Problemen O3 Greenline

Remakil

Forumguru
Er zijn dus 2 klachten...

Het klapperen van de schokdempers achter en bonkende geluiden van de kofferdeksel...

De eerste moet via Pon/de garage, de tweede kan je zelf oplossen...

Ik merk inderdaad regelmatig dat de schokbrekers flink "slaan" op korte oneffenheden achter elkaar. Net alsof uitgaande demping te slap is.

Je hebt ingaande demping en uitgaande en ik heb niet het idee dat de dempers doorslaan bij inveren. Krijg het idee dat uitveren te weinig opgevangen wordt en je dan klappen voelt onder je onderstel...
 
En weer ff ontopic ;) Vandaag heb ik de leasemaatschappij op de hoogte gesteld van de problemen met bonkende/stuiterende greenlines. Probleem was ze al bekend. Een Rapid was al bij ze teruggekomen met hetzelfde probleem (volgens mij hier ergens op het forum ook zoiets gelezen). De leasemaatschappij maakt er nu ook een klacht van bij Pon en gaat proberen Skoda te laten bewegen.
 

s-line

Forumguru
Echt goede auto's hoor,die nieuwe skoda's
En dan maar schreeuwen dat andere merken zo slecht zijn!:pieker:
Gewoon meteen het hele schokbreker gebeuren vervangen,voor een knappe schroefset ben je van al het gebonk en stugge gestuiter af en je zal verbaasd zijn hoe je auto dan rijd en stil is!
 
Weer een update voor iedereen met gebonk en druk op de oren. Dealer belde me dat PON de problemen heeft onderkend. Ik mag over twee weken langskomen en dan (letterlijke tekst..) maken ze mijn auto helemaal in orde. Er gaan onder andere nieuwe schokbrekers op. Deze zijn niet op voorraad, maar staan in backorder. Wellicht dat ze al meer besteld zijn in andere landen.....
 

Badnews

Senior Member
VAG auto en terughaal actie.. dat doen ze alleen bij Toyota (bekend maken dan).
VAG doet het wel bij onderhouds beurten, anders krijgen ze een slechte naam...
 

Joske

Forumguru
Met als gevolg dat als je je wagen niet laat onderhouden bij een dealer je van niets weet!

BMW doet dat trouwens ook enkel bij bezoekjes aan de dealer hoor, en wie weet welke merken nog allemaal. Toyota is daar tenminste transparant in, ik vind het geen negatieve reclame als ze in de media een terugroepactie aankondigen.. Maar de meeste mensen bekijken dat helaas anders :)
 

Badnews

Senior Member
Ik heb hiervoor in een toyota CRISIS prius gereden, ben totaal 3x voor een terugroepactie naar de dealer geweest (bijna 1 per jaar).. gelukkig heb ik hem nu niet meer, want anders zou het nu 4x geworden zijn.
Het rem probleem in de VS waarbij de verkoopcijfers met 30% daalde (tov anders merken), zelfs nadat bekend geworden was dat het allemaal gebruikers fouten waren (waarbij ze alleen maar een claim wilde neerleggen en rijk wilde worden) en bleek dat ze zelfs niet eens geprobeerd hadden te remmen.
 

Artbij

Senior Member
Met als gevolg dat als je je wagen niet laat onderhouden bij een dealer je van niets weet!

BMW doet dat trouwens ook enkel bij bezoekjes aan de dealer hoor, en wie weet welke merken nog allemaal. Toyota is daar tenminste transparant in, ik vind het geen negatieve reclame als ze in de media een terugroepactie aankondigen.. Maar de meeste mensen bekijken dat helaas anders :)

Mijn BMW is wel een keer terug geroepen. Hij is niet in onderhoud bij de dealer maar kreeg netjes een brief thuis dat ik langs kon komen.
 

Badnews

Senior Member
Officieel moeten ze het tegenwoordig aanmelden bij de RDW, die dan indirect post doet (dealers weten niet de 'non-dealer-onderhouden' autos te vinden, die ook teruggeroepen worden. De RDW verzorgt dan de afhandeling dat alle eigenaren de brief ontvangen. Maar grootste deel van alle 'terugroepacties' wordt gewoon in de garage afgehandeld omdat het geen gevaarlijke situaties zal opleveren (bv een rubbertje in de deur vervangen ivm verkeerd gebruikt rubber). Bij Toyota is het andersom, daar maken ze alles bekend omdat ze 'open' willen zijn. Eer is voor Japanners erg belangrijk, dus melden ze als een fuckup hebben door transparantie te geven. Verbergen van gebreken hoort daar niet in de cultuur.
 
Bovenaan Onderaan