Problemen O3 Greenline

MQB80

Nieuw lid
Afgelopen maandag mijn O3 HB met bonkende achteras afgeleverd bij de garage. Vandaag weer opgehaald. Na contact tussen de dealer en PON hebben ze als proef de linker en rechter zijde omgewisseld. Resultaat was dat het alleen maar erger werd. Uiteindelijk heeft de dealer op aangeven van PON nieuwe schokdempers geplaatst. Daarnaast merkte ik dat ze de kofferdeksel strakker hebben afgesteld, door de 2 rubber aanslagen verder uit te draaien. Resultaat is een wereld van verschil. De auto is zoveel stiller bij het rijden over putten en riggels in de weg. Weer erg blij met de dealer Martin Schilder Alkmaar.

Afgelopen maandag mijn O3 HB met bonkende achteras afgeleverd bij de garage. Vandaag weer opgehaald. Na contact tussen de dealer en PON hebben ze als proef de linker en rechter zijde omgewisseld. Resultaat was dat het alleen maar erger werd. Uiteindelijk heeft de dealer op aangeven van PON nieuwe schokdempers geplaatst. Daarnaast merkte ik dat ze de kofferdeksel strakker hebben afgesteld, door de 2 rubber aanslagen verder uit te draaien. Resultaat is een wereld van verschil. De auto is zoveel stiller bij het rijden over putten en riggels in de weg. Weer erg blij met de dealer Martin Schilder Alkmaar.

Hey MQB80 jou post heb ik afgelopen dinsdag door mijn dealer (Auto Hoogenboom Barendrecht, voorheen Swarttouw) laten lezen. Ze hebben contact opgenomen met Martin Schilder en vervolgens ook besloten om de schokbrekers te vervangen. Deze waren niet op voorraad maar waren vandaag binnen dus heb ik ze vanmiddag gelijk laten vervangen.
Ik heb het idee dat het wel verbeterd is maar ik hoor toch af en toe nog een bonk wat naar mijn idee niets met de schokbrekers te maken heeft.
Nu stond ik vanaf de dealer in de file en moest toen een keer hard remmen. Wat mij opviel is als je even licht optrekt en dan gelijk remt het net lijkt of dat er iets in de kofferbak ergens tegen aan knalt. En dan bedoel ik niet het geluid van het klotsen van de diesel in de tank.
Net las ik op een topic (kan hem even niet meer vinden) dat het mogelijk in de achterbank zit. Als je deze inklapt heb jet nergens last meer van. Dat ga ik aankomend weekend wel even proberen. Wordt vervolgd.

VWim

Forumguru
Dat van die stoelen vond ik wel opmerkelijk. In het testmodel zijn tenslotte de stoelen gemonteerd met alcantara. Voor zover ik hier op het forum heb begrepen zijn dat de Elegance-stoelen die volgens de geleerden beter zouden moeten zitten dan de Ambition-stoelen. Ikzelf heb dat verschil overigens niet gemerkt.

De zitting van de Dynamic-stoel is overigens ook niet heel erg lang. Ik vind het jammer dat hieraan geen zittingverlengers zijn gemonteerd zoals bijvoorbeeld bij de comfortstoel zoals deze in de Golf is gemonteerd.

octaviaII

Nieuw lid
Dat gebonk met "file rijden" heb ik dus ook nog steeds. Ze hebben van alles vervangen aan de auto (veren/schokbrekers/etc...) het is en blijft een klapperbak. Importeur wil er niks meer aan doen, de dealer gaat nu nog een reservewiel plaatsen in de hoop dat het beter wordt. Feit blijft dat als je in de auto rijdt je donders goed het gebonk kunt horen, je doet toch en testrit en dan merk je toch dat het niet opgelost is lijkt mij..... #NIETTEFILMEN

intruder1400

Actief lid
Vandaag de verkeerd geleverde mistlampen keurig door de dealer vervangen door zwarte. Staat een stuk beter!

Maar nu... Doordat de dealer de radio uitgezet had, viel mij ineens een vreemd geluid op (ik realiseerde me dat ik dat ook al eerder gehoord had).

Als ik naar links stuur hoor ik een schrapend geluid. Klinkt als een wiellager, echter het geluid is weg als ik hem in zijn vrij zet en uit laat rollen (sturend naar links). Even naar de dealer gegaan, en een monteur is direct samen met in de auto gesprongen om te horen. Hij hoorde het ook.

Wat te weten gekomen:
Stilstaan en sturen: geen geluid.
Rechtuit rijden in de versnelling: zelfde geluid, alleen ver weg.
Accelereren: door motorgeluid niet goed te horen wat 'het geluid' doet.
Rijden in de versnelling en naar rechts sturen: ook een beetje, alleen veel minder.
Rijden in de versnelling en naar links sturen: duidelijk aanwezig. Mooi voorbeeld op een minirotonde (koppeling in, geluid weg, koppelingspedaal los, geluid sterk aanwezig).
Uit laten rollen in zijn vrij / koppelingspedaal ingedrukt: geluid weg.

Auto even op de brug geweest, en als helemaal links uitgestuurd wordt, kraakt het rubber van de (ik denk) aandrijfas. Dat is een bekend euvel, maar is niet wat dit geluid veroorzaakt.

Iemand een idee / ervaring hiermee?

Woensdag gaat de auto een dag naar de dealer, dan gaan ze 'dieper' in de auto kijken. Tot zover prima geholpen (skodadealer Heerenveen), maar wel balen dat mijn nieuwe auto waarschijnlijk opengehaald moet worden.

Suggesties zijn welkom!

serum

Forumguru
Zo reed ik onlangs met O3-rider mee en merkte precies hetzelfde op! Het was hem ook opgevallen. Als je op de passagierstoel zit, lijkt het meer uit het aandrijfdeel (midden) te komen dan bij het wiel zelf.

O3-Rider

Senior Member
Ik heb dit inderdaad ook. Maar heb het tot nu toeziet doorgegeven aan de dealer. Was me wel opgevallen, maar zie de ernst er zoniet van. Wellicht dat ik toch nog even ga doen. Thanks serum

Hey MQB80 jou post heb ik afgelopen dinsdag door mijn dealer (Auto Hoogenboom Barendrecht, voorheen Swarttouw) laten lezen. Ze hebben contact opgenomen met Martin Schilder en vervolgens ook besloten om de schokbrekers te vervangen. Deze waren niet op voorraad maar waren vandaag binnen dus heb ik ze vanmiddag gelijk laten vervangen.
Ik heb het idee dat het wel verbeterd is maar ik hoor toch af en toe nog een bonk wat naar mijn idee niets met de schokbrekers te maken heeft.
Nu stond ik vanaf de dealer in de file en moest toen een keer hard remmen. Wat mij opviel is als je even licht optrekt en dan gelijk remt het net lijkt of dat er iets in de kofferbak ergens tegen aan knalt. En dan bedoel ik niet het geluid van het klotsen van de diesel in de tank.
Net las ik op een topic (kan hem even niet meer vinden) dat het mogelijk in de achterbank zit. Als je deze inklapt heb jet nergens last meer van. Dat ga ik aankomend weekend wel even proberen. Wordt vervolgd.

Vanochtend even de achterbank bekeken aangezien het bonkend geluid nog niet weg is na vervangen van schokbrekers.
Wat mij opvalt is dat als ik vanuit de kofferbak op het kleine neerklapbare gedeelte van de achterbank klop ik een heel hol geluid hoor. Op het grote gedeelte klinkt het helemaal niet hol. Als ik het kleine gedeelte een beetje heen en weer beweeg hoor ik een bonkend geluid. Ik vermoed dat het geluid toch uit de achterbank komt.

Zijn er meer mensen die dit constateren?

intruder1400

Actief lid
Er is ergens op het forum en link naar, ik meen, en Engels forum waar door besproken wordt. Inderdaad de achterbank meen ik me te herinneren.

Vanochtend even de achterbank bekeken aangezien het bonkend geluid nog niet weg is na vervangen van schokbrekers.
Wat mij opvalt is dat als ik vanuit de kofferbak op het kleine neerklapbare gedeelte van de achterbank klop ik een heel hol geluid hoor. Op het grote gedeelte klinkt het helemaal niet hol. Als ik het kleine gedeelte een beetje heen en weer beweeg hoor ik een bonkend geluid. Ik vermoed dat het geluid toch uit de achterbank komt.

Zijn er meer mensen die dit constateren?
Vreemd, zit het dan in de bank, of onder de bank denk je?

MQB80

Nieuw lid
Het bonkende geluid vanuit de achterbank is mij niet bekend. Bij mij staat wel de autostoel vastgesnoerd op het kleine gedeelte. Wellicht biedt dit wat meer body.

Bovenaan Onderaan