Auto staat vandaag bij dealer, ben benieuwd....Maar nu... Doordat de dealer de radio uitgezet had, viel mij ineens een vreemd geluid op (ik realiseerde me dat ik dat ook al eerder gehoord had).
Als ik naar links stuur hoor ik een schrapend geluid. Klinkt als een wiellager, echter het geluid is weg als ik hem in zijn vrij zet en uit laat rollen (sturend naar links). Even naar de dealer gegaan, en een monteur is direct samen met in de auto gesprongen om te horen. Hij hoorde het ook.
.........
Als ik naar links stuur hoor ik een schrapend geluid. Klinkt als een wiellager, echter het geluid is weg als ik hem in zijn vrij zet en uit laat rollen (sturend naar links). Even naar de dealer gegaan, en een monteur is direct samen met in de auto gesprongen om te horen. Hij hoorde het ook.
........
Zo reed ik onlangs met O3-rider mee en merkte precies hetzelfde op! Het was hem ook opgevallen. Als je op de passagierstoel zit, lijkt het meer uit het aandrijfdeel (midden) te komen dan bij het wiel zelf.
Ik heb dit inderdaad ook. Maar heb het tot nu toeziet doorgegeven aan de dealer. Was me wel opgevallen, maar zie de ernst er zoniet van. Wellicht dat ik toch nog even ga doen. Thanks serum
Bij mij hetzelfde.... Nog niet doorgegeven
Klinkt alsof jij er meer verstand van hebt dan ik. Stel dat dat zo zou zijn, heeft de schakelbak dan schade opgelopen? (m.a.w. schakelbak vervangen of repareren?)Klinkt als synchromeshringen die naar de eeuwige jachtvelden zijn. Dat zou wel extreem snel zijn.
Heb jij dan ook toevallig duidelijke tikken uit het blok als je schakelt van 1-2 en iets minder hard, tot moeilijk hoorbaar bij schakelen van 2-3?
Oei dat klinkt niet best. Inmiddels rij ik er 7500 km mee rond. Geluid blijft hetzelfde. Gelijk maar even doorgeven bij mijn afspraak voor volgende week.
Heb jij dan ook toevallig duidelijke tikken uit het blok als je schakelt van 1-2 en iets minder hard, tot moeilijk hoorbaar bij schakelen van 2-3?