Problemen O3 Greenline

peterbaarlo

Senior Member
naar aanleiding van mijn klacht email heb ik een mail terug van customercare'at'volkswagen.de met de melding dat ze mijn mail doorgestuurd hebben naar Skoda.

ik ben benieuwd

Na een week krijg je dan het antwoord dat ze het dossier hebben bekeken met Pon en dat op basis van onderzoek blijkt dat er geen probleem is......iemand anders al reactie?

Tirinium

Nieuw lid
Heb het probleem nu ook ervaren wel merk ik dat het klapperen minder wordt als je de mat in de bagageruimte omdraait (Rubber kant boven.) tevens denk ik dat het klappen komt door de extra holle bodem waar normaal het reserve wiel ligt. deze vakken ga ik nog opvullen met schuimrubber. dit werkt naar mijn idee namelijk als een trommel bij lage toeren / hobbels. omdraaien van de mat verminderd dit al enigsinds. ook het volladen van de bagageruimte verminderd de klappen. daarom redeneer ik dan ook dat dit komt door de holle ruimtes.

peterbaarlo

Senior Member
Heb het probleem nu ook ervaren wel merk ik dat het klapperen minder wordt als je de mat in de bagageruimte omdraait (Rubber kant boven.) tevens denk ik dat het klappen komt door de extra holle bodem waar normaal het reserve wiel ligt. deze vakken ga ik nog opvullen met schuimrubber. dit werkt naar mijn idee namelijk als een trommel bij lage toeren / hobbels. omdraaien van de mat verminderd dit al enigsinds. ook het volladen van de bagageruimte verminderd de klappen. daarom redeneer ik dan ook dat dit komt door de holle ruimtes.

helpt niet. ik heb er zelf een volwaardig reservewiel kit in laten leggen. geen verschil.

MisterFountain

Nieuw lid
Helaas heeft mijn gloednieuwe O3 combi Greenline het na een week en 1000km op de teller begeven. Tijdens een snelweg rittje kreeg ik een melding van de boordcomputer dat er te weinig koelvloeistof in zat, vlak daarna de melding dat de motor te heet was, de meter van de temperatuur schoot naar het rode, gelijk de auto aan de kant gezet, flinke rook kwam er onder de motorkap vandaan en de koelvloeistof kletterde op het asfalt. De wegenwacht heeft er nog water bij gegoten maar dat kwam er net zo snel weer uit stromen onder de radiator. Voor zover de wegenwacht kon zien was het geen losse of lekke slang maar kwam het rechtstreeks uit de radiator. Werkelijk bizar voor een gloednieuwe auto. Hij staat nu bij de Skoda dealer voor reparatie, ben zeer benieuwd wat de oorzaak is. Maandag ochtend radiatortje denk ik.

CDK

Forumguru
Oeps dat is minder zeg! De rook waar je over schrijft zal stoom geweest zijn ;) Hopelijk blijft het hierbij en lossen ze het netjes op voor je. Als je niet te lang te warm gereden hebt zal je er geen blijvende schade aan je blok aan overhouden.

MisterFountain

Nieuw lid
toen de wegenwacht er was en de motor als weer aardig was afgekoeld hebben we even gestart en dat ging prima, geen vreemde geluiden dus de motor lijkt in orde gelukkig. Het was wel een flinke bende onder de kap, overal die vettige koelvloeistof, echt zo zonde.

Badnews

Senior Member
Wow, dat is wel schrikken met een gloednieuwe auto, maar shit happens, so be it.
Balen alleen dat jij het dan was (en gelukkig voor andere dat jij het was :) )

MisterFountain

Nieuw lid
Ik heb de auto weer terug, heeft uiteindelijk 4 werkdagen en een weekend bij de dealer gestaan.
Wat de oorzaak was konden ze me niet duidelijk maken, ze denken dat er tijdens het rijden iets met grote snelheid tegen de voorkant/onderkant van de auto is gekomen en een lek heeft geslagen, ik betwijfel dit aangezien ik nergens schade zag en de radiator zo is weggewerkt dat er nauwelijks iets met grote snelheid in kan vliegen.
Ze zeggen dat de complete radiator en ventilator is vervangen en nog wat klein materiaal omheen, de motor is gelukkig niet beschadigd.

Desperado

Forumguru
Verkijk je er niet op hoe makkelijk iets op "onbereikbare" plaatsen terecht komt als dat door een wiel o.i.d wordt weggeslingerd.
Mooi dta het is opgelost! Daar ging het om.

Van diegenen die Skoda in Tjechie hebben aangeschreven, heeft er al iemand een inhoudelijke reactie van Skoda Tjechie gehad?

Overigens interessant maar min of meer of topic (wellicht leest Skoda mee), een vriend van me heeft in mijn auto gereden en herkende mijn klacht volledig (had ook meteen last van druk op de oren). Het uitblijven van een oplossing en de wijze waarop PON/dealer hiermee omgaan (producteigenschap) heeft hem ertoe bewogen om de Octavia 3 niet eens meer proef te rijden. Hij heeft na een proefrit direct een 308 SW met 14% gekozen.

Bovenaan Onderaan