heb morgen een proefrit in een hatchback ebl.
Daarna in een golf 7 highline
Dus zullen we het in de gaten houden dat bonken.
je had nog wat info van mij te goed@Joske :En in de running voor een 1.4 tsi,Joske?
Of is de expertise anders afgelopen?
Update:
Gisteren zijn bij mij nieuwe achterdempers gemonteerd (ook type EA) en daarmee is het bonken weg. De resonantie (gedreun op lage frequentie) is echter nog volop aanwezig. Nu heb ik in dit topic gelezen dat er al verschillende methoden zijn geprobeerd om de resonantie, veroorzaakt door de achterklep, pogen te verhelpen. Is er al bij iemand een oplossing (getest) die volledig het resonantie-probleem verhelpt?
En wie heeft dit voor jou gedaan? Dealer of PON. Dealer heeft bij mij al ander geplaatst, niet tevreden, waarmee de deler het eens is. En nu moet de auto in augustus naar PON....zucht. Helemaal geen zin in.
Resonantie heeft peterbaarlo weten te verhelpen door het plaatsen van een RS sierstuk op de uitlaad.
De dealer. Zij zouden mijn ervaring (die later deze week van mij wordt gevraagd) doorsturen aan PON. Zijn bij jou ook de EA-dempers geplaatst? Let wel, dreunen doet de auto nog steeds maar de dempers doen hun werk nu in stilte waar dat eerst met onverklaarbare bonken gepaard ging.
RS-sierstuk gaat helaas niets veranderen aan de resonantie. Peterbaarlo heeft hier dan ook alleen de pijn mee verzacht door op visueel gebied te compenseren
@spikehome
Ik rijdt een HB (Greenline). Ik heb wel begrepen dat de resonantieproblemen ook bij de combi aanwezig zijn maar meerdere HB-rijders hier op het forum ervaren ook resonantie bij hun auto.
@wouterhil het sierstuk heeft wel degelijk de druk op de oren weggehaald.
Mooizo. PON op de hoogte stellen zou ik zeggen.