Proefrit Yeti

cvegreen

Forumguru
Ik vind de yeti wel een mooie auto , maar mijn vrouw vind hem ook helemaal niets . Dat ligt in smaken en daar kan je uren over discuteren , maar je maakt er eigenlijk beter geen woorden aan vuil , want het geeft toch geen zin . Ik kan het begrijpen dat niet iedereen voor dit model valt .
 
Ik denk dat dit een echte flop gaat worden.
Skoda zal reeds gemerkt hebben aan de préorders dat 't niet zo los loopt als gewenst...daardoor kan je nu reeds een Yeti met allerlei opties bestellen. Normaal wordt zoiets pas één jaar na de lancering gedaan om 't model wat meer swung te geven.
 

Wallie

Lid
Ik denk dat dit een echte flop gaat worden.
Skoda zal reeds gemerkt hebben aan de préorders dat 't niet zo los loopt als gewenst...daardoor kan je nu reeds een Yeti met allerlei opties bestellen. Normaal wordt zoiets pas één jaar na de lancering gedaan om 't model wat meer swung te geven.
Nou, op zich is dat laatste niet helemaal waar, Ford brengt van een nieuwe focus ook vaak een "First Edition" uit. Je krijgt gewoon wat extra aandacht erdoor.
 

EdK

Forumguru
Ik denk dat dit een echte flop gaat worden.
Skoda zal reeds gemerkt hebben aan de préorders dat 't niet zo los loopt als gewenst...daardoor kan je nu reeds een Yeti met allerlei opties bestellen. Normaal wordt zoiets pas één jaar na de lancering gedaan om 't model wat meer swung te geven.

Tja leuk verhaal, maar één ding wordt wel over het hoofd gezien volgens mij !
We zitten heden te dagen nog steeds in een lichtelijke recessie en hierdoor zijn er bosjes mensen die de vinger op de knip houden !
En dit wordt heden te dagen in de autoindustrie ergg gevoeld
Maar ondanks alles zijn er toch al duizenden wereldwijd besteld !
Dus of het een flop gaat worden is nog maar de vraag en kunnen we pas over oordelen vanaf moment dat bij een boel mensen de vinger weer van de knip afgaat !
 

YeMii

Senior Member
Tja leuk verhaal, maar één ding wordt wel over het hoofd gezien volgens mij !
We zitten heden te dagen nog steeds in een lichtelijke recessie en hierdoor zijn er bosjes mensen die de vinger op de knip houden !
En dit wordt heden te dagen in de autoindustrie ergg gevoeld
Maar ondanks alles zijn er toch al duizenden wereldwijd besteld !
Dus of het een flop gaat worden is nog maar de vraag en kunnen we pas over oordelen vanaf moment dat bij een boel mensen de vinger weer van de knip afgaat !
Bij mijn dealer was ik de zevende in één week tijd die een Yeti kocht.
 

LenK

Forumguru
Hij gaat wel beter verkopen dan de R1, maar dat is dan ook geen kunst.
Maar een hardloper zal het echt niet worden. Ik schat het dubbele aantal verkopen tov de R1.
2 redenen dat het geen hardloper wordt:
Vanafprijs lijkt aardig, maar een beetje opties is toch een hoop € die je er voor moet dokken.
Bovendien is het soort auto geen mainstream. Dus als het een topper in zijn soort zou worden dan nog steeds geen grote aantallen.
 

Porettuhcs

Senior Member
Hij gaat wel beter verkopen dan de R1, maar dat is dan ook geen kunst.
Maar een hardloper zal het echt niet worden. Ik schat het dubbele aantal verkopen tov de R1.
2 redenen dat het geen hardloper wordt:
Vanafprijs lijkt aardig, maar een beetje opties is toch een hoop € die je er voor moet dokken.
Bovendien is het soort auto geen mainstream. Dus als het een topper in zijn soort zou worden dan nog steeds geen grote aantallen.

Ik denk dat je gelijk zult hebben.... ik vind hem ook te duur, maar.... ik heb van de week gereden in een 1.8 tsi Yeti en ik moet zeggen dat ik toch dacht mmm lekkere wagen!

Soms is het leuker te rijden in een wagen waarvan er niet veel op de weg rijden dan waar je buurvrouw ook in rijdt.....
 

YeMii

Senior Member
Mooie foto's, maar welke kleur had deze Yeti?
Foto's heb ik nog niet en onze eerste keuze Anthracite Grey metallic. Maar deze kleur is per direct uit de produktie genomen, dus we gaan nu voor Matto Brown metallic. De Yeti is trouwens een Active Plus 1.2 TSI met cruise control en Sunsetglas.

Groet mctreb.
 
Ik heb er ook niet zo erg veel vertrouwen in want wat is eigenlijk de doelgroep van de Yeti? Ik hoorde laatst iemand zeggen: dat is een auto voor boswachters:smiley29:maar daar zullen er toch niet al te veel van zijn. Is de Yeti dan vooral bedoeld als bedrijfswagen (als opvolger van Roomster)?
 

Neptukker

Forumguru
Ik heb er ook niet zo erg veel vertrouwen in want wat is eigenlijk de doelgroep van de Yeti? Ik hoorde laatst iemand zeggen: dat is een auto voor boswachters:smiley29:maar daar zullen er toch niet al te veel van zijn. Is de Yeti dan vooral bedoeld als bedrijfswagen (als opvolger van Roomster)?
Ik denk dat de Yeti aangeschaft gaat worden door:

- voormalig Kia Sportage / Hyhoestbui Tuscon rijders
- Volkswagen Tiguan liefhebbers die deze te duur vinden
- overstappers binnen het Skoda merk
- Pensionado's die "lekker" hoog willen zitten en uitgekeken zijn op een MPV

De grote bulk van lease auto's gaat vast uitblijven en dat gaat heel veel schelen. Een SUV is tegenwoordig politiek incorrect en wordt ontmoedigd door de maatschappijen. Niet voor niets dat BMW de X1 een "stationwagon" noemt.

Uiteraard zal het (in nederland) wel bij Skoda aantallen blijven. Niet zo'n succes dus als het merk in duitsland is. Een andere rem op grote aantal is toch het relatief kleine dealer netwerk met vrij veel blinde vlekken.
Mijn ouders/vader had eerst geen flauw idee wat hij bij een octavia II moest voorstellen toen we deze kochten. Midweekje Dresden deed wonderen. Hoe verder naar het oosten hoe meer verstandige mensen :winkie:.
 

Kick

Lid
De prijzen van een Yeti zijn vergelijkbaar aan die van bijvoorbeeld een vergelijkbare Qashqai. En daarvoor heb je met de Yeti een auto die in ieder geval technisch op een hoger niveau staat. De prijs zal het volume dus niet in de weg staan.

Zwak aan het Yeti programma is het ontbreken van een 1.8 tsi met 2wd en het ontbreken van automaten op de diesels. De beperkte beschikbaarheid van automaten is slecht voor de zakelijke markt (die niet alleen uit werknemers bestaat). Er is in Nederland een markt van honderduizenden zelfstandig ondernemers die nog wel degelijk in een beschaafde SUV willen rijden.
 

EdK

Forumguru
Één opmerking mis ik nog in de rijtjes met opsommingen !
En dat is hoe de 1.2 zich gaat manifisteren in het aanbod van type's
Als de 1.2 inderrdaad kwa motor vermogen voldoende snelheid en trekkracht blijkt te hebben , dan kan de verkoop nog wel eens meevallen !
Want op dat moment heb je een leuke wagen voor een stuk minder geld !
Als de 1.2 net niet toerijkend genoeg is dan verval je meteen in een veel duurdere prijsklasse en zal er binnen de Sodarijders niet zo vlug een overstap gemaakt worden en zullen ze het van nu andere merkrijders moeten hebben !
Dus de tijd zal het uitwijzen !
 

Kick

Lid
In diverse tests op internet is te lezen dat de 1.2 tsi in de Yeti prima voldoet. Ook de motor zou de verkopen dus niet in de weg moeten kunnen staan.

Zoals zo vaak bij de autoverkoop geven uiterlijk en imago de doorslag. Wat dat betreft is alles mogelijk. Toen de Qashqai werd gelanceerd was Nissan in Nederland verworden tot een volslagen obscuur merk. Toch werd de wagen een groot succes.
 

Hetzer

Forumguru
Vandaag weer even voor een onderhousbeurt bij Vepreda geweest in Spijkenisse, en daar hebben ze toch genoeg animo en interesse voor de Yeti, en worden er zeer veel proefritten gemaakt
 

pen

Lid
Zo....., dan is deze week mijn Roomster ingeruild voor een....Yeti 1.2 TSI Ambition, brillant silver metal., panorama schuif/kanteldak, annapuna lm-velgen. Heb er lang over nagedacht, en vergelijkenderwijs kwam ik qua uitrusting uit op de ambiente, met veelal dezelfde extra's als mijn Roomster. Ik geloof dat het een juiste keus is, temeer omdat het vermogen overeenkomsten heeft met de 1.9 tdi (koppel). Het is een stevige, ruime, en vooral praktische auto, wat ik de Roomster zo om waardeer(de). Goed nu afwachten tot januari.....
 

Mark

Banned
Ik heb er ook niet zo erg veel vertrouwen in want wat is eigenlijk de doelgroep van de Yeti? Ik hoorde laatst iemand zeggen: dat is een auto voor boswachters:smiley29:maar daar zullen er toch niet al te veel van zijn. Is de Yeti dan vooral bedoeld als bedrijfswagen (als opvolger van Roomster)?

Tja, als caravan trekker moet je hem niet gaan gebruiken.
Zelfde kwaal als de Roomster, mag maar 50 kg. rusten op de trekhaak.
Wagen zelf vind ik van binnen en buiten er mooi en modern uitzien, maar die prijs.
Voor dat geld koop je en Octavia II 4x4 met meer (koffer) ruimte en meer geschikt om iets te trekken.
 
Bovenaan Onderaan