb wel een week met benzine lucht rond gereden om ook de vlotter even gedemonteerd was.:473:

bluskabouter

Forumguru
Na anderhalf jaar probleemloos gereden te hebben bleek mijn benzinemeter ineens op nul te staan.

Na een lang onderzoek bleek het stekertje niet helemaal lekker te zijn op de tank onder de achter zitting. Heb wel een week met benzine lucht rond gereden om ook de vlotter even gedemonteerd was.:473:

je bent gelukkig geen roker in de auto???

Bovenaan Onderaan