Radio ombouwen

EdK

Forumguru
Heb een serieus probleem enkele draden zijn weg gesmolten dat wordt een hels karwei omdat op te knappen
mwahhhh dat valt toch wel mee ??
Of op sloop een compleet nieuwe draadboom zien te bemachtigen.
Of uitzoeken welke draden met kleurcode's en diameter vervangen moeten worden en dan bij Conrad bestellen
Samen met krimpkous met lijmlaag en soldeerboutje en soldeer.
En dan draadje voor draadje vervangen , dus wegknippen en uiteinden strippen en nieuw stuk solderen en afwerken met krimpkous.
Dan is dat in een zaterdag echt wel te realiseren lijkt me.

john38

Lid
Ga morgen bij een kennis ermee aan de slag die heeft een garage en dan precies kijken wat de schade is en dan misschien op de sloop een stuk kabel boom halen of inderdaad solderen draadje voor draadje

john38

Lid
De schade viel gelukkig mee, we hebben de + kabel van de kabel boom los ge maakt een nieuw pennetje met een stuk kabel geplaatst en gesoldeerd en twee andere kabels van de parrot waren gelukkig te redden door ze goed te isoleren.de radio een tijdje laten spelen zonder in te bouwen om te kijken of de kabels niet warm werden.
na een tijdje weer ingebouwd en er op gelet dat er niks klem kwam te zitten en het werkt weer na behoren

EdK

Forumguru
Maw als ik goed begrijp waren er een paar draden dus afgekneld met het erin zetten van de radio de vorige keer ?

Het is dan welliswaar achteraf, maar ik heb bij de keren dat ik een radio / navi met toebehoren moest inbouwen het handschoenenkastje altijd gedemonteerd om zo de draden te kunnen begeleiden met het erin duwen van de radio.

john38

Lid
Ik denk dat er van te voren al iets niet goed zat want ik heb niet veel gedaan als alleen de stekkers uit de autoradio gehaald en gelijk in de nieuwe gedaan

john38

Lid
Tot nu toe is alles goed gebleven alleen nog een phantomvoeding er tussen zetten want het blijkt dat de ontvangst toch wat minder is

Bovenaan Onderaan