ik heb met mijn Hatchback greenline vanaf het begin veel problemen met resonantie in de auto en klapperen van het onderstel gehad, begin dit jaar zijn op kosten van de dealer de achter schokbrekers vervangen, dit gaf echter weinig verschil, goed afstellen van de achterklep verlichtte de klacht maar bleef onacceptabel.
2 weken geleden zijn door PON alle 4 de schokbrekers vervangen door een nieuwere serie (EA).
Het klapperen van het onderstel is volledig weg, achterkant van de auto stuitert niet meer en kan ook sneller over drempels zonder dat het oncomfortabel wordt.
De resonantie is voor een deel gebleven (vooral bij lagere snelheden) maar dit zal voor een deel ook aan de 18 inch velgen met platte banden liggen.
Het is niet super maar ik kan er mee leven, om mezelf te trakteren met de meevaller heb ik bij superskoda wat onderdelen besteld om de auto wat op te leuken. onderstaand het resultaat, meerdere updates zullen volgen.
RS uitlaatsierstuk links en RVS kofferbak strip, zo is de kale kont iets minder kaal.
op verzoek van @
Joske :
eerst uitsparing gezaagd in onderbumper, voorgeboorde aluminium strip aan binnenzijde bumper geplaatst ter versteviging, daarna gaten door sierstuk en onderbumper geboord, bouten er doorheen aandraaien en overgebleven draadeind afgezaagd.
om de bouten te kunnen zien moet je op de grond gaan liggen, ik wil ze wel nog wat vlakker slijpen zodat het wat minder opvalt.