laagvlieger
Forumguru
Maar nu zie ik dat je er Dunlop Sports op gezet hebt? Die krijgen een label C voor brandstofverbruik, moet je dan eigenlijk geen ecosave banden met een A label monteren? Volgens mij is t verschil zo'n 1.5% per label, dus dan zou je al 3% winnen op je banden!
Deze band was in de aanbieding met slechts 40 euro per stuk. Maar ik heb ook graag wat meer grip - daar scoort die namelijk A op. Mijn vorige banden komen uit een tijdperk dat er nog geen labels waren, dus ik ga er wel gewoon op vooruit. En het loopvlak is een stuk kleiner, dan verkies ik iets meer grip boven op minimale rolweerstand.
@Cordoba
Het klopt dat de standaard velgen ET43 hebben, maar ik heb er bij aanschaf meteen andere velgen op laten monteren met ET37. Een enorm verschil in weggedrag, veel meer grip in bochten, net omdat de wielen wat verder van elkaar staan. ET38 is dus vrijwel gelijk. En ET43, het staat een smalle auto als de Fabia gewoon knullig...
Mijn keuze voor 175/65 is voornamelijk de iets grotere omtrek. 185/60 is vrijwel even groot, 185/65 is dan weer veel te groot. Maar ook het gewicht van de band speelt een rol. Het gewicht zit 'm vooral in het loopvlak. Op zich is 175 breed genoeg om een auto van dit formaat (en dit vermogen) op de weg te houden, zeker omdat de spoorbreedte reeds vergroot is. De volgende stap is een verlaging, ook dit zal een positieve invloed hebben op het bochtengedrag.
Laatst bewerkt: