Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Vreemd genoeg krijg ik alleen achter nieuwe schokbrekers. Voor ligt een serie met FK als letters en die zouden goed moeten zijn. Achter heb ik FE en die worden nu vervangen...
Heb wel ervaren (OIII GL combi) dat bij slechte wegen op lage snelheid idd een soort 'dreun' waarneembaar is. Zou niet onligisch klinken als dit veroorzaakt wordt doordat de enorme carrosserie als klankkast dient en een soort resonantiefrequentie heeft die overeenkomt met klinkers op lage snelheid. Want daar klinkt het gewoon naar. Op hogere snelheid niks op aan te merken. Ik erger mij er (nog) niet genoeg aan om naar de dealer te stappen, het valt in de categorie "waarneembaar maar (nog) niet irritant". Is een nieuwe lichting (twee weken in gebruik)
Het probleem van de veerbonk is dat de rebound van de veren te traag is. De inbound is er, maar retour duurt te lang. Dan staat de demper als het ware vast en is het net alsof je geen vering hebt en de auto kan wat gaan dribbelen..
Dit is voornamelijk op slecht wegdek met korte felle oneffenheden...
Heb mezelf een O3 Combi , EBL besteld met 17" velgen en sportonderstel -15mm .
De wagen zal gebouwd worden rond 12/2014. Ik hoop alvast dat ik géén last heb van dat gedreun. Is dit een kinderziekte uit 2013 of is het probleem bij de nieuwe wagens ook nog aanwezig?
Gisteren zijn mijn achterste schokbrekers vervangen voor de EA serie. Dat is een hele verbetering! Geen mechanische klappen meer, geen gedribbel, beter zo...
Het is natuurlijk een verlaagd onderstel met 18 inch velgen, dus het stoterige karakter blijft. Maar eindelijk verlost van de ellende, die oude dempers gaven...
Op briskoda word nu voor de Station uitvoering gesproken over nieuwe onderdelen voor de achterklep die nu uitgeprobeerd worden om het geluid/druk op de oren te verminderen. Sommige berijders hebben deze proef onderdelen gemonteerd gekregen en schijnt een goede verbetering te zijn. Voor de station en niet voor de hb!
Link: http://www.briskoda.net/forums/index.php?/topic/294540-Low-frequency-'boom'-in-cabin#entry3942343
Deze steunen zitten ook op mijn HB. Was een van de experimenten van de dealer. Heeft het probleem niet verholpen want de druk is er nog steeds een beetje. Drukprobleem is bij mij na aanpassingen aan de kofferbak wel verminderd, maar deze steunen zijn dus niet de oplossing. Toch gewoon een gat in de bumper en iedereen een sieruitlaat zoals @peterbaarlo heeft?
Mijn GLBL Combi krijg ik einde van het jaar en ik ben benieuwd welke dempers eronder zitten en of er een extra gat in de bumper zit voor de ontluchting
Heb nu de auto een week of twee. Iedere ochtend bij een koude start moet ik de auto twee maal starten voordat deze aan slaat. Is niet normaal denk ik he....? Iemand dit ook?
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.