Rapid Spaceback nieuws

Skoody Boo

Actief lid
Eens!

En dan bedoel ik meer dan "mooier dan een Fabia" want dat is het al snel natuurlijk. Het lijkt er op dat de Fabia II een auto gaat worden die qua vormgeving niet helemaal in het rijtje thuis gaat horen, al zijn er in NL natuurlijk wel vrij veel van verkocht.
 

Cyrus

Actief lid
@Skoody: het gros van die Faia's II is vooral verkocht uit rationele overwegingen (geen MRB, lage bijtelling en een gunstige prijs/kwaliteitratio).
 

Canon-Eye

Forumguru
@Skoody: het gros van die Fabia's II is vooral verkocht uit rationele overwegingen.
Klopt wel voor wat mijn GL betreft - zij het dat ook de no nonsense uitstraling mij wel aanspreekt. Maar die geldt dan weer voor Skoda als geheel, niet beperkt tot de Fabia.

Voor aanmerkelijk minder geld had ik ook in een - misschien wel completer uitgeruste - jap of koreaan kunnen rijden en dan de meerkosten van MRB en zelfs benzine een jaar of wat kunnen financieren uit het prijsverschil.
Toch maar niet gedaan - het gevoel wil ook wat...
 

mkmons

Actief lid
(...) Daarbij gaat de Rapid Spaceback meer de richting uit van de Volvo V40 en de Audi A3. (...)

Is dat dan niet die "ingekorte hatchback" waarover ik spreek? Volgens de geruchten die ik heb belezen zouden er én een Spaceback én een ingekorte hatchback op de rol staan..
 

Hetzer

Forumguru
Ee circuleren 2 namen de spacebak en de sportsback

Hier de sportsback, kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit dezelfde zijn.

1pj6tj.jpg
255ie6x.jpg


En haal de kont van een Rapid en je hebt de nieuwe Fabia.
 

EdZ

Donateur
Begrijp ik hieruit dat die spaceback (zie ook hier) dan ook de Roomster zal vervangen, of komt er voor de Roomster een vervanger op basis van de Caddy? Die laatste is wel een stuk groter geloof ik. Ik hoop eigenlijk dat het een beetje eigenwijs model blijft zoals de huidige Roomster is.
 

Berry

Senior Member
Tegen gekomen op het www ondanks dat er Fabia opstaat is het de Rapid Spaceback.
 

Bijlagen

  • 2i9mbeg.jpg
    2i9mbeg.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 229
  • 2licyz5.jpg
    2licyz5.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 229
  • 2viigoy.jpg
    2viigoy.jpg
    47 KB · Weergaven: 230
  • 2z87qt0.jpg
    2z87qt0.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 229

Canon-Eye

Forumguru
Tegen gekomen op het www ondanks dat er Fabia opstaat is het de Rapid Spaceback.
Ziet er niet verkeerd uit, zo op het eerste gezicht.

Hoop alleen dat hij dan ook leverbaar wordt zonder van die idiote "besparingsmaatregelen" zoals electrische ramen die je niet allemaal vanaf de bestuurdersplek kunt bedienen, en andere ongein. Als ze dat doen, hoef ik 'm niet...
 

hemi24

Forumguru
Rapid Spaceback of Polo Variant? Gezien het kenteken (stadje in de buurt bij Wolfsburg) zou het een Polo moeten zijn... Skoda's rijden als proto meestal met een Tsjechisch kenteken wat begint met een F gevolgd door een viertal cijfers...

VW-Polo-Variant-400x267.jpeg

polo-variant.jpeg
 

turboturbo

Forumguru
Hij lijkt zo een beetje op de Octavia I, moet ik zeggen, maar dan met een steiler gebogen achterruit.

En dat idd met Fabia mk I achterlichten.
 
E

Ex-lid 2926

Het is voor Skoda wel te hopen dat deze variant de verkopen wat op zal krikken. Ik meende dat er in maart maar 107 Rapids op kenteken zijn gezet. In ieder geval ruim buiten de top 50. De Octavia valt nog net binnen de top 50 op plaats 49 met 210 verkochte exemplaren. De komst van de Octavia 3 is hier natuurlijk de oorzaak van.
Maar toch, ik kan mij niet voorstellen dat importeur en dealers tevreden zijn met de verkopen van de Rapid. Het kan bijna niet anders dan dat de particuliere markt (misschien met uitzondering van de "kleintjes") helemaal ingestort is.
 
Ik vind het niet vreemd dat de Rapid nauwelijks verkocht wordt , ik was op tweede paasdag uitgenodigd voor de openingsshow van "mijn" nieuwe dealer en had duidelijk belangstelling voor de tentoongestelde Rapid . Helaas was de belangstelling niet wederzijds ( misschien al genoeg verdiend?) , verkopers hadden meer belangstelling voor elkaar ....na een kwartier maar naar huis gegaan , zonde van mijn tijd !
Hoe anders bij de buren een weekje later die het identieke model van Seat verkopen...:xyxthumbs: Persoonlijke aandacht , een leuk gesprek en de uitnodiging om eens een stukje te rijden . Mijn vorige auto was ook een Seat ( Cordoba) , ik koos voor de Roomster omdat de de Altea minder ruimte bood voor een hogere prijs . Wat mij betreft stap ik weer terug over naar het zustermerk...alleen even afwachten of dit kleine klantvriendelijke bedrijf ook niet wordt opgeslokt door een megabedrijf wat Pon ook met mijn oude vertrouwde Skodadealer deed :crazy: Gelukkig zijn er ook in 2014 vast nog wel andere merken waar uit gekozen kan worden....
 

CharlesTucker

Forumguru
Allereerst, ik heb volledig begrip voor je ergernis, en als het goed is worden deze betreffende verkopers er als eerste uitgebonjourd bij de eerstvolgende reorganisatie, die ongetwijfeld gaat komen (Helaas is het echter meestal niet goed, aangezien dat soort jongens vaak binnen het bedrijf wel populair zijn).

Maar, je laat je keuze toch niet beinvloeden door een verkoper, goed of slecht. Het is jouw (veel) geld en jouw auto. Jij gaat in de auto rijden, misschien wel dagelijks, jarenlang, en met die verkoper praat je nooit meer. Als je er toch bent, en je interesse gaat verder dan "even kijken", dan trek je zo'n verkoper aan z'n jasje en "dwingt" hem tot een fatsoenlijke en duidelijke uitleg, laat hem maar werken voor z'n geld. Zie de auto los van de verkoper. En als de auto je goed bevalt, maar je hebt nog steeds geen goed gevoel bij een eventuele deal, er zijn meer Skoda dealers, de ervaringen met de meeste dealers hier op het forum zijn wel goed.

Wat betreft de Rapid, ik denk inderdaad met Harrie D dat het probleem in de particuliere markt zit, leasers zullen misschien toch meer voor de OIII gaan (als ze de kans krijgen er op te wachten, en anders een rest-O2). Particulieren rijden deze tijd toch wat langer door met een oude auto, en zullen misschien toch ook eerder voor tweedehands gaan.
 
Vooropgesteld : ik ben uitermate tevreden met mijn Roomster maar ook zwaar teleurgesteld doordat mijn dealer waar ik vertrouwen in had nu (door Pon gedwongen ??) stopt . Deze dealer heeft de afgelopen 14 jaar Skoda hier in de regio wel ( voor de tweede keer na Sorber...) op de kaart gezet !
De eerste indruk van de nieuwe dealer was voor mij niet goed : een te duur glaspaleis met een horde verkopers in alweer veel te dure pakken die alleen tijd hadden voor elkaar maar niet voor de belangstellenden...
Ik trek niemand aan zijn jasje - ik verwacht een gastheer of - vrouw die spontaan en eerlijk informeert , geen "gekak" maar een open gesprek en iemand die probeert een duurzame relatie op te bouwen die dus ook na de aankoop blijft met als doel om iemand trouw te maken aan het bedrijf én het merk . Dat miste ik bij het bedrijf , ik ga er wel gewoon voor onderhoud naar toe dus wie weet ?

Ik ben particulier koper en koop meestal na 3 á 4 jaar steeds weer iets nieuws : ik vind de Rapid (of Toledo ! ) een perfect produkt omdat er gewoon een ruime gezinsauto staat die voor een iets hogere prijs veel meer ruimte biedt dan een Fabia . Meer heb ik niet nodig en de meerwaarde van een veel duurdere en zwaardere Octavia zie ik niet....
 
Bovenaan Onderaan