Problemen O3 Greenline

O3-Rider

Senior Member
Dan weet ik wat mij te wachten staat volgende week. Klacht had ik al laten indienen bij PON. Jammer.
Inmiddels 8000 en ik en mijn familie worden er regelmatig knettergek van. Als er niets aan gedaan wordt, schakel ik de LM in.

spikehome

Forumguru
Ik denk dat veel isolatie materialen weg gelaten is.
Doen andere merken ook om gewicht (co2) te besparen.
Ken iemand met een 14% Renault megane.
Hij heeft de isolatie los gekocht en naderhand gemonteerd.
Hij had last op de snelweg dat er erg veel geluid overal vandaan kwam.
Bij een standaard megane was dit niet.
Just my €0,02

Remakil

Forumguru
Het bonken van de veren heeft weinig met isolatie te maken. Tuurlijk kan je het geluid wat dempen, maar dat neemt niet weg dat de schokdempers van een matige kwaliteit zijn en dat het onderstel bepaalde oneffenheden niet aan kan...

Even een update van mijn ervaringen met nieuwe schokbrekers. Na een weekend ermee rijden over onder andere hobbelige Duitse weggetjes valt me op dat het bonken minder is geworden. Het terugbrengen van de bandenspanning naar 2.3 hielp vervolgens ook mee. Het blijft echter nog altjid bonken.

Daarnaast is de druk op de oren niet weg. Voor mijn gevoel wel iets minder, maar zeker niet weg. Ik kom net weer met verstopte oren uit de auto gestapt. Ook een eigen experiment dit weekend met het reservewiel van een Octavia 2 lost dit probleem bij mij niet op.

Ik ga de leasemaatschappij dus maar weer inschakelen. Als de druk op de oren niet wordt opgelost ga ik er alles aan doen om de auto kwijt te raken.

peterbaarlo

Senior Member
ik heb vrijdag ook nieuwe schokbrekers gehad, eerst was ik pessimistisch, echter na vanmorgen mijn normale woon werk rit merk ik toch wel degelijk een verbetering.

ik rij met 18 inch 225/40 banden op 2,5 bar.

Het fenomeen met druk op de oren ken ik ook maar is bij mij bijna helemaal opgelost door het goed afstellen van de achterklep.

Vraag me af hoeveel mensen er hier last van hebben? Dan bedoel ik het klapperen/bonken van de vering...

In het begin merkte ik niet zo veel, maar inmiddels 10.000 km verder en nu is het een stuk duidelijker te horen... :mad:

Ik onder andere... Mijn auto heeft ook twee dagen bij de dealer gestaan i.v.m. de bonken. Eindconclusie was dat het probleem in de achterklep zet. Ze hadden deze zeer nauwkeurig afgesteld en hadden het geluid naar hun zeggen voor 60% kunnen reduceren.

Mijn ervaring: Oké het geluid was "iets" minder nadrukkelijk aanwezig. Na een dag of wat echter, begon ik me weer net zo hard (lees: nog meer) te ergeren aan het geluid. Daarna zelf wat aan de klep versteld (zowel rubberen doppen als die dingen aan de zijkant van de klep) wat weer een lichte reductie van het geluid opleverde, maar niet voor lang.

Ik wordt er moe van........

Bij mij zijn de schokbrekers achter ook vervangen en is de achterklep afgesteld.
Helaas zonder resultaat. Ik vermoed dat het toch in het sportonderstel zit en dat het niet makkelijk op te lossen zal zijn. Maar ik hoop dit zeker wel aangezien ik 5 jaar in deze auto moet rijden en het bonken nu al aardig zat begin te worden. :banghead:

omruilen voor een Citigo, die zijn lekker stil en kosten maar de helft ;) (beleeft in eigen ervaring)

Nou, ik kreeg dus zo'n Citigo mee toen mijn auto bij de garage stond. En toen stond ik versteld, in negatieve zin. De Fiat Panda uit 2004 waar mijn vrouw in rijdt is nog meer auto dan zo'n Citigo. Lang leve de ontwikkelingen....

• Leuk
Waarderingen: Rodo

stradje

Actief lid
Nou, ik kreeg dus zo'n Citigo mee toen mijn auto bij de garage stond. En toen stond ik versteld, in negatieve zin. De Fiat Panda uit 2004 waar mijn vrouw in rijdt is nog meer auto dan zo'n Citigo. Lang leve de ontwikkelingen....
Wij hebben sinds kort een Citigo. Ik moet zeggen dat, afgezien van verkeersdrempels, wij hem als een zeer comfortabele kleine ervaren. Lekker stil, zeer degelijk, zuinig en mits flink leuk aangekleed een heel fijne plek om te vertoeven.

Remakil

Forumguru
Ik vind dat die vering zodanig slecht is, dat het nog een keer ongelukken gaat opleveren...

Ik rij dagelijks over de A15 naar Arnhem en daar zitten een paar slechte stukken in (met name in het deel Gorinchem-Arnhem. Op sommige plekken zitten richels die de auto bijna laten stuiteren, als je er met 120/130 km/u overheen rijdt. Je merkt gewoon dat de vering het daar niet aankan, hetgeen gevaarlijk kan zijn...

Omdat de dealer het verhaal afdoet met termen als "constructieve eigenschap" en niets doet tot Pon zegt wat ze moeten doen, ga ik het maar zelf aankaarten bij Pon. Want ik merk dat hoe meer ik rij, hoe erger het wordt!

Base

Lid
Ik heb ook het probleem met druk op de oren ( combi ) na het opnieuw afstellen van de klep ( minder strak ) is de druk op mijn oren weg. Ik heb geen sportonderstel en ervaar het bonken in mijn beleving ook niets zoals de meeste hier dat doen. Wat mij echter wel opvalt is dat de geluiden van de banden ( die vrij hard zijn met 2,6 bar ) erg goed hoorbaar zijn ( michelin energy saver ) verder een hele fijne auto.

rudolfi

Forumguru
Ik vind dat die vering zodanig slecht is, dat het nog een keer ongelukken gaat opleveren...

Ik rij dagelijks over de A15 naar Arnhem en daar zitten een paar slechte stukken in (met name in het deel Gorinchem-Arnhem. Op sommige plekken zitten richels die de auto bijna laten stuiteren, als je er met 120/130 km/u overheen rijdt. Je merkt gewoon dat de vering het daar niet aankan, hetgeen gevaarlijk kan zijn...

Omdat de dealer het verhaal afdoet met termen als "constructieve eigenschap" en niets doet tot Pon zegt wat ze moeten doen, ga ik het maar zelf aankaarten bij Pon. Want ik merk dat hoe meer ik rij, hoe erger het wordt!

Wat ik persoonlijk wel grappig vind om te lezen is, dat de Greenline rijders (sorry dat ik jullie allemaal even over 1 kam scheer) zich druk maken over het ontbreken van de sportonderstel op de GL Combi terwijl er hier berichten staan over de GL HB en dat het sportonderstel ruk is op deze versie. Misschien maar goed dus dat de GL combi geleverd wordt zonder sportonderstel. Maar ja dat is nauurlijk maar mijn mening

Bovenaan Onderaan