Proefrit Yeti

pen

Lid
Er bestaat onduidelijkheid over de productieplanning. Ik ga morgen de Yeti bestellen, maar de dealer is vaag. In januari, maar kijk eens op www. SkodaCommunity de, daar heb je de verwarring ook in Duitsland over de aanvang van de motor types yeti.
 

Fabia

† In Memoriam
Wat ik van mijn dealer begreep is dat de hele productiecapaciteit door VW is opgeeist.
 

pen

Lid
Uit een persbericht lees ik : produktie 1.8 TSI en 2.0 TDI vanaf nu 2 maanden

1.2 TSI vanaf week 38 (??) wachttijd 2 a 3 weken,
daarna 2 á 3maanden

2.0 TDI vanaf weeki 45 2 maanden

maar of dit dan klopt?, is de productie van de Polo 1.2 TSI daarvan de oorzaak??
 

Kick

Lid
Vandaag heb ik de Yeti ook maar eens bekeken. Mooie auto. De wagen oogt origineel maar niet extravagant. Dit model zal zeker veel mensen aanspreken. De Yeti is 10cm breder dan m'n Roomster en dat merk je ook in het interieur: nog ruimer. Qua beenruimte op de achterbank en laadruimte heeft de Yeti niet veel meer te bieden dan de RR. De afwerking vind ik prima zo. Sober, strak, hoogwaardig.

Bij de dealer gaf men aan het jammer te vinden dat er niets zit tussen de 1.2tsi en de 1.8tsi 4x4. Men had graag een 1.8tsi zonder 4x4 gezien (scheelt bij de 110pk tdi 3200 euro) of een 1.4tsi.

Ik zou zelf graag de 1.4tsi zien maar die past er prijstechnisch volgens mij niet meer tussen. Het verschil tussen een 1.2tsi en 1.8tsi is nu 5800 euro, trek daar de 3200 van de 4x4 vanaf en je betaalt voor de motor dus 2600 extra. Bij een O2 is het verschil tussen een 1.4tsi en een 1.8tsi al 2850.

Bij het bekijken van de brochure en prijslijst vielen mij een paar dingen op. De mogelijkheid om te kiezen voor houtinleg in het interieur wordt niet aangeboden (in Duitsland wel) en ik lees nergens iets over een bleutooth carkit, zit die functionaliteit al in de Bolero en Swing radio?

Wie echt een koopje wil kan volgens mij het beste een 1.2tsi Active Plus bestellen en er voor 1500 euro aan opties opzetten. Ben je inclusief metalliclak, afleveringskosten en wat korting voor 22.000 euro klaar.

Tot slot heb ik de 1.2tsi Elegance vergeleken met een populaire directe concurrent de Qashqai Acenta 1.6. De Yeti is 900 euro duurder maar heeft een betere uitrusting, superieure aandrijflijn en hoogstwaarschijnlijk ook betere rij-eigenschappen. Daar zou ik de meerprijs wel voor over hebben.
 

sador

Donateur
Volgens mijn dealer wordt mijn Yeti 1.2 TSI in week 44 geproduceerd.

Zal dus in week 46 al bij de dealer kunnen staan.
 
Het is mij opgevallen dat de de uitvoeringen Acive en Active plus toch behoorlijk kaal zijn. Spiegels zijn niet in kleur. De spiegels zijn wel elektrisch verstelbaar maar niet verwarmd. Voor cruise control moet je ook extra betalen.
 

LenK

Forumguru
Het is mij opgevallen dat de de uitvoeringen Acive en Active plus toch behoorlijk kaal zijn. Spiegels zijn niet in kleur. De spiegels zijn wel elektrisch verstelbaar maar niet verwarmd. Voor cruise control moet je ook extra betalen.
Zo lijkt de prijs laag :945:
 

Falcon

Donateur
Het is mij opgevallen dat de de uitvoeringen Acive en Active plus toch behoorlijk kaal zijn. Spiegels zijn niet in kleur. De spiegels zijn wel elektrisch verstelbaar maar niet verwarmd. Voor cruise control moet je ook extra betalen.

Ik vind persoonlijk dit een hele goeie keuzen van Skoda. Zo is het ook mogelijk om de mensen met een minder (privé) budget een goeie, grote auto te laten rijden.
 

LenK

Forumguru
Active is er alleen om de vanafprijs op papier laag te houden. Active plus is de echte instapper.

Maar ik vraag me wel af hoe triest die twee er uit zien: geen mistlampen, geen stootlijsten, geen lm velgen. Toch 3 bepalende uiterlijke kenmerken, zeker die mistlampen.

Gaan die versies daarom wel verkocht worden?

Reële vanaf prijs is dus eigenlijk € 23990
 

Hetzer

Forumguru
de Yeti zonder mistlampen, dus ipv daarvan zwarte ronde afdek plaatjes. lijkt mij ook niet echt een mooi gezicht.
 

LenK

Forumguru
Is dat wel zo? In die lampen zit toch ook het daglicht?
Die heeft ie dan ook niet.
Als mistlampen vóór in de prijslijst staat bij wat de Ambition meer heeft tov de Active plus dan mag ik aannemen dat in de Active en Active plus dus geen mistlampen in zitten toch.

Edit: misschien toch wel altijd die ronde lampen maar dan alleen met dagrijlamp functie.
 

Tallguy

Forumguru
Ik heb zaterdag a.s. een proefrit bij PON met een Yetti 2.0TDI 140PK 4x4 Elegance.
Heb op zich wel interesse in deze auto (de Yeti dan, niet per se deze uitvoering). Heeft meer hoofdruimte dan een O2 waardoor ik mijn stoel toch hoger kan zetten (beter voor mijn brakke rug).
Alleen de prijzen...toch (in de uitvoering waarin ik 'm zou willen) zo'n 3k duurder dan mijn huidige O2. Ben benieuwd naar de leaseprijzen.
 

higgy

Forumguru
Alhoewel in een andere prijsklasse wekt de Yeti bij mij hetzelfde op als bijv. de Peugeot 4007 of de (gelijke) Citroen C-Crosser: mwoah, van mij had 'ie niet gehoeven...
 

LenK

Forumguru
Ai Higgy, je krijgt ze dadelijk over je heen.
De R1 mocht niet vergeleken worden met de Berlingo e.d. Dus de Y1 gaan vergelijken met een PSA model is een doodzonde :1439:
En dan er achteraan dat heel de auto niet gehoeven had, maakt het nog erger.
 

EdK

Forumguru
Alhoewel in een andere prijsklasse wekt de Yeti bij mij hetzelfde op als bijv. de Peugeot 4007 of de (gelijke) Citroen C-Crosser: mwoah, van mij had 'ie niet gehoeven...


Mooi hé , dat meningen en smaken verschillen ! :D
 
Laatst de Yeti even uitgebreid bekeken. Ik vind 'm ook niet mooi, maar wel een enorme verbetering t.o.v. de Roomster. Sorry Yeti-aanbidders!;). Maar wellicht val ik ook absoluut niet in de doelgroep voor zo'n soort auto en komt het daardoor..................:D
 
Bovenaan Onderaan