problemen bij de fabia2

bing69

Actief lid
Wel dat hoeft op dat moment van mij dan ook niet meer !
Zie je die deuk of die kras juist nog meer ! Doet het nog meer pijn !:smirk:
Laat dan maar lekker vies die wagen !

Ben ik inderdaad wel met eens. Had gelijk een prijsopgave gevraagd voor parkeersensoren. Gaat weer dik over de 300 euro kosten. Ze zijn los te koop voor ongeveer 39 euro's maarja dan moet ik ze zelf inbouwen.....

Is iemand handig hier???

Roco

Lid
Had vandaag last van een knappend deurscharnier.
Bleek dat de scharnierinbusbout los zat.
Provisorisch even aangedraaid, want het is een torx.
Weet iemand toevallig de maat van deze torx ?

Binnenkort moet de auto voor de 15000 km beurt. Zal het laten zien en kan dan direct melden dat het bij Pon bekend is

LenK

Forumguru
Daarom hebben veel auto's een plastic stripje zitten tussen dakdeel en zijkant, dan krijg je geen scheuren, althans je ziet ze niet.

Ronnie

Forumguru
Daarom hebben veel auto's een plastic stripje zitten tussen dakdeel en zijkant, dan krijg je geen scheuren, althans je ziet ze niet.
Hieronder zit inderdaad de puntlasnaad van het zijpaneel/dak, vroeger werd dit gecamoufleerd door in de z.g. dakgoot te puntlassen.
Steeds meer komen kunstofdaken voor welke gelijmd worden, o.a bij peugeot, citroen(vroeger ook al bij de DS).

D

Deleted member 2266

recent heb ik mijn Fabia (van 01-2009) voor een 30k grote beurt weggebracht. De volgende problemen kon ik vooraf melden:
- lekkende portieren in wasstraat/bij hevige regenval. Het filt bovenaan de portieren raakt verzadigd en bij het openen en sluiten van de deur vallen dan forse druppels op de inzittende danwel het interieur, de dealer gaf aan dat er nog geen oplossing voor was, maar goed ik blijf het melden want het is nu eenmaal een probleem.
- scharnieren van de achterklep kraakte, had er zelf al siliconenspray tussen gedaan en nu is het verholpen.
- klepje van de passagiersairbag kraakte/piepte hinderlijk bij warm weer en een redelijke snelheid (boven de 80) dit is verholpen.

Verder geen problemen te melden dus hij lijkt mij net zo betrouwbaar metgezel als mijn vorige Fabia :)

Binnenkort wel de hele zijflank opnieuw laten spuiten door een inparkeerder die het nodig vond om tegen mijn auto aan te rijden :(

LenK

Forumguru
Het filt bovenaan de portieren raakt verzadigd en bij het openen en sluiten van de deur vallen dan forse druppels op de inzittende danwel het interieur(
Is bij de meeste auto's zo.
De auto is aan de bovenkant smaller dan op zithoogte.
Daardoor zit de dakrand bij geopende portieren boven de stoelen en kan zal het water dat van de rand boven de deuropening naar beneden valt in het interieur terechtkomen.
Heel vervelend maar niet te voorkomen lijkt me.

Gelukkig zit er een randje/naad tussen de dakplaat en zijkant boven de portieren anders kan het water van heel het dak naar beneden komen als de auto wat schuin staat.
Vroeger toen auto's nog een dakgootje hadden was dit probleem er niet.

Misschien heb je bij de Superb 2 geen last omdat daar de zijkanten ongeveer verticaal zijn.

Roco

Lid
Torx 45......

ehhhh, nee dus.:ahum:

het betreft hier een speciale torx, een 12 kanter.
die maten zijn ook anders.
en dus heb ik nu een originele Stahlwille 54X - m8

en die past wel.:winkie:
kannonne, wat was dat ding duur.....:407:

Ronnie

Forumguru
ehhhh, nee dus.:ahum:

het betreft hier een speciale torx, een 12 kanter.
die maten zijn ook anders.
en dus heb ik nu een originele Stahlwille 54X - m8

en die past wel.:winkie:
kannonne, wat was dat ding duur.....:407:
Sorry, Sorry, ik had over het hoofd gezien dat je een Fabia 2 hebt.....
Excuses!!:confused:
't heet een 12kant inbus....
Ik zie trouwens dat je in Almelo woont, had je er zo eentje bij mij kunnen ophalen....
Voor de volgende keer; Ik heb torx kort/lang, 12 kant kort/lang, inbus kort/lang van 2-12 mm

bing69

Actief lid
Ondanks dat mijn blower vervangen is heb ik nog steeds last van een irritante brom/zoem als hij in stand een staat. Bij de dealer in een andere F2 gezeten en ook deze had er een beetje last van, niet zo erg als ik dus.

Zijn er mensen die er last van hebben dat de blower in stand een een brom/zoem maakt???

Ronnie

Forumguru
Ondanks dat mijn blower vervangen is heb ik nog steeds last van een irritante brom/zoem als hij in stand een staat. Bij de dealer in een andere F2 gezeten en ook deze had er een beetje last van, niet zo erg als ik dus.

Zijn er mensen die er last van hebben dat de blower in stand een een brom/zoem maakt???
Kan het zijn dat er een balanceergewichtje af is geschoten? Deze zitten op (sommige) bladen van de radiale fan, om het te contoleren moet je de fan wel uitbouwen en "buiten" het "huis" laten draaien. Je kunt ze zien zitten op de bladen, 3-4mm lang, stalen clipje. Als er blad inzit maakt ie ook dit geluid trouwens.

Roco

Lid
Jaja...en die fan uitbouwen doe je zeker met speciale torx inbus ( gewone of stadsbus?) sleutels>

hahahahaha

Maarre Ronnie, bedankt voor het aanbod van lenen. Hoop wel het nooit nodig te hebben, maar het staat genoteerd!
Ik kon trouwens de inbusbouten van alle 4 portieren aandraaien. Kennelijk zaten ze niet vast genoeg of ik ben zo sterk, of ze gaan uit zichzelf toch iets lossen.
ben blij dat ik in Almelo woon, want in de plaats van Ronnie hadden ze nog :uitlachen:losser gezeten.....:D

Ronnie

Forumguru
Leu oet Twente, Leuke leu.....

Even nagekeken: Portierscharnierbouten aantrekken met 72Nm, maar geen angst, het zijn 10.9 HSS bouten en die knappen niet zo snel....

bing69

Actief lid
Kan het zijn dat er een balanceergewichtje af is geschoten? Deze zitten op (sommige) bladen van de radiale fan, om het te contoleren moet je de fan wel uitbouwen en "buiten" het "huis" laten draaien. Je kunt ze zien zitten op de bladen, 3-4mm lang, stalen clipje. Als er blad inzit maakt ie ook dit geluid trouwens.

Kan natuurlijk ook, maar er zit een splinternieuwe in!!!

Bovenaan Onderaan