Rapid carplay

Rallye

Forumguru
@servies Twee dingen:
1) Je link leidt naar een forumpost waar iemand de geactiveerde Smartlink niet aan de gang krijgt - omdat hij zijn iPhone niet op de USB-poort van zijn Bolero heeft aangesloten. Hoe hij aan die geactiveerde Smartlink komt, af-fabriek of nadien geactiveerd, lijkt helaas niet te worden vermeld.
2) Ik beargumenteer onderbouwd dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat het afhankelijk zou kunnen zijn van welke module in je Rapid zit of je Smartlink geactiveerd krijgt of niet. Zie voor mijn argumenten en onderbouwing https://www.skodaforum.nl/forum/i/rapid-carplay.32662/#post-683214. Jij stelt steeds dat het wel kan, maar je onderbouwing blijft uit.

Als toevoeging, mogelijk was ik niet duidelijk. Het lijkt niet te gaan om modules van de Amundsen, maar om de BCM-module, dus naar ik aanneem een onderdeel van de Rapid, niet van de Amundsen zelf. Citaat van de door mij aangehaalde website:
"Bitte beachten Sie, dass die Software nur an Fahrzeugen mit deutscher Spezifikation verwendet werden sollte. Bei Fahrzeugen mit anderer Länderspezifikation sind ggf. andere BCM-Steuergeräte verbaut, mit denen die Maßnahme-Codes nicht kompatibel sind!"

Carlovdw

Forumguru
@fireben.
Waarom bel je gewoon ook niet eens een andere dealer op.
Als ik twijfel en op het forum wordt het ook niet duidelijker dan ga ik gewoon eens verder zoeken.
Zegt deze dealer dat het wel gaat laat je het activeren met voorwaarde dat je betaald als je het hebt kunnen proberen en controleren.greetz

Ps post dan ook wel het resultaat , want nu ben ik ook heel benieuwd.
Greetz

dirkie996

Forumguru
Bij de Rapid Spaceback van m'n dochter( nov'16) gewoon als optie bijbesteld (+- 150€) en werkt perfect.
Was gewoon als optie in België te bestellen. Misschien had Pon andere ideeën hierover?

fireben

Forumguru
@fireben.
Waarom bel je gewoon ook niet eens een andere dealer op.
Als ik twijfel en op het forum wordt het ook niet duidelijker dan ga ik gewoon eens verder zoeken.
Zegt deze dealer dat het wel gaat laat je het activeren met voorwaarde dat je betaald als je het hebt kunnen proberen en controleren.greetz

Ps post dan ook wel het resultaat , want nu ben ik ook heel benieuwd.
Greetz
ja dat zeker maar ik vind het wel echt raar dat ze gewoon zeggen kan niet pffff wel vanaf fabriek maar niet achteraf is toch echt heel raar :pieker::bloos::cry:

Rallye

Forumguru
Af-fabriek is inderdaad geen probleem. Dat was ook nog eens goedkoper geweest dan achteraf activeren. Maar goed, er zijn wel aanduidingen voor dat Smartlink achteraf activeren op een Rapid inderdaad een probleem is. Navragen bij een andere dealer of Pon zelf is een goed idee.

Wellicht heeft één van de andere leden een idee of het omwisselen van de BCM zou werken en welke versie je daar bij een Rapid voor Smartlink zou moeten hebben? En misschien wel allereerst of het probleem (als er een probleem is) is gelegen in de BCM.....

fireben

Forumguru
Af-fabriek is inderdaad geen probleem. Dat was ook nog eens goedkoper geweest dan achteraf activeren. Maar goed, er zijn wel aanduidingen voor dat Smartlink achteraf activeren op een Rapid inderdaad een probleem is. Navragen bij een andere dealer of Pon zelf is een goed idee.

Wellicht heeft één van de andere leden een idee of het omwisselen van de BCM zou werken en welke versie je daar bij een Rapid voor Smartlink zou moeten hebben? En misschien wel allereerst of het probleem (als er een probleem is) is gelegen in de BCM.....
ja oke pon zegt dus gaat niet werken dus misschien toch een andere dealer proberen nog dan maar blijft erg raar zo :sterretjes::cry::pieker:

Schep

Forumguru
vraagje weet iemand of dit wel zou werken en lukt ????:bloos::bloos:
Dat is SmartGate, da's iets heel anders dan SmartLink. De benaming is ongelukkig gekozen.
SmartGate is telematics van de auto op jouw telefoon, dus hoe vol zit je tank, zijn je deuren op slot, dat soort onzin.

Carplay is onderdeel van SmartLink, en dat is op vrijwel alle Skoda's van modeljaar 2016 een softwarematige activatie. Op mijn Superb zit het standaard.

Heb je op je navi wel de optie om voor MirrorLink te kiezen?

fireben

Forumguru
Dat is SmartGate, da's iets heel anders dan SmartLink. De benaming is ongelukkig gekozen.
SmartGate is telematics van de auto op jouw telefoon, dus hoe vol zit je tank, zijn je deuren op slot, dat soort onzin.

Carplay is onderdeel van SmartLink, en dat is op vrijwel alle Skoda's van modeljaar 2016 een softwarematige activatie. Op mijn Superb zit het standaard.

Heb je op je navi wel de optie om voor MirrorLink te kiezen?
ja die heb ik maar kan niet geactieveerd worden op mijn rapid zeg de dealer alleen vanaf fabriek dus vandaar blijf zoeken hahha

Schep

Forumguru

fireben

Forumguru
OK, helder.

Ik kom wat tegenstrijdige berichten tegen online, maar in de webshop van Skoda zelf is de activatie van SmartLink te bestellen, echter niet voor de Rapid:
https://shop.skoda.nl/auto-accessoires/car-electronics/connectivity/000054830A-smartlink

Gewoon een belletje naar een andere dealer wagen, desnoods 1 in Belgie.
heb skoda NL al gesproken en die heeft rond gebeld en gekeken maar kan gewoon niet pffff ik blijft het belachelijk vinden maarja wat moet je anders haha

Rallye

Forumguru
OK. Er staat bij alle sites waar je een activering achteraf van Smartlink kan bestelllen niet genoemd dat het ook bij een Rapid kan; andere Skoda's worden wel genoemd (en zelfs bij een Octavia wordt gemeld dat het afhankelijk is van een ingebouwde module). Je dealer zegt dat het niet kan, en Pon zegt ook dat het niet kan.

De vraag is dus: kan het echt niet, of kan het niet zonder een andere module in te bouwen. Wie biedt?

fireben

Forumguru
OK. Er staat bij alle sites waar je een activering achteraf van Smartlink kan bestelllen niet genoemd dat het ook bij een Rapid kan; andere Skoda's worden wel genoemd (en zelfs bij een Octavia wordt gemeld dat het afhankelijk is van een ingebouwde module). Je dealer zegt dat het niet kan, en Pon zegt ook dat het niet kan.

De vraag is dus: kan het echt niet, of kan het niet zonder een andere module in te bouwen. Wie biedt?
tot nu toe KAN het echt niet dus :nono::nono::nono: ze zijn er wel mee bezig maar nu niet alleen vanaf fabriek :thumbsup:

Bovenaan Onderaan