Allereerst, ik heb volledig begrip voor je ergernis, en als het goed is worden deze betreffende verkopers er als eerste uitgebonjourd bij de eerstvolgende reorganisatie, die ongetwijfeld gaat komen (Helaas is het echter meestal niet goed, aangezien dat soort jongens vaak binnen het bedrijf wel populair zijn).
Maar, je laat je keuze toch niet beinvloeden door een verkoper, goed of slecht. Het is jouw (veel) geld en jouw auto. Jij gaat in de auto rijden, misschien wel dagelijks, jarenlang, en met die verkoper praat je nooit meer. Als je er toch bent, en je interesse gaat verder dan "even kijken", dan trek je zo'n verkoper aan z'n jasje en "dwingt" hem tot een fatsoenlijke en duidelijke uitleg, laat hem maar werken voor z'n geld. Zie de auto los van de verkoper. En als de auto je goed bevalt, maar je hebt nog steeds geen goed gevoel bij een eventuele deal, er zijn meer Skoda dealers, de ervaringen met de meeste dealers hier op het forum zijn wel goed.
Wat betreft de Rapid, ik denk inderdaad met Harrie D dat het probleem in de particuliere markt zit, leasers zullen misschien toch meer voor de OIII gaan (als ze de kans krijgen er op te wachten, en anders een rest-O2). Particulieren rijden deze tijd toch wat langer door met een oude auto, en zullen misschien toch ook eerder voor tweedehands gaan.