Vandaag de verkeerd geleverde mistlampen keurig door de dealer vervangen door zwarte. Staat een stuk beter!
Maar nu... Doordat de dealer de radio uitgezet had, viel mij ineens een vreemd geluid op (ik realiseerde me dat ik dat ook al eerder gehoord had).
Als ik naar links stuur hoor ik een schrapend geluid. Klinkt als een wiellager, echter het geluid is weg als ik hem in zijn vrij zet en uit laat rollen (sturend naar links). Even naar de dealer gegaan, en een monteur is direct samen met in de auto gesprongen om te horen. Hij hoorde het ook.
Wat te weten gekomen:
Stilstaan en sturen: geen geluid.
Rechtuit rijden in de versnelling: zelfde geluid, alleen ver weg.
Accelereren: door motorgeluid niet goed te horen wat 'het geluid' doet.
Rijden in de versnelling en naar rechts sturen: ook een beetje, alleen veel minder.
Rijden in de versnelling en naar links sturen: duidelijk aanwezig. Mooi voorbeeld op een minirotonde (koppeling in, geluid weg, koppelingspedaal los, geluid sterk aanwezig).
Uit laten rollen in zijn vrij / koppelingspedaal ingedrukt: geluid weg.
Auto even op de brug geweest, en als helemaal links uitgestuurd wordt, kraakt het rubber van de (ik denk) aandrijfas. Dat is een bekend euvel, maar is niet wat dit geluid veroorzaakt.
Iemand een idee / ervaring hiermee?
Woensdag gaat de auto een dag naar de dealer, dan gaan ze 'dieper' in de auto kijken. Tot zover prima geholpen (skodadealer Heerenveen), maar wel balen dat mijn nieuwe auto waarschijnlijk opengehaald moet worden.
Suggesties zijn welkom!