Radio ombouwen

Bakkertje

Forumguru
Waar het in feite op neer komt is dat er in de kabelboom een draad zit waarop informatie wordt doorgegeven aan de radio.
In feite een snelheidspuls, daarmee weet de radio hoe hard je rijd en welk volume er nodig is.
Een navigatiesysteem zal die informatie gebruiken om (mede) te bepalen waar je rijdt.
 

EdK

Forumguru
Volgens mij simpel gezegd een RX en een TX
Lijkt me zeker niet slim om bij een databus de massa te gebruiken van de voeding.
Maar goed dan redeneer ik vanuit de databussen die ik beroepsmatig tegenkom en we ook gebruiken.

En weet niet excact hoe VAG hiermee omgaat, auto electronica is toch weer een vak apart wat dat betreft
 

john38

Lid
Als je nou een DAB + radio inbouwd dan heb je de auto antenne niet nodig toch want je hebt dan een DAB antenne
 

john38

Lid
Ik dacht juist dat de dekking voor dab juist wel goed was.
Dan ga ik toch nog even uitzoeken hoe dat zit met die dab dekking
 

Kiswum

Forumguru
Ontvangst van DAB+ in een auto schijnt erg beroerd te zijn. Het advies is om de antenne buiten de auto uit te laten komen.

Dit is wat ik tot op heden steeds heb gehoord en gelezen van gebruikers. Ik heb een DAB+ compatible radio, maar ik moet mijn onlangs ontvangen antenne nog plaatsen en testen. Daarna kan ik er een beter oordeel over vellen.
 

ronald_j

Actief lid
Volgens mij simpel gezegd een RX en een TX
Lijkt me zeker niet slim om bij een databus de massa te gebruiken van de voeding.

Klopt. CAN is differentieel. Dus data+ en data- in een twisted pair. Rx en Tx zijn er niet. Het is een bus. Iedereen zend en luistert op dezelfde lijn.


Ontvangst van DAB+ in een auto schijnt erg beroerd te zijn. Het advies is om de antenne buiten de auto uit te laten komen.

Dit is wat ik tot op heden steeds heb gehoord en gelezen van gebruikers. Ik heb een DAB+ compatible radio, maar ik moet mijn onlangs ontvangen antenne nog plaatsen en testen. Daarna kan ik er een beter oordeel over vellen.

Ik heb zelf een pioneer met DaB raamantenne. Dat werkt in nederland uitstekend. Daarbuiten wat minder. Alleen als er sneeue op het rasm zit werkt het niet goed.
 

john38

Lid
Goede avond allemaal
Ik zou nog even terug komen wat betreft het aansluiten van een nieuwe autoradio
Het is geworden een jvc radio en nu wil ik even laten zien hoe het zit met de antenne aan sluiting van de antenne zelf een De nieuwe radio
Foto 1 is mijn antenne
Foto 2 is achter kant radio
Zoals je ziet past dat niet dus heb er nu even een verloop tussen zitten zoals op foto 3 tezien is
Ik denk dat als ik foto 4 zie dat ik die fantoomvoeding nodig heb
Graag jullie reactie hierop
 

Bijlagen

  • Screenshot_20171026-195056.png
    Screenshot_20171026-195056.png
    281,8 KB · Weergaven: 30
  • Screenshot_20171026-200147.png
    Screenshot_20171026-200147.png
    591,4 KB · Weergaven: 30
  • Screenshot_20171026-195222.png
    Screenshot_20171026-195222.png
    339,8 KB · Weergaven: 29
  • Screenshot_20171026-212859.png
    Screenshot_20171026-212859.png
    268,9 KB · Weergaven: 25

EdK

Forumguru
je mag doorgaan met monteren.
Als je met je verloop nu een slecht ontvangst hebt dan is de foto 4 de oplossing om goede ontvangst te verkrijgen
 

Cordoba

Forumguru
@john38 Ik zie nu je vraag pas met betrekking tot de k-line. Als je iemand tagt (gewoon de nickname voorafgegaan door een @) dan krijgt de persoon in kwestie een seintje en zal je vraag eerder opmerken.

De vraag met betrekking tot de k-line is al beantwoord door Bakkertje. Het stelt niet zoveel voor, maar zorgt wel dat een aftermarket radio problemen op kan leveren als je de auto wil uitlezen op foutcodes. Bij allerlei uitleestools gaat het vaak goed, maar bij de officiele kast van de dealer gaat het dan vaak niet zonder eerst de radio los te koppelen.
 

john38

Lid
Het volgende probleem doet zich voor nu
Heb De radio nu twee dagen in de auto een ik ging even boodschap doen valt mijn radio en mijn parrot uit terwijl de motor nog liep
Het is zekering nummer 10 voor uitleg hier voor doe ik er twee foto's bij met uitleg wie kan me helpen en zeggen wat er aan de hand is
 

Bijlagen

  • 20171028_143514.jpg
    20171028_143514.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 21
  • 1509194490591-226493892.jpg
    1509194490591-226493892.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 17

Cordoba

Forumguru
Is de zekering in de zekeringkast nog heel, en werken andere verbruikers op diezelfde zekering nog? Als het niet de zekering in de zekeringkast is, is de zekering in/op de radio zelf nog intact?

Heb je ook andere verschijnselen, zoals bijvoorbeeld uitvallende stuurbekrachtiging? (in dat geval kan het zo zijn dat je accu op zijn laatste benen loopt, en de ECU daarom niet absoluut noodzakelijke verbruikers uitschakelt, om zo de accu te ontzien)
 

john38

Lid
Zekering in de kast is oke op die nummer 10 na die naast het daschboard zit andere gebruikers die daar ook op zitten is mijn parrot
Verders werkt alles nog en de zekering van de radio is goed
 

EdK

Forumguru
blote of afgeknelde draadjes achter je radio ??
is namelijk zo gebeurd als je efkes met plaatsen van radio niet goed gekeken hebt....
 

john38

Lid
Heb een serieus probleem enkele draden zijn weg gesmolten dat wordt een hels karwei omdat op te knappen
 
Bovenaan Onderaan