problemen bij de fabia2

Fabia II Sport

Actief lid
???? :crazy: is dit een scheur of is het de lak dat barst ?
Als het een scheur is dan moet je toch gaan denken om het af te gaan plakken, bij regen zou er vocht in kunnen trekken (capilaire werking) en dat wil je zeker niet hebben .... het lijkt mij dat de auto zou kunnen gaan roesten ....

Zit er dan kit onder de lak ?

Ik denk zelf dat er kit onder zit dat die is gaan scheuren en dan gaat de lak natuurlijk vanzelf mee.
Ik heb nog geen water binnen gehad en ga maandag effe weer langs de dealer want het is natuurlijk niet goed.

bluskabouter

Forumguru
het zal jullie niets verbazen, mij in ieder geval niet.
ook op mijn fabia bleek na controle dat er i.d.d. kleine barstjes zitten op de plaatsen die op de foto`s werden aangeduid.
dus..... wederom een gang naar de dealert.
houd jullie op de hoogte en zal straks even wat foto`s maken.

grtz

bluskabouter

bluskabouter

Forumguru
nog even een aanvulling, ook van belang voor tornado:
aan de achterzijde zitten er ook een paar kleine scheurtjes/barstjes.
tip: ook even checken bij jullie fabia!!

Hetzer

Forumguru
op mijn auto, bij de voorkant niets geconstateerd, morgen ook nog even bij de achterzijde kijken

Ben net bij de dealer geweest en de wekplaatschef was net terug van vakantie dus had het nog al druk en vroeg of ik volgende week terug wou komen.
Maar dan ben ik op vakantie dus na de vakantie ga ik terug hij dacht dat ze het opnieuw zouden spuiten we zien het wel.

bluskabouter

Forumguru
ben bij de dealert geweest, heeft enkele foro`s gemaakt en deze worden naar pon toegestuurd.
hij ging er van uit dat dit wel `n garantiegevalletje was??????
zo gauw hij meer wist kreeg ik bericht.
we wachten maar af.

Gisteravond even gekeken. En ook ik heb het probleem.
Rechtsvoor. A.s. vrijdag gaat hij voor een probleem met de carkit.
Ik zal het dan direct melden

bing69

Actief lid
Voor zover ik de reakties lees betreft het alleen de Combi's. Klopt dat?
Ik heb er in ieder geval geen last van

Maarten

Forumguru
Ondanks het feit dat hij natuurlijk erg nieuw is toch maar even gaan checken. Gelukkig (nog) geen breuk in de lak gezien!

bluskabouter

Forumguru
ik denk dat het i.d.d. een combi probleem is.
de reactie van de dealer is, dan moet het maar opnieuw gespoten worden, maar ik denk dat ze eerst de oorzaak moeten achterhalen.
anders heb je hetzelfde euvel over een jaar of twee weer, en dan is de garantie afgelopen!!
nu zit er wel 3 jaar lakgarantie op de auto maar wordt het een stuk moeilijker om dit onder garantie te laten repareren.

Hetzer

Forumguru
Bij mij is er voor en achter nu nog niets te zien, ik ben echter wel erg benieuwt naar de oorzaak hiervan,
Die van mij zilver metallic en ook uit jan-2009, net als kapteijn@gmail

Alle Fabia's rollen uit dezelfde fabriek , dus daar is geen onderscheid in.

Hetzer

Forumguru
hier had ik al een keer een reactie geplaatst,over het volgende http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=8240&page=3

ik had last van een gekraak bij wegrijden en remmen aan de bovenzijde van het rechterzij portier.

vanochtend heb ik er naar kijken door de dealer

ik schaam mij diep!! :blush: :laugh:,

het kraken word veroorzaakt door een teveel aan onderhoud en was beurten, als je de auto regelmatig wast, drogen de binnen zijde van de rubbers (zeg maar dat "fluwelen" gedeelte aan de zijde van de portieren) uit, je moet ze dan weer eens goed inspuiten met een silicone spuitbus, daarna is het kraken weer voorbij!!!!!!!!!!:laugh:

Ik blijf de auto natuurlijk gewoon regelmatig wassen, alleen spuit ik nu ook netjes de portieren in met silicone spray!!!!:laugh:

D

Deleted member 2266

De mijne heeft nergens last van. Auto is van 01-2009 maar heeft geen metalliclak, wellicht dat dat er ook mee te maken heeft?

Hetzer

Forumguru
De mijne heeft nergens last van. Auto is van 01-2009 maar heeft geen metalliclak, wellicht dat dat er ook mee te maken heeft?

ondanks dat ik er zelf nog geen last van hebt, vanochtend toch even dit euvel gesproken met de chef werkplaats van Vepreda.
Er loopt dus inderdaad een kit laag door deze riggel op het dak, die vervolgens gewoon is meegespoten, als deze zou gaan schuren word het gewoon een gevalletje van opnieuw vullen en over spuiten.
Bij Vepreda heeft dusver zich nog niemand gemeld met dit probleem.

EdK

Forumguru
Maar is de oorzaak nu dat het losscheuren van de kit en dus de lak komt omdat het metaal niet voldoende is ontvet tijdens de fabricage ?
Of gaat de naad werken omdat er bv niet voldoende puntlassen zijn gezet, en dat door het rijden er frictie komt tussen de delen en dat hierdoor de kit gaat werken en zodoende de lak gaat scheuren ?

Want er moet een reden zijn, en alleen opnieuw opvullen en spuiten zou een tijdelijke oplossing zijn !

Bovenaan Onderaan