Problemen O3 Greenline

peterbaarlo

Senior Member
ik heb zojuist ook even eea geprobeerd met de achterbank, bij mij klinkt het kleine deel juist niet hol.
als ik vanaf de zitting zijde met mijn vlakke hand op het middelste deel van de bank tap (niet slaan) dan hoor je wel een beetje het holle gebonk, maar dit is een heel ander geluid dan het geluid wat van de klapperende schokbrekers afkomt. ik merk ook geen verschil met de bank plat of rechtop. achteras / schokbrekers blijven veel geluid maken juist tussen de 30 km/u en 90 km/u op licht oneffen wegdek.

ik denk dat er een aantal klachten door elkaar heen lopen, veroorzaakt door de achterbank, schokbrekers en slecht afgestelde achterkleppen.

het eerste wat je kunt controleren is de fix van O3-rider en dat is de aanslagdoppen die aan de achterklep deksel zitten 1 a 1,5 slag uit te draaien.

intruder1400

Actief lid
Het valt me op dat die aanslagdoppen er bij mij anders uitzien dan de ronde doppen aan de onderkant van de achterklep. Ik heb met vierkanten aan de zijkanten zitten. Druk op oren voel ik een klein beetje bij een hobbelig weggetje. Zouden ze de constructie gewijzigd hebben? Mijne is in week7 geproduceerd.

intruder1400

Actief lid
uhy6u4uv.jpg
ybeje5ag.jpg

O3-Rider

Senior Member
Ok nog eentje over geluiden..... Bij het schakelen naar de 2 en ook iets naar de 3 hoor je soms een tik in het blok.
Dit is net na het op laten komen van het koppelingspedaal. Doe je dit langzaam, dan hoor je het niet.

peterbaarlo

Senior Member
als ik op ga letten dan hoor ik nog wel meer... :tegek:

eerst even rustig 2 weken afwachten tot mijn nieuwe schokbrekers er onder zitten.

O3-Rider

Senior Member
Heel goed. Heb vorige week een klacht laten indienen bij PON via de dealer. Hopelijk snel ook nieuwe schokbrekers. Afgelopen weekend heel stuk over slechte weg gereden. Man ik werd er knettergek van. En ik niet alleen. Medepassagier gaf het gedreun op de oren aan.

Ben ik nou echt de enige die helemaal nergens last van heeft, man man man wat een heerlijke bak.
1 ding vind ik vervelend dat mijn kentekenplaat trilt als ik de deur dicht doe..........

Jstruijk

Senior Member
Zou dat dan wellicht de echte reden zijn van het niet meer leveren van het sportonderstel ipv capaciteitsproblemen...

Base

Lid
Is wel geleverd op de Greenline maar zijn hier op 1 Januari 2014 meegestopt. Waarschijnlijk vanwege de problemen zoals o.a. beschreven in deze topic. Ik ga donderdag ( 6 maart ) mijn Combi ophalen en wordt i.d.d. geleverd zonder het sportonderstel.

Interessant was een autotest in het AD van afgelopen vrijdag. De audi A3 1.6TDI Greenline. Op een verlaagd onderstel.... De auto kwam er best goed af, maar met name het onderstel had verbeterpunten. Het werd als 'bonkig' van achter omschreven. Druk op de oren heb ik niets over gelezen.
Aangezien ze de nieuwe A3 Greenline hiermee uitrusten is het dus blijkbaar nog niet helemaal over met ons bonk-onderstel....

Bovenaan Onderaan